Ljubljanski zeleni avtobusi burijo duhove. Foto: BoBo
Ljubljanski zeleni avtobusi burijo duhove. Foto: BoBo

To je sodobni ludizem. To ni strateški pristop. Nihče ne bo plačeval mestnega prevoza, če bo z avtomobilom hitrejši in ga bo lahko parkiral blizu.

Logar
Anže Logar
Logar je prepričan, da bo podražitev povzročila upad števila potnikov ter tudi manj prihodkov LPP-ja. Celoten načrt razvoja ocenjuje kot nestrateško pripravljen, zato je po njegovem tudi vodstvo zrelo za zamenjavo. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten

"Ne gre za dvig cen, gre za spremembo," so v Ljubljanskem potniškem prometu pojasnili višje številke na cenikih. V ljubljanskem mestnem svetu SDS-a potezo in njeno obrazložitev uvrščajo v kategorijo "saj ni res – pa je", je na tiskovni konferenci dejal mestni svetnik Anže Logar.

Sprememba cenika in obrazložitev v celoti.
LPP je spremembe pojasnil na konferenci.


"Katastrofičen upad števila potnikov"

Logar se je skliceval na kanadski 'think tank' Victoria Transport Policy Institute, ki je po daljši analizi ugotovil, da 10-odstotno povišanje cene javnega transporta v povprečju prinese 4,3-odstotno zmanjšanje števila potnikov. "Preračunajte naše 50-odstotno povišanje, pa dobite katastrofične razsežnosti," je izjavil SDS-ov svetnik. Da številke držijo, po njegovem kaže tudi primer avstralskega mesta Brisbane, kjer je mestni prevoz najprej opažal 6-odstotni prirast števila prevozov. Po povišanju cen za 15 odstotkov se je položaj iz porasta obrnil v skoraj enoodstotni upad.

Po Logarjevem mnenju bi bil dvig cene enkratne vozovnice smiseln, če bi se hkrati pocenila ali vsaj ostala na istem terminska vozovnica. Ker pa se tudi ta draži, Logar ocenjuje, da bo prišlo do velikega upada prihodkov LPP-ja. Enkratne vozovnice namreč prinesejo 10,8 milijona evrov, terminske pa 8,7 milijona, zato je poteza "pljuvanje v lastno skledo", je zatrdil.
"Rešitev: Dvig subvencij na evropsko raven"

Po Logarjevih trditvah je rešitev dvig subvencije za vozovnico, ki da je v večini razvitih prestolnic 50-odstotna, pri nas pa veliko nižja. Ponovno bi uvedel dodatno možnost plačila z gotovino (po višji ceni) ob ohranitvi možnosti plačevanja z Urbano. V sklopu ukrepov je nujna reorganizacija linij (na Slovenski in Dunajski cesti se križa 20 linij, kar se jim zdi preveč), uvedba učinkovitejšega sistema pasov za javni prevoz, povezava s primestno železnico, uvedba manjših električnih avtobusov za središče ter ustrezna cenovna politika, je našteval svetnik SDS-a. "Nihče ne bo plačeval prevoza, če bo hitrejši z avtomobilom in bo lahko poceni parkiral blizu," je še dodal.

Pred časom so zbiranje podpisov proti podražitvi napovedali v stranki SMS - Zeleni.

LPP: Cene še vedno nižje kot pred Urbano
Po novem naj bi namesto 80 centov za eno vožnjo s prestopanjem plačali 1,2 evra. Predlog sprememb predvideva tudi spremembo cene šolske mesečne vozovnice s 17 na 20 evrov in splošne s 34 na 37 evrov, cene terminskih vozovnic za upokojence, brezposelne ter prenosnih mesečnih in letnih vozovnic pa bodo ostale nespremenjene. Če bo mestni svet predlog potrdil, bodo nove cene začele veljati s 1. januarjem 2012, z uveljavitvijo pa bodo ukinili kombinirane vozovnice.

To je sodobni ludizem. To ni strateški pristop. Nihče ne bo plačeval mestnega prevoza, če bo z avtomobilom hitrejši in ga bo lahko parkiral blizu.

Logar