"Nacionalka oglaševanje potrebuje," je prerpičan Filli Foto: MMC RTV SLO

Neodvisne medije lahko dobimo le, če ustvarimo pogoje za uspešno delovanje podjetij.

Branko Pavlin, Dnevnik

Verjamem, da bi novinarski kodeks kolegom iz komercialnih medijev lahko povzročil težave, kjer je v nasprotju z uredniško politiko

Marko Filli, RTV Slovenija
Nov osnutek medijskega zakona

Osnutek zakona, njegovo popravljeno različico bo ministrstvo za kulturo objavilo v sredo, v 83. členu predvideva skrajšanje oglasnega časa z 12 na 10 minut vsako polno uro. Med udeleženci omizja pa se je debata pri tem členu razvila predvsem v vprašanje, kdo je upravičen do dela oglaševalskega kolača.
Po besedah šefa Pro Plusa Pavla Vrabca bi se morala nacionalna televizija odpovedati oglaševanju, ki ji letno po Vrabčevih ocenah prinese okoli 14 milijonov evrov. To bi tudi drugim medijem omogočilo boljše tekmovanje za oglaševalska sredstva, meni Vrabec.

Generalni direktor RTV Slovenija Marko Filli se je z Vrabcem sicer strinjal, da bi nacionalna televizija lahko imela manj oglasov. "Vendar bi se potem morali odločiti, ali bomo povečali RTV prispevek, imeli manj vsebine oziroma ali bomo denar dobili iz drugih virov," je dejal Filli. RTV namreč vsa sredstva iz oglaševanja nameni za ustvarjanje vsebine in z njimi pokrije programe, ki jih iz naročnine ne bi mogla, je pojasnil Filli.

Z Vrabcem se je sicer strinjala tudi Manja Grčić, direktorica TV3. Vendar je izpostavila specifiko slovenskega trga, namreč da bi, če RTV preneha predvajati oglase, ena hiša postala prevladujoča. S tem je ciljala predvsem na Pro Plus, ki po njenih besedah že zdaj pobere 80 odstotkov vseh sredstev.
Ministrstvo obljubilo umik nekaterih členov
Predsednik upravnega odbora in izvršni direktor Infoneta Leo Oblak se je zaustavil tudi pri 96. členu, ki določa, da lahko inšpektor prepove opravljanje dejavnosti operaterju, ki razširja ali spodbuja k nasilju, neenakopravnosti, nestrpnosti ... Direktor direktorata za medije Vojko Stopar je ob tem pojasnil, da gre za malce nerodno dikcijo in da inšpektor lahko prepove oddajanje oddaje, in ne poslovne dejavnosti; besedilo odstavka bodo popravili.

Frankl: Zakon je odsev bizarnosti družbe
Udeleženci so velikokrat poudarili tudi, da osnutek zakona prinaša precej "rešitev", ki po njihovem mnenju nimajo smisla. Po besedah direktorja Dnevnika Branka Pavlina, je ena izmed njih tudi ta, da imajo novinarji predkupno pravico ob morebitni prodaji medija ter da novinarski kodeks postane obvezen del pogodbe o zaposlitvi.
"Osnutek zakona je zgolj odsev bizarnosti naše družbe. S tem ne pravim, da so na ministrstvu bizarni. Gre samo za to, da smo bizarni kot družba," je zakonski predlog komentiral odgovorni urednik časnika Finance Peter Frankl. Stopar je na to odgovoril, da za vsakim členom stojijo vsaj trije interesi, med katerimi krmari ministrstvo.

Poleg omenjenih so na posvetu sodelovali še predsednik upravnega odbora, direktor Radia Center Aleksander Žišt in direktorica Slovenske oglaševalske zbornice Barbara Kranjc.

Neodvisne medije lahko dobimo le, če ustvarimo pogoje za uspešno delovanje podjetij.

Branko Pavlin, Dnevnik

Verjamem, da bi novinarski kodeks kolegom iz komercialnih medijev lahko povzročil težave, kjer je v nasprotju z uredniško politiko

Marko Filli, RTV Slovenija
Nov osnutek medijskega zakona