Fotografija je simbolična. Foto: BoBo
Fotografija je simbolična. Foto: BoBo

Kot je pojasnil župan Dušan Skerbiš, zamisel o obvoznici sega že v 70. leta prejšnjega stoletja, vendar dolgo za njeno gradnjo ni bilo ne volje ne denarja. Zadeve so se začele premikati šele leta 2011, ko je Mirna, ki je bila prej del občine Trebnje, postala samostojna občina.

Najprej so v občini poskrbeli za spremembe prostorskega načrta, nato so stekli pogovori z državo. Januarja 2022 sta občini Mirna in sosednja občina Šentrupert, prek katere tudi delno poteka obvoznica, s takratnim državnim sekretarjem na ministrstvu za infrastrukturo Alešem Miheličem podpisali sporazum o sofinanciranju.

Z njim se je država obvezala, da bo za gradnjo zagotovila večji del denarja. Za okoli 10 milijonov vreden projekt je prispevala 9,4 milijona, okoli 700.000 evrov je prispevala občina Mirna, nekaj malega pa je dodala občina Šentrupert. Kmalu po podpisu sporazuma je bil nato objavljen razpis za izvajalca del, podpisana je bila pogodba z izvajalcem, podjetjem CGP.

Gradnja naj bi bila končana v od dveh do treh mesecih

Obvoznica, prek katere bo speljana regionalna cesta, ki trenutno poteka skozi središče Mirne, bo dolga okoli 1800 metrov, od tega bo tri četrtine na območju občine Mirna, četrtina pa na območju občine Šentrupert. Skupaj z robnima pasovoma in bankinama bo široka 8,5 metra. V naselju bo tudi pločnik.

Po Skerbiševih besedah bodo kmalu betonirali še most čez reko Mirno in asfaltirali krožišče v občini Šentrupert, vsa dela pa naj bi končali v od dveh do treh mesecih. Nato bosta sledila pridobivanje uporabnega dovoljenja in predaja ceste namenu.

"Obvoznica bo bistveno razbremenila center Mirne in predvsem pripomogla k večji prometni varnosti, zato se je že zelo veselimo," je za STA povedal župan Skerbiš.