Vse šole bodo do 1. septembra, čeprav povsod ne bo mogoče zagotoviti ustreznih prostorov, zagotovile pravico dijakov, da bodo prišli do toplega obroka, a na različne načine, je pojasnil minister za šolstvo Milan Zver. Foto: MMC RTV SLO
Vse šole bodo do 1. septembra, čeprav povsod ne bo mogoče zagotoviti ustreznih prostorov, zagotovile pravico dijakov, da bodo prišli do toplega obroka, a na različne načine, je pojasnil minister za šolstvo Milan Zver. Foto: MMC RTV SLO
Vinjete, ki bodo začele veljati 1. julija, bodo letos zelene, drugo leto pa oranžne. Foto: www.dars.si
Poslanci razpravljajo o uvedbi vinjet. Foto: MMC RTV SLO
Poslanci bodo najverjetnejen potrdili uvedbo vinjet

Z zakonom o subvencioniranju dijaške prehrane bo dijakom zagotovljen en plačan obrok dnevno v istem znesku, kot znaša subvencija za dijaško prehrano. Po izračunih ministrstva za šolstvo bo ukrep letošnji proračun stal dodatnih 12 milijonov evrov, v naslednjih letih pa 43 milijonov evrov. Zakon je podprla tudi opozicija, čeprav je ob tem imela pomisleke in ga označila za predvolilno potezo.

V državnem zboru pa se je vnela tudi ostra debata o uvedbi vinjet, ki bodo uvedene 1. junija. Po napovedih Radovana Žerjava, ministra za promet, se bo z vinjetami povečala pretočnost prometa na cestninskih cestah, zmanjšali se bodo zastoji in izpusti ogljikovega dioksida, večja pa bo tudi varnost udeležencev v prometu.

Vinjete bodo kot način za plačevanje cestnine za uporabo vseh cestninskih cest uvedene 1. julija letos in bodo veljale do uvedbe satelitskega sistema cestninjenja. Kazen za vožnjo brez vinjete bo znašala med 300 in 800 evri. Sredstva iz glob zaradi vožnje brez vinjet pa bodo šla neposredno v državni proračun.

Že ob obravnavi na parlamentarnem matičnem delovnem telesu večjih pripomb na novelo ni bilo, je pa opozicija poudarjala, da resnih analiz za spremembo sistema cestninjenja ni.

Opozicija opozarja na pomanjkljivosti vinjet
V poslanski skupini SD-ja menijo, da je zakon nepotreben, saj Slovenija vinjet ne potrebuje, ker nima sodobnega državnega cestnega omrežja. Matej Lahovnik (Zares), sicer ni proti uvedbi vinjet, se pa zavzema za višje cestnine za tovorna vozila. Kot je pojasnil, letno Slovenijo prepelje 1,25 milijona tovornih vozil, kar pomeni 25 milijonov ton tovora. Milan Petek (LDS) meni, da vlada nima posluha za pripravo strategij na prometnem področju in da je resolucija o prometni politiki nepotreben dokument, ki ga je vlada sprejela zgolj zaradi oblike, in ne vsebine. Sašo Peče (Lipa) pa je spomnil, da je namen cestninjenja poplačilo stroškov, ki nastajajo z avtocestnim križem. Vlada po njegovem mnenju ne razmišlja o poravnavi obveznosti oz. odplačevanju kreditov.

Da so vinjete dobra rešitev, pa je prepričan Zmago Jelinčič (SNS), ki je vložil predlog, da naj vinjete vsebujejo besedilo promocijske znamke Slovenije, to je slogan I feel Slovenia: "Zakaj? Če nič drugega, bi Hrvati, ki bi morali kupiti polletne vinjete, pol leta gledali v tisto osovraženo Slovenijo in bi pljuvali in 'šimfali', ampak v glavo bi jim pa počasi kapljalo - Slovenija je obljubljena dežela in tja nikoli ne boste prišli."

Vinjete bodo letos zelene
Vinjete bodo obvezne za osebne avtomobile, medtem ko bodo tovorna vozila do uvedbe satelitskega sistema cestninjenja ostala na obstoječem sistemu. Cena letne vinjete bo 55 evrov, polletne pa 35 evrov. Uvedena bo tudi dodatna letna vinjeta za motorna kolesa, katere cena bo 27,50 evra. Vinjete bodo letos zelene, prihodnje leto pa oranžne barve. Dars je javni razpis za izdelavo 6,84 milijona avtocestnih vinjet za letošnje in prihodnje leto že objavil, velja pa do 13. maja.

Poslanci bodo najverjetnejen potrdili uvedbo vinjet