Na Generalni policijski upravi so za MMC potrdili, da so policisti Specializirane enote za nadzor prometa na regionalni cesti na Dolenjskem premičnim radarjem ugotovili, da je zunal naselja Podsmreka osebni avtomobil z registracijo LJ ND-313 prekoračil najvišjo dovoljeno hitrost, ki je na tem odseku s splošnim predpisom omejena na 130 km/h, izmerjena hitrost vozila pa je bila 162 km/h. Foto: BoBo
Na Generalni policijski upravi so za MMC potrdili, da so policisti Specializirane enote za nadzor prometa na regionalni cesti na Dolenjskem premičnim radarjem ugotovili, da je zunal naselja Podsmreka osebni avtomobil z registracijo LJ ND-313 prekoračil najvišjo dovoljeno hitrost, ki je na tem odseku s splošnim predpisom omejena na 130 km/h, izmerjena hitrost vozila pa je bila 162 km/h. Foto: BoBo
Samo Omerzel
V kabinetu ministrstva za infrastrukturo in prostor pravijo, da se takšni signali, ki jih je voznik službenega vozila ministra Omrzela uporabil 19. aprila, "lahko uporabijo tudi za izvedbo nujnih in neoodložljivih nalog državnega organa, ki so za delo državnih organov strateškega pomena". Foto: BoBo
alenka bratušek predsednica vlade
"Potrjujemo, da je bil 19. aprila 2013 minister Samo Omerzel med 7. in 8. uro s službenim vozilom, ki ga je upravljal voznik, na nujni službeni poti iz Novega mesta v Ljubljano, kjer je bila za 8. uro zjutraj sklicana nujna in izredna koordinacija v kabinetu predsednice vlade," so za MMC potrdili v kabinetu ministra Omerzela. Foto: BoBo
Omrzel divjal po dolenjski avtocesti

Pri tem gre za dva dogodka. O prvem, ta se je zgodil 17. aprila, so na Generalni policijski upravi so za MMC potrdili, da so policisti Specializirane enote za nadzor prometa tega dne na dolenjski avtocesti s premičnim radarjem ugotovili, da je zunaj naselja Podsmreka osebni avtomobil z registracijo LJ ND-313 prekoračil najvišjo dovoljeno hitrost, ki je na tem odseku s splošnim predpisom omejena na 130 km/h, izmerjena hitrost vozila pa je bila 162 km/h.

Na podlagi posnetkov so policisti ugotovili, da je vozilo v lasti Generalnega sekretariata vlade, zato so lastniku vozila poslali obvestilo o ugotovljeni kršitvi, z zaprosilom, da posreduje podatke o vozniku oziroma imetniku pravice uporabe, ki je takrat vozil vozilo.

"Iz odgovora Generalnega sekretariata Vlade je bilo ugotovljeno, da je vozilo v času kršitve vozil voznik, ki je med vožnjo v tem času na podlagi 101. člena Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP) upravičeno uporabljal posebne zvočne in svetlobne znake, saj je opravljal nujen prevoz. Prekrškovni organ je na podlagi tega odločil, da ne bo izdal odločbe oziroma vložil obdolžilnega predloga, saj so v konkretnem primeru podani razlogi, ki izključujejo pregon, kot to določa 4. odstavek 51. člena ZP-1," so zapisali na GPU-ju.

Za kakšno nujno vožnjo je šlo, nam na ministrstvu še niso pojasnili, njihove odgovore pa še pričakujemo.

Mudilo se mu je na nujno in izredno koordinacijo pri premierki
Glede dogodka, ki se je zgodil 19. aprila, ko naj bi se ministrov avtomobil skozi gnečo na dolenjski magistralni cesti prebijal z modrimi lučmi, pa so nam na ministrstvo za infrastrukturo in prostor odgovorili: "Potrjujemo, da je bil 19. aprila 2013 minister Samo Omerzel med 7. in 8. uro s službenim vozilom, ki ga je upravljal voznik, na nujni službeni poti iz Novega mesta v Ljubljano, kjer je bila za 8. uro zjutraj sklicana nujna in izredna koordinacija v kabinetu predsednice vlade."

Pojasnili so, da je bil zaradi zapore avtoceste promet usmerjen na vzporedno regionalno cesto Novo mesto-Mirna Peč, kjer je bil zgoščen promet, v Mirni Peči pa se je vozilo pri vključevanju na avtocesto znašlo v koloni tovornih vozil s prikolicami in nekaj osebnimi avtomobili.

"Ker so tovorna vozila zasedala tudi vozni pas in je vožnja potekala izredno počasi s pogostimi zastoji, se je voznik ministra odločil, da uporabi svetlobne signale in tako omogoči ministru, da bi lahko pravočasno prišel na sestanek. Modre luči je uporabil na razdalji približno 200 metrov. Osebni avtomobili, ki so bili v koloni na levem voznem pasu, so se umikali desno in tako omogočili ministrovemu vozilu prehod in nadaljevanje vožnje. Voznik je svetlobne signale izklopil takoj, ko je vožnja postala normalna in jih ni več uporabil," so zapisali v svojem odgovoru.

Dovoljeno za "izvedbo nujnih in neodložljivih nalog državnega organa"
Poudarili so, da je v Pravilniku o vozilih s prednostjo in vozilih za spremstvo določeno, da se naprave za dajanje posebnih svetlobnih in zvočnih znakov lahko namestijo in uporabijo za prevoz varovanih oseb, kar pomeni, da je vozilo za prevoz ministra lahko opremljeno z modrimi lučmi in zvočnim signalom. Dodali so, da se takšni signali "lahko uporabijo tudi za izvedbo nujnih in neodložljivih nalog državnega organa, ki so za delo državnih organov strateškega pomena".

Zapisali so tudi, da je v ZPrCP-ju določeno, da voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in da ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.

"Po voznikovih zagotovilih naj bi vožnja potekala v skladu s prometnimi predpisi in v skladu z zgoraj omenjenimi zakonsko predpisanimi določili," so zatrdili.

"Da bi voznik prekoračil dovoljeno hitrost, s tem v kabinetu ministra nismo seznanjeni; vkolikor bi do tega prišlo, bo za omenjeni prekršek odgovarjal voznik," so dodali.

Omrzel divjal po dolenjski avtocesti