Sindikat delavcev prometa in zvez ter agencija za varnost prometa v javni akciji opozarjata na pomen kakovostnega počitka za ohranjanje psihofizičnega stanja voznika.
"Kronična utrujenost pri voznikih povzroča slabše duševno in psihično počutje, kar posledično vodi do slabšega nadzora nad vozilom, podaljša reakcijski čas, izgubo občutka za hitrost in pozornosti ter zmanjšano zaznavanje nevarnosti," je na novinarski konferenci razložila generalna sekretarka sindikata Saška Kiara Kumer.
V kabinah namesto v motelih
Opozorila je, da težavo predstavlja predvsem slaba kakovost počitka. Veliko voznikov namreč počiva v kabinah, čeprav bi morali delodajalci voznikom urediti počitek v motelih. Saška Kiara Kumer je opozorila, da se vozniki v kabinah ne morejo ustrezno odpočiti od dolge vožnje predvsem zaradi prekinitev. "Kakovost spanja v kabinah je pogosto manjša tudi zaradi strahu pred vdori, okoliškega hrupa, svetlobe," je naštela.
Anketa Evropske federacije delavcev v prometu iz leta 2021, ki je vključevala 2800 voznikov avtobusov in tovornjakov, je pokazala skrb vzbujajoče rezultate. Kar 60 odstotkov teh voznikov je med vožnjo utrujenih in skoraj tretjina jih je priznala, da je v zadnjem letu vsaj enkrat zaspala za volanom.
V sindikatu so ministrstvo za infrastrukturo že pozvali k odklonilnemu stališču glede predloga spremembe uredbe Evropske komisije, ki ureja odmore in počitke voznikov avtobusov in tovornjakov. Tudi sami menijo, da dodatno odlaganje počitkov zaradi problema kronične utrujenosti lahko prinese še več prometnih nesreč.
Z akcijo Varno v poletje se bojujejo proti utrujenosti
Vršilka dolžnosti direktorice agencije za varnost prometa Simona Felser je predstavila akcijo Varno v poletje, v okviru katere bodo voznike na slovenskih cestah poleti opozarjali na tveganja, ki jih v prometu prinaša utrujenost, tudi v povezavi z visoko temperaturo. Vozniki naj pred daljšo vožnjo načrtujejo več kratkih postankov, približno na dve uri, je svetovala Felser.
Poudarila je, da bomo večjo varnost na cestah za vse dosegli tudi z novim evropskim pravilom, ki bo 7. julija 2024 začelo veljati za vsa vozila v cestnem prometu in bo zahtevalo, da so vozila opremljena z varnostnimi sistemi, med katerimi je tudi sistem za opozarjanje na zaspanost in zmanjšano pozornost voznika.
Bo delovni čas voznikov podaljšan?
Predstavnik zaposlenih v cestnem tovornem prometu pri sindikatu Goran Jovanovič je prav tako opozoril na problematiko neenakomerne razporeditve delovnega časa in nadurnega dela. Pojasnil je, da je predlog Evropske komisije za podaljšanje delovnega časa voznikov avtobusov in tovornjakov nedopusten. Rešitev sta strogo upoštevanje zakonodaje in okrepljeno delo inšpekcije, ki bi učinkoviteje nadzirala spoštovanje delovnega časa.
V sredo bo sindikat na postajališčih ob cestah organiziral tudi akcijo ozaveščanja voznikov tovornjakov in avtobusov o nevarnostih kronične utrujenosti, so napovedali.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje