Urbana je brezkontaktna pametna kartica, ki bo predstavljala enotno predplačilno sredstvo za storitve, ki jih Mestna občina Ljubljana zagotavlja prebivalcem in obiskovalcem Ljubljane.
Žetone in obstoječe mesečne vozovnice Ljubljanskega potniškega prometa bodo ukinili 31. avgusta, do konca leta pa bo še mogoče plačevati z gotovino. Najvidnejša novost pa bo sprememba načina plačevanja, saj se bo mogoče s plačilom v vrednosti enega žetona z mestnim avtobusom voziti 90 minut brez doplačil pri prestopanju. S tem se bo Ljubljana končno približala drugim evropskim mestom, kjer se lahko že vrsto let vozimo poldrugo uro za ceno okoli enega evra.
A Urbana še ni dokončno domišljena tudi za vse turiste in naključne obiskovalce mesta, saj je kartico najprej treba pridobiti, nato pa še napolniti. Tako na občini tudi še ne vedo, ali bodo kartice v vrednosti 1,85 evra delili zastonj ali jih bodo uporabnikom zaračunali.
Polnitev na urbanomatih od 10 do 50 evrov
Kartico bo mogoče napolniti na prodajnih mestih in prodajnih avtomatih, nanj pa bo mogoče položiti od 10 do 50 evrov. Do 14. aprila bodo postavili prvih 19 urbanomatov, na katerih bo za zdaj mogoče kartice tako kupiti kot polniti. Prav tako pa od sredine februarja že nameščajo terminale na mestnih avtobusih.
Dve vrsti kartic: Poimenske in prenosljive
Sicer pa bodo izdali dve vrsti kartic: zelene terminske kartice bodo nadomestile mesečne vozovnice, katerih veljavnost se bo podaljševala na urbanomatih in drugih prodajnih mestih. Po novem tako tudi ne bodo več izdajali novih kartic vsako šolsko leto, ampak se bo isti kartici le podaljševala pravica do nižje cene. Ker na njih ne bo več fotografij, bodo veljavne le z osebnim dokumentom.
Rumene vrednostne kartice Urbana pa bodo nadomestile plačevanje z gotovino in žetone na mestnih avtobusih. Kartica bo prenosljiva, njena veljavnost bo neomejena, tako da jo bo uporabnik lahko po potrebi napolnil in z njo plačeval vse storitve, ki bodo vanjo vključene.
Cilj: Možnost plačila čim več storitev
V prvem obdobju bo torej z obema vrstama kartic mogoče plačevati prevoz z mestnimi avtobusi, parkiranje na občinskih parkiriščih, prevoz z vzpenjačo ter storitev ljubljanskih knjižnic.
Nadomestila bo tudi turistično kartico, v prihodnje pa je predvidena tudi razširitev njene uporabe na muzeje, športne zavode in kulturne prireditve. Kot cilj pa na občini izpostavljajo tudi vključitev železniškega prometa, o čemer se že pogovarjajo s Slovenskimi železnicami.
Začenja se trimesečno testiranje sistema
Od 1. marca lahko potniki za vožnjo z vlakom med postajami v okviru ljubljanskega železniškega vozlišča za ceno dveh evrov kupijo dnevno vozovnico za neomejeno število voženj.
15. aprila se bo tako začelo trimesečno testiranje sistema, poskusno obratovanje pa bodo lahko podaljšali, če ne bo sistem deloval brezhibno.
Vrednost projekta: 3,6 milijona evrov brez DDV-ja
Za uvedbo projekta je ljubljanska občina na javnem razpisu izbrala podjetje Ultra in z njim podpisala dve pogodbi, in sicer za dobavo in implementacijo terminalov in kartic v vrednosti 1,9 milijona evrov ter za triletno delovanje centra za upravljanje v vrednosti 1,7 milijona evrov (obe ceni sta brez DDV-ja).
B. K.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje