Številka 112 je bila v EU-ju uvedena leta 1991, Slovenija je bila ena prvih držav, ki jo je sprejela, in sicer leta 1997. Foto: EPA
Številka 112 je bila v EU-ju uvedena leta 1991, Slovenija je bila ena prvih držav, ki jo je sprejela, in sicer leta 1997. Foto: EPA
Evropski dan številke 112

Operaterji na telefonski številki 112 pomagajo vsem, ki potrebujejo pomoč zdravnikov, gasilcev, veterinarjev ter gorskih, jamarskih in drugih reševalnih enot. V vseh državah Evropske unije lahko klic izvedemo v angleškem jeziku, v Sloveniji pa lahko na območju italijanske in madžarske manjšine kličemo tudi v jeziku manjšine. Gluhi in naglušni pa lahko v 20 državah na številko 112 pošljejo kratko sporočilo.

Slovenija prva omogočila sistem eKlic
Pred dvema letoma je v Sloveniji začel redno delovati tudi sistem samodejnega klica iz vozil, t. i. eKlic (eCall). Slovenija je s tem postala prva država v EU-ju, ki je omogočila sprejem klicev eCall na območju celotne države za vozila, ki imajo vgrajen ta sistem. Sistem eCall je vseevropski klic v sili iz vozil, ki omogoča samodejno in tudi ročno sproženje klicev v sili v prometni nesreči. Ob klicu se vzpostavi povezava prek omrežja operaterja mobilne telefonije s službo za sprejem klicev v sili.

Po podatkih Evropske komisije vse več držav podpira storitev (AML), ki pri klicih z mobilnih telefonov reševalcem pomaga najti točno lokacijo klicatelja do manj kot sto metrov natančno. Izkušnje kažejo, da vsako leto kar okoli 300.000 klicateljev ne more opredeliti svoje lokacije zaradi zdravstvenega stanja, pomanjkanja znanja ali šoka. Tovrstno tehnologijo trenutno podpirajo mobilne naprave z informacijskim sistemom Android, od letošnje pomladi pa jo bo začel uporabljati tudi Apple.

Večinoma kličemo z mobilnikov
Med 1. julijem 2016 in 30. junijem 2017 je bilo po podatkih Evropske komisije v državah članicah EU-ja večina klicev (71 odstotkov) na številko 112 opravljenih z mobilnih telefonov. A se delež uporabe mobilnih telefonov za klic v sili razlikuje med državami članicami. Tako je na Hrvaškem 52 odstotkov klicev opravljenih z mobilnimi telefoni, na Madžarskem in Češkem pa je ta delež 91-odstoten.

Klic na številko 112 z mobilnega telefona ima tudi nekaj posebnosti. Pri preobremenitvah mobilnega omrežja bo za klic v sili uporabljena prva prosta povezava. Če je mobilni telefon zunaj dosega našega operaterja in je na zaslonu izpisano sporočilo samo klic v sili, se bo klic v sili vzpostavil prek omrežja drugega ponudnika mobilne telefonije. Na številko 112 je mogoče poklicati kljub prazni predplačniški kartici.

Po podatkih Evropske komisije je bil v 20 državah članicah čas za vzpostavitev stika z reševalnimi službami krajši od desetih sekund. V najbolj odzivnih državah, med njimi je tudi Slovenija, je na 90 odstotkov klicev na številko 112 odgovorjeno v desetih sekundah.

Evropski dan številke 112