V prek spleta potekajoči šoli namreč obravnavajo predvsem lažje snovi, opažajo pa pomanjkanje znanja. Opozorili so tudi na izvedbo tekmovanj.
Dijakinja Alma je poudarila, da so otroci in mladi pod velikim stresom predvsem zaradi šole, dodaten pritisk pa predstavljajo tudi bližnji. "Trudimo se, da bi delo opravili po najboljših močeh in dobivali dobre ocene, a je dela veliko in vse skupaj je za nas naporno ter neprijetno, zato so tudi rezultati včasih temu primerni," je povedala. Depresija in anksioznost sta še vedno tabutemi. Sporočiti želijo, da iskanje pomoči strokovnjaka ni prav nič sramotno.
Alma je sicer letos prvič sedla v srednješolske klopi. Opisala je, da je ogromno pomagalo, da so imeli septembra pouk v šoli in se spoznali s sošolci in profesorji. Pouk je po njenem mnenju dobro organiziran – sedem ur imajo predavanja, profesorji pa so tudi sicer dostopni.
Težje snovi čakajo na vrnitev v šolo
Anže, ki obiskuje deveti razred, je povedal, da se s sošolci družijo prek Zooma. Običajno se z razredničarko dobijo 10 minut pred uro, da se lahko pogovarjajo. Pri pouku sicer obravnavajo lažje snovi, težje vsebine pa bodo predelali v šoli. Drugačne so ure pri predmetih, kot so športna vzgoja, likovna vzgoja in glasba. Pri športni vzgoji jim da učitelj nalogo, ki jo nato izvedejo popoldne. Meni, da se s sovrstniki gibajo dovolj, skrbi pa ga, kako je za gibanje poskrbljeno v mestu. Pri likovni vzgoji včasih ustvarjajo kar prek računalnika, je dodal Anže.
Da je celodnevna uporaba računalnika naporna, še več težav pa povzroča sedeč način dela, je opozoril srednješolec Val. Poudaril je, da je priprava na delo na daljavo v drugem valu epidemije boljša. Več dela poteka prek videokonferenčnih orodij.
Kakovost dela med učitelji niha
A nekateri učitelji ne podajajo razlag. Kakovost dela pa zelo niha od učitelja do učitelja. Šolarji si želijo, da bi si šole med seboj delile dobre prakse. "Učenci si želimo več razumevanja glede težav s programi, napravami in opravili, ki pogosto onemogočajo nemoten potek pouka," je še dodal Val.
Že od spomladanskega vala epidemije pa učenci opažajo primanjkljaj v znanju. "Opazili smo, da naše znanje v primerjavi s prejšnjimi leti izredno peša," je poudaril Val. Učence skrbi tudi izvedba številnih tekmovanj. Ta so namreč podlaga za dodelitev nekaterih štipendij. A njihova izvedba ostaja nejasna.
Za maturante še bolj stresno
Četrtošolec Maksimiljan je opisal, da se na Cankarjevo tekmovanje sicer pripravljajo po pouku, ali ga bodo pisali na daljavo ali v šoli, pa še ne vedo. Anže pa je pojasnil, da bodo pri njih verjetno vsa tekmovanja izvedli v roku nekaj dni po tistem, ko se vrnejo v šolo. Zato so jim učitelji predlagali, naj se pripravljajo le na eno ali dve tekmovanji.
Opozorili pa so tudi, da je položaj še posebej stresen za maturante. Predlagajo, da se matura letos ustrezno prilagodi.
Maksimiljan je poudaril, da bodo letos prazniki drugačni. Predlagal je, da lahko kupljena darila zamenjamo z manjšimi pozornostmi, ki jih izdelamo sami. "Letošnji praznični čas bo predvsem čas, ki ga bomo posvetili družini. Lahko skupaj beremo, se igramo družabne igre, se pogovarjamo ali pripravljamo praznične jedi," je naštel. Spomnil je, da imamo v času epidemije tudi dolžnosti. Pozval je, da je treba narediti vse, da bodo prazniki lepi, varni in zdravi za vse.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje