Stranke vsaka po svoje v kampanjo za evropske volitve

Kandidate za Evropski parlament srečujemo na terenu in na družbenih omrežjih, vsi bodo potencialne volivce skušali prepričati na soočenjih. A kampanja še ni dosegla vrhunca, pravi politolog in politični analitik Marko Hočevar, ki vrh pričakuje čez dva tedna.

Največ denarja za kampanjo bodo namenili v parlamentarnih strankah. V Gibanju Svoboda bo to od 200.000 do 250.000 evrov. "Gre za jasno sporočilo," to komentira Hočevar, ki meni, da bi za največjo parlamentarno stranko dober izid pomenil dva evropska mandata. "V trenutnem kontekstu bi to bilo izredno dobro in bi se lahko vsaj delno notranjepolitično konsolidirali."

Obe opozicijski stranki SDS in NSi za kampanjo namenjata tretjino dovoljenega, kar je približno 200.000 evrov. "SDS-u ni vseeno, ali bodo dobili dva ali tri poslance. NSi-ju tudi ni vseeno, ali bo šel v Evropski parlament Matej Tonin ali ne. Stranka bo sicer politično že preživela, vprašanje je, ali bo Tonin," pravi Hočevar.

Levica bo vložila približno 100.000 evrov. SD, ki je v finančnih težavah, pa zneska kampanje ne razkriva. Nosilec njihove liste Matjaž Nemec je dejal, da bo njihova "kampanja relativno skromna v primerjavi z drugimi". Prav tako nam zneska niso sporočili v SLS-u.

Od neparlamentarnih strank bodo največ namenili v Vesni, skupaj približno 50.000 evrov. Nosilec liste Vladimir Prebilič je zatrdil, da bo sam "prispeval od tega 20.000 evrov. Večina stroškov bo vezanih na kampanjo na družbenih omrežjih."

Analitik Hočevar to potezo vidi, kot da je Prebilič "pripravljen tudi osebno investirati in da verjame v to zgodbo. Pa tudi to, da če mu zdaj ne uspe neki večji domet, bo verjetno konec poskusov, da se vzpostavi kot politik na nacionalni ravni."

V DeSUS-u in Dobri državi bodo za kampanjo odšteli 30.000 evrov, Zeleni Slovenije 20.000 evrov, 10.000 evrov v stranki Resni.ca, najmanj pa v stranki Nič od tega. "Več kot 1000 evrov verjetno ne bomo imeli," je pojasnila nosilka njihove liste Violeta Tomić.

Stroški izvedbe evropskih volitev skupaj z referendumi bodo državo stali več kot 9 milijonov evrov.

Foto: Televizija Slovenija
Foto: Televizija Slovenija
EU-volitve na RTV Slovenija

V ponedeljek, 20. maja, se volilna kampanja začne tudi na Radioteleviziji Slovenija.

Na televiziji boste gledalci lahko spremljali tri soočenja. Prvo, s predstavniki parlamentarnih strank, bo na sporedu že v ponedeljek ob 20. uri na prvem programu. Televizijska soočenja bodo tolmačena v slovenski znakovni jezik in podnaslovljena s podnapisi za gluhe in naglušne. Povzetki v laže razumljivem jeziku bodo objavljeni na portalu Enostavno.

Soočenja pripravljajo tudi na Radiu Slovenija, na naši spletni strani pa bomo pripravili spletne klepete s predstavniki kandidatnih list.