Posamezne stranke so kampanjo že začele, nekateri - govorimo predvsem o Zoranu Jankoviću, ki naj bi svojo odločitev sporočil v prihodnjih dneh - se o vstopu v najvišjo politiko še odločajo, je za TV Dnevnik poročal Gregor Drnovšek. Za strokovno mnenje je povprašal Draga Zajca s centra za politološke raziskave.
Predčasne volitve so pri nas novost, in ker bo časa za pripravo kampanje malo, pravih, realnih predvolilnih programov ne bo, je prepričan slednji. Po navadi so kampanje ob predčasnih volitvah ostrejše, teme pa so bolj koncentrirane. Časa bo premalo tako za pripravo programov kot tudi za morebiten uspeh novih strank in gibanj.
Glas raje tistim z možnostjo za uspeh
Volivci se namreč radi v zadnjem hipu odločajo racionalno, pravi Zajc in dodaja: "Druga nevarnost, ki jih čaka, pa je, da se bodo volivci - kar kažejo tudi že prejšnje volitve - odločali po neki racionalnosti. Ta racionalnost se ne kaže ne samo pri nas, zunaj še bolj, da nazadnje volivec rajši odda glas neki stranki, ki ima večje možnosti, da prestopi parlamentarni prag ali pa celo zmaga, čeprav bi nekako rajši dal glas neki simpatični stranki."
Skepsa do Jankovićeve kandidature
Morebiten vstop ljubljanskega župana v državnozborske volitve je po Zajčevem mnenju veliko tveganje. Janković je sicer uspešen pri županovanju, a ni prepoznaven kot osebnost, "ki bi bila v nekem izboru na državni ravni".
Manj plakatov, več Facebooka
Manj denarja bo za klasične oblike kampanje, bolj pa bodo stranke navzoče na socialnih omrežjih. Nekatere stranke so na spletu dejavne bolj, druge manj. Zanimiva je, recimo, prva stran Facebookovega profila Socialnih demokratov, kjer je zadnja objavljena vest iz leta 2009, poroča Drnovšek. Politiki bodo morali spremeniti način komuniciranja, je prepričan strokovnjak za internetni marketing Andraž Štalec.
Ta je po pregledu vseh Facebookovih in Twitterjevih profilov in blogov slovenskih političnih strank ocenil, da so narejeni zelo strokovno in neosebno: poroča se o sejah vlade, kaj so sprejeli, kakšen je bil uradni dogovor ... Zelo pa manjka osebna nota, je prepričan strokovnjak: "Ne pokažejo svoje prave osebnosti, da bi se lahko ljudje poistovetili z njimi oz. da bi se lahko na bolj osebni ravni povezovali z njimi."
Dodal je še, da politiki navadno premalo spremljajo svoje uporabnike na spletu, njihove komentarje in pogovore - torej njihovo spletno identiteto. Zavedati bi se namreč morali, da mora biti komunikacija na teh omrežjih osebna, torej povsem drugačna kot v klasičnih medijih.
Zmagovalec? Kreativen in drugačen.
"Glede na to, da časa do volitev res ni veliko, ne pričakujem kakšnih drastičnih sprememb pri komuniciranju, kot trenutno poteka na internetu. Na žalost, bi lahko rekli, ker kar bi se dalo narediti na socialnih omrežjih in na internetu, je precej več, kot trenutno komunicirajo," je zatrdil Štalec. Zmagovalec bo po njegovem mnenju tisti, ki bo najbolj drugačen in kreativen.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje