V okviru testa 12 otroških koles z 20-palčnimi kolesi so na Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) ocenjevali vožnjo, primernost za otroka, varnost in vzdržljivost ter prisotnost škodljivih snovi pri otroških kolesih. Na testu je pet otroških koles zaradi varnostnih pomanjkljivosti dobilo oceno slabo, le četrtina koles pa je prejela oceno dobro.
Test je pokazal, da cena ni merilo za kakovost, so v sporočilu poudarili na AMZS-ju. Oceno dobro, ki jo dobijo le kolesa, ki nimajo večjih slabosti, so po njihovih pojasnilih dobila le tri od 12 preizkušenih otroških koles, a med njimi je tudi najcenejše, za katerega je treba odšteti 270 evrov. Cene preostalih koles, vključenih v testiranje, so se gibale od 430 do 650 evrov. Pri kolesih, ki jih ni mogoče kupiti v slovenskih trgovinah, so v tabeli zapisali, da gre za cene v Nemčiji. Ob tem so dodali, da so za slovenske potrošnike vsa testirana kolesa na voljo v spletni prodaji.
Pri več kot polovici koles na površini sedežev našli škodljive snovi
Štiri kolesa, ki so dobila skupno oceno zadovoljivo, so se izkazala z nekaj izrazitimi slabostmi pri vsaj enem od štirih glavnih ocenjevalnih meril, so dodali na AMZS-ju. "Preostalih pet koles, četudi najdražjih oziroma tistih med dražjimi, je dobilo skupno oceno slabo, kar pomeni, da jih v AMZS-ju ne priporočamo," je rezultate testiranja povzel Blaž Poženel, odgovorni urednik Motorevije AMZS, v kateri so objavljeni rezultati testa.
Med pomembnimi slabostmi, ki so jih odkrili pri testiranju, je tudi prevelika koncentracija škodljivih snovi. Na površini sedežev sedmih koles so namreč strokovnjaki našli policiklične aromatske ogljikovodike, ki so rakotvorni, in mehčalec DPHD oziroma ftalat za elastičnost plastičnih mas. Čeprav ni prepovedan, pri AMZS-ju svetujejo, da se mu potrošniki izognejo. Slabo ocenjena kolesa pa so nepriporočljiva tudi zaradi težav pri zaviranju in tehničnega stanja, kar vpliva na njihovo vzdržljivost, so poudarili.
Otroci se bolje znajdejo na lažjih kolesih
Pri praktičnem preizkusu koles, ki so ga izvedli na kolesarskem poligonu v sodelovanju z osnovnošolskimi otroki, so strokovnjaki zaznali še nekaj splošnih ugotovitev. Test je tako hitro pokazal, da se otroci bolje znajdejo na lažjih kolesih, kakor tudi, da so se otroci težje vzpenjali na kolesa z nameščenimi kolesarskimi prtljažniki nad zadnjim kolesom, saj so ti ovirali dvigovanje nog. V večini primerov otroci tudi niso uporabljali prestav. Pri preizkušanju zaviranja so ugotovili, da je učinkovito zaviranje odvisno od pravilnega položaja zavorne ročice, ki bi se morala prilagoditi otroški roki. Podobno so ugotovili tudi pri uporabi nekaterih kolesarskih zvončkov.
Kot manj primerna za otroke so se na testu izkazala tudi kolesa z notranjimi prestavami in nožno zavoro v pestu, saj je bilo speljevanje težje. Ugotovili so tudi, da je bočna zaščita verižnikov dobrodošla, saj ščiti verižnike pri prevračanju kolesa, s protizdrsno površino zaščitena pedala pa preprečujejo zdrs stopala, je med drugim v sporočilu navedel AMZS.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje