Javna agencija za civilno letalstvo je 21. junija zaradi neizpolnjevanja pogojev veljavne zakonodaje Letalskemu centru Maribor prepovedala izvajanje protitočne zaščite z letalom. Letalo, s katerim letalski center izvaja to dejavnost, namreč nima ustrezne odobrene opreme za izvajanje zaščite.
Z agencije so nato sporočili, da so v sredo odobrili vlogo za odobritev izjeme v skladu z evropsko uredbo za t. i. dela v zraku, ki državam članicam omogoča, da v primeru nujnih nepredvidenih okoliščin odobrijo izjeme od izpolnjevanja zahtev osnovne uredbe in zahtev delegiranih in izvedbenih aktov fizičnim in pravnim osebam. Operaterju, Športnemu društvu Letalski center Maribor, so tako zaradi nujnih nepredvidenih okoliščin odobrili uporabo opreme za zaščito proti toči na letalu cessna TU206B, z registrsko oznako S5-DBS.
Da se je našla rešitev glede obrambe pred točo z letalom na območju severovzhodne Slovenije, je sicer v sredo v okviru vladnega obiska Podravja že povedal tudi minister za kmetijstvo Jože Podgoršek, ki pa podrobnosti rešitve ni pojasnil. Informacijo o začasni rešitvi so nato posredovali iz agencije za civilno letalstvo.
Predsednik Letalskega centra Maribor Filip Tobias je na novinarski konferenci v Skokah pojasnil, da je njihovo letalo za izvajanje obrambe proti toči povsem ustrezno in da je prišlo do zapleta le v zvezi z njegovo dokumentacijo. "To nikoli ni bila težava, zdaj pa je postala. Namesto da bi dobili rok, da zadevo razrešimo, so nam odvzeli licenco. Dejansko se je kasneje izkazalo, da možnost vseeno obstaja in zdaj čudežno to licenco imamo," je dejal. Z najnovejšo rešitvijo lahko tudi letos začnejo izvajati dejavnost, s katero pokrivajo okoli 70 občin. "Letalo je pripravljeno, piloti so pripravljeni že dva meseca, čakamo samo še uraden dopis ministrstva," je povedal Tobias.
Medtem ko se je prejšnja leta pogosto zapletalo z urejanjem pogodbe s kmetijskim ministrstvom, ki prispeva tretjino stroškov storitve (ostalo občine), so letos to dobili relativno zgodaj. Zato jih je odločitev agencije za letalstvo še toliko bolj presenetila.
Vodja dejavnosti obrambe proti toči pri Letalskem centru Maribor Darko Kralj je pojasnil, da imajo urejeno vso potrebno dokumentacijo, a da manjkajo določene listine, po njegovih besedah ne po njihovi krivdi. "Potrudili se bomo in naredili vse, da dobimo pravi papir. A vsi vemo, da v letalstvu vse vzame veliko časa in terja določene stroške," je dejal.
Dovoljenje za letenje do 30. septembra je po besedah Tobiasa dovolj za izvedbo letošnje pogodbe, ki ima skupno vrednost okoli 300.000 evrov, vmes pa bodo poskušali ugoditi zahtevam agencije.
Veliko težavo jim predstavlja tudi prekratek obratovalni čas Letališča Edvarda Rusjana Maribor, kjer njihovo letalo za protitočno zaščito vzleta in pristaja. "To je velik problem že zadnjih deset let," je povedal Tobias.
Ob tem je pozval državno družbo DRI, ki v zadnjih letih upravlja z mariborskim letališčem, da končno privoli v rešitev, ki je bila v veljavi pred letom 2012. "Obratovalni čas letališča je od 9. do 17. ure, toča pa zelo pogosto pride po 17. uri. Radi bi se dogovorili, da bi lahko izven obratovalnega časa sami prevzeli letališče, tako kot je bilo to urejeno prej," je dejal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje