V enem izmed členov lahko namreč prebremo, da bo mesečna šolska vozovnica za mestni promet za šolarje in upokojence, ki niso občani Mestne občine Ljubljana, znašala največ petinštiridesetkratnik cene vrednostne vozovnice za eno vožnjo, kar znese 36 evrov. Glede na to, da šolska vozovnica zdaj za vse šolarje, dijake in študente s statusom stane 17 evrov, je predvidena podražitev velika.
Na ljubljanski občini so za MMC pojasnili, da bo ta sprememba, ki bo kupce mesečnih vozovnic ločevala po kraju njihovega stalnega prebivališča, uvedena z letom 2010. Temu pa se je mogoče tudi izogniti, a le, če bo država občini izplačala subvencijo na vozovnice.
MOL išče notranje rezerve
Lidija Gregorič, ki je odlok pripravila, pravi, da se z vlado o tem že pogovarjajo, a prav daleč še niso prišli. Ker pa minister za promet Patrick Vlačič govori o tem, da je javne prevoze treba približati uporabnikom, upajo, da se bodo lahko dogovorili. Država namreč sofinancira medkrajevni promet šolarjem, a čeprav MOL podaljšuje nekatere proge mestnega prometa, ki nadomeščajo primestne, teh subvencij po besedah Gregoričeve ne dobi.
Poglavitni razlog za predviden dvig cen Neljubljančanom pa je ta, da je država pred leti MOL-u zmanjšala priliv sredstev - gre za vsem dobro znanih 60 milijonov letno - zato Gregoričeva pravi, da "na občini iščejo notranje rezerve. Videti je namreč, da odvzetega denarja ne bomo pridobili." Prav zato so se odločili, dodaja, da bodo poskrbeli za občane s stalnim prebivališčem, saj za njih od države tudi dobivajo sredstva.
Ministrstvo ne subvencionira mestnih vozovnic nikjer
Kako daleč so s pogovori in ali morda država sofinancira mestni promet tudi v drugih mestih smo preverili na ministrstvu za promet. Za MMC so povedali, da po zakonodaji takšno sofinanciranje ni mogoče. Po njihovem mnenju, bi se bilo treba vprašati, "ali nameravajo druge občine, od koder prihajajo ti uporabniki LPP-ja, kaj sofinancirati za svoje občane". Ministrstvo v nobenem slovenskem mestu ne subvencionira vozovnic mestnega prometa za nobeno kategorijo potnikov, zatrjujejo.
Čeprav je Ljubljana univerzitetno mesto in kar tretjina študentov nima stalnega prebivališča v Ljubljani, hkrati pa v krajih, iz katerih prihajajo, največkrat tudi nimajo možnosti študija, podobno pa velja še za nekatere dijake, na ministrstvu menijo, da so določila jasna: "Izhodišče je enakopraven položaj uporabnika-potnika, ki je davčni zavezanec v mestni občini. Recipročnost položaja (pravice in obveznosti) je pri potniku, ki ima stalno prebivališče, vzpostavljena, medtem ko pri potniku, ki nima stalnega prebivališča, tega ni."
Študentske organizacije še brez aktivnosti
Ker bo sprememba cene prizadela predvsem študente in dijake, smo za mnenje povprašali tudi Študentsko organizacijo Slovenije in Študentsko organizacijo Univerze v Ljubljani. Oboji upajo, da se bosta občina in država dogovorili. Kakšnih aktivnosti, ki bi spremembe preprečile ali omilile, pa še niso začeli.
"Upamo, da predlog odloka v tej obliki ne bo sprejet, vsekakor pa menimo, da takšno razlikovanje dijakov in študentov ni sprejemljivo. Na to bomo opozorili MOL in pristojna ministrstva ter jih pozvali k ohranitvi subvencioniranja mesečnih vozovnic za vse dijake in študente ne glede na kraj bivanja," so za MMC dejali na ŠOS-u.
V organizaciji niso seznanjeni, da bi se s podobnimi težavami srečevali tudi študenti ali dijaki v drugih univerzitetnih mestih.
Ana Svenšek
ana.svensek@rtvslo.si
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje