Peter Gašperšič, doktor gradbeništva, je kandidat iz kvote Stranke Mira Cerarja. Bil je državni sekretar na ministrstvu za okolje in prostor v času Roka Žarnića.
V predstavitvi je opozoril, da se je v zadnjih letih zanemarilo obnavljanje obstoječe infrastrukture, slabša se stanje cest. "Letos prvič ni sredstev za redno vzdrževanje, vlaganja v nove ceste so se ustavila," poudarja. Zato bo treba prerazporediti sredstva in povečati učinkovitost gospodarjenja. Za financiranje vzdrževanja in obnove cestnega omrežja bodo namenili nadomestilo za uporabo cest.
Za železniško infrastrukturo bodo preučili možnosti, da se za vzdrževanje nameni del trošarin za pogonska goriva. Čim prej bo treba pripraviti predlog novega zakona, ki bo urejal ločitev upravljanja železniške infrastrukture od izvajanja storitev prevoza, je dejal. "Ko bo to razdeljeno, verjetno lahko razmišljamo o prodaji prevoznega dela. Infrastruktura pa ostaja v lasti države."
Današnja zaslišanja kandidatov:
- Predstavitev vizije kandidatke za notranjo ministrico Vesne Györkös Žnidar
.
- Predstavitev kandidata za ministra za javno upravo Borisa Koprivnikarja
.
- Predstavitev kandidatke za ministrico za okolje in prostor Irene Majcen
Elektronske vinjete in potniški promet
Omenil je možnost zamenjave papirnatih vinjet z elektronskimi in obljubil dokončanje integriranega javnega potniškega prometa. Ključna pri tem bo vzpostavitev sistema enotne vozovnice. Tudi za povračilo potnih stroškov na delo naj bi izplačali denar le za dejansko kupljene vozovnice in s tem spodbudili ljudi k uporabi javnega prometa.
Prednostno nameravajo realizirati tiste infrastrukturne investicije, za katere jim bo uspelo zagotoviti sofinanciranje Evropske unije. Najeli bi lahko še posojila Evropske investicije banke, saj bo "finančne vire za infrastrukturo treba v prihodnje iskati zunaj prihodkov državnega proračuna".
Drugi tir Divača-Koper ni potreben
Člane odbora je zanimalo tudi njegovo stališče do drugega tira železniške proge Divača-Koper. "Glede na to, da so se tokovi že preusmerili z območja Slovenije in da gredo večinoma po Italiji in Avstriji, je vprašanje, ali bi z drugim tirom, kot je bil zamišljen, dejansko imeli dovolj prometa, da bi bil ekonomsko upravičen," je dejal Gašperšič. Meni, da takšnega drugega tira, kot je zamišljen trenutno, ne bodo potrebovali še vsaj 20 let. Bo pa za potrebe Luke Koper nujno izvesti projekt t. i. izvlečnega tira.
Namesto v Haloze sredstva raje v Ljubljano
Prav tako dvomi, ali je treba prioritetno dokončati avtocestni odsek od Dražencev do mejnega prehoda Gruškovje, ki kot edini še manjka na podravski avtocesti do Hrvaške. "Če bo avtocesta tam vzpostavljena, bodo poleti še vedno zastoji, dokler Hrvaška ne bo v schengenskem območju." Prav tako se sprašuje, ali je sredstva res smiselno prioritetno vlagati v ta projekt, "da bomo tistih nekaj koncev tedna reševali nemške turiste, ki potujejo na Hrvaško". Bolj smiselno se mu zdi razmišljati o investicijah v kakšne druge dele avtoceste, npr. v zahodno ljubljansko obvoznico in povezavo do Brezovice.
Hidroelektrarne, raba zemeljskega plina ...
Na področju energetike bo prednostna naloga nadaljevanje gradnje verige hidroelektrarn na Savi, velik poudarek pa bodo dali tudi energetski sanaciji stavb. Za šesti blok Termoelektrarne Šoštanj bo zagotovil neodvisno revizijo in revizijo dolgoročne ekonomike njenega delovanja, sicer pa Teš 6 jemlje kot dejstvo "in z njim moramo živeti naprej". Omenil je tudi razvoj rabe zemeljskega plina kot najčistejšega goriva, "čeprav se je projekt gradnje plinovoda Južni tok zdaj, kot kaže, že bolj usmeril na sever".
Člani odbora so ga potrdili kot kandidata na ministra z desetimi glasovi za in šestimi proti.
Poslanci bodo odločali v četrtek
O celotni kandidatni listi bodo poslanci odločali na četrtkovi izredni seji. Če bodo večinsko potrdili listo, bomo s tem dobili 12. slovensko vlado.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje