Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Operi o družini, ki si prizadeva biti popolna, a je v resnici disfunkcionalna – prvič na naših valovih.
Enodejanka Težave na Tahitiju se odvije v enem dnevu. Destruktivno razmerje zakoncev Sama (poje Henry Neill) in Dinah (Wallis Giunta) je v popolnem nasprotju z idealom ameriškega predmestnega življenja petdesetih let prejšnjega stoletja. Pod površjem je njun zakon v težavah, saj se komaj še sporazumevata, zato se ona zateče k alkoholu, on pa se odtuji od njunih otrok. Tridejanka Tiho mesto nadaljuje zgodbo iz Težav na Tahitiju, in sicer 30 let pozneje, ko se zaradi družinske tragedije sin Junior (Henry Neill) in hči Dede (Rowan Pierce) vrneta domov. Njuna mama je namreč umrla v prometni nesreči. Tu je še François (Elgan Thomas), ki je poročen z Dede, vendar ima romantično razmerje z njenim bratom Juniorjem. Medtem ko Sam (Grant Doyle) in družina žalujejo, na površje prihajajo spomini na preteklost, ki sprožijo vrsto konfliktov. Zbor in ducat igralcev orkestra Kraljeve opere Covent Garden vodi Nicholas Chalmers.
Operni zgodbi naj bi pripovedovali burno in čustveno življenje Leonarda Bernsteina. Sam in Dinah naj bi bila, vsaj navidezno, Bernsteinova lastna oče in mama. Očetu je bilo res ime Sam, mami pa Jennie, a je Bernstein lik spremenil v Dinah, zaradi "bolj spevnega" imena. Tudi skladateljeva biseksualnost je vtkana v obe operi. V Težavah na Tahitiju na kratko, skoraj neopazno sledimo razmerju med Françoisom in Juniorjem, ki se v Tihem mestu razvije v ljubezensko zvezo.
V operah, poleg nadgradnje in razvoja Bernsteinovega glasbenega jezika, spremljamo tudi kritičnost do plitkosti takratne ameriške množične kulture, čeprav iz nje Bernstein črpa glasbeni navdih in velikih sprememb v ameriškem družbenem, kulturnem in političnem življenju. V Težavah na Tahitiju zasledimo kritiko potrošniškega in konformističnega duha tistega časa, Tiho mesto pa odraža skladateljevo osebno izgubo (ženina smrt) pa tudi razočaranje nad vietnamsko vojno (Junior pobegne v Kanado, da bi se izognil vpoklicu v vojsko), gospodarskim razdejanjem in mlačnim konservatizmom Reaganove dobe.
31 epizod
Neposredni prenosi ali posnetki iz evropskih opernih hiš in Metropolitanske opere - v eni najbolj priljubljenih radijskih oddaj.
Operi o družini, ki si prizadeva biti popolna, a je v resnici disfunkcionalna – prvič na naših valovih.
Enodejanka Težave na Tahitiju se odvije v enem dnevu. Destruktivno razmerje zakoncev Sama (poje Henry Neill) in Dinah (Wallis Giunta) je v popolnem nasprotju z idealom ameriškega predmestnega življenja petdesetih let prejšnjega stoletja. Pod površjem je njun zakon v težavah, saj se komaj še sporazumevata, zato se ona zateče k alkoholu, on pa se odtuji od njunih otrok. Tridejanka Tiho mesto nadaljuje zgodbo iz Težav na Tahitiju, in sicer 30 let pozneje, ko se zaradi družinske tragedije sin Junior (Henry Neill) in hči Dede (Rowan Pierce) vrneta domov. Njuna mama je namreč umrla v prometni nesreči. Tu je še François (Elgan Thomas), ki je poročen z Dede, vendar ima romantično razmerje z njenim bratom Juniorjem. Medtem ko Sam (Grant Doyle) in družina žalujejo, na površje prihajajo spomini na preteklost, ki sprožijo vrsto konfliktov. Zbor in ducat igralcev orkestra Kraljeve opere Covent Garden vodi Nicholas Chalmers.
Operni zgodbi naj bi pripovedovali burno in čustveno življenje Leonarda Bernsteina. Sam in Dinah naj bi bila, vsaj navidezno, Bernsteinova lastna oče in mama. Očetu je bilo res ime Sam, mami pa Jennie, a je Bernstein lik spremenil v Dinah, zaradi "bolj spevnega" imena. Tudi skladateljeva biseksualnost je vtkana v obe operi. V Težavah na Tahitiju na kratko, skoraj neopazno sledimo razmerju med Françoisom in Juniorjem, ki se v Tihem mestu razvije v ljubezensko zvezo.
V operah, poleg nadgradnje in razvoja Bernsteinovega glasbenega jezika, spremljamo tudi kritičnost do plitkosti takratne ameriške množične kulture, čeprav iz nje Bernstein črpa glasbeni navdih in velikih sprememb v ameriškem družbenem, kulturnem in političnem življenju. V Težavah na Tahitiju zasledimo kritiko potrošniškega in konformističnega duha tistega časa, Tiho mesto pa odraža skladateljevo osebno izgubo (ženina smrt) pa tudi razočaranje nad vietnamsko vojno (Junior pobegne v Kanado, da bi se izognil vpoklicu v vojsko), gospodarskim razdejanjem in mlačnim konservatizmom Reaganove dobe.
Neveljaven email naslov