Na družbenih omrežjih je zaokrožil zapis o tem, kako je moški na avtobusni postaji blizu velenjskega zdravstvenega doma doživel epileptični napad. Pomagali so mu mimoidoči, na reševalce pa naj bi čakali več kot pol ure. Kot so v odzivu pojasnili v omenjenem zdravstvenem zavodu, se je zgodil nesporazum v dispečerskem centru Maribor, je poročal Prvi.
Pomoč reševalcev je bila potrebna pri Sanolaborju v Velenju, a dispečerski center Maribor je sprva aktiviral enoto nujne medicinske pomoči iz Celja, saj je iz pogovora s klicateljem sklepal, da gre za Sanolabor v Celju. Ob ponovnem klicu, ko je bila še enkrat posredovana lokacija dogodka, pa je ekipa nujne medicinske pomoči ZD-ja Velenje nato na mesto dogodka prispela v treh minutah.
"Zahvaljujemo se mimoidočim, ki so pravilno ukrepali ob čakanju na nujno medicinsko pomoč in pripomogli k pozitivnemu izidu," so v ZD-ju Velenje zapisali v sporočilo za javnost. V prizadevanjih, da takšnih dogodkov ne bi bilo več, in želji, da se obstoječi sistem še nadgradi, je ZD na napako opozorili dispečerski center Maribor in pristojno ministrstvo.
Enoten dispečerski sistem
S 1. junijem se je ZD Velenje namreč priključil dispečerski službi zdravstva, s čimer je nastopila sprememba v primeru klica na 112. Od takrat prek povezave z regijskim centrom klic sprejme dispečerski center Maribor, in ne več ZD Velenje. Klic na 112 je namenjen zgolj za primere nujnih stanj in nikakor za dogovarjanje vnaprej naročenih prevozov ali za posvete z zdravnikom, so ob spremembi poudarili v ZD-ju Velenje.
Zaradi vključitve v enoten dispečerski sistem se lahko zgodi, da nujna reševalna vozila prehajajo po regijah glede na potrebe. Med drugim se je Velenju bližnja Koroška dispečerski službi zdravstva priključila 1. marca letos.
Na številko 112 posredujte točne podatke
ZD Velenje poziva vse, ki kličejo na številko 112, da zdravstvenemu dispečerju kratko in razločno podajo natančne podatke. Le tako bo lahko na mesto intervencije poslal najbližjo ustrezno enoto nujne medicinske pomoči.
Najpomembnejši podatki so točen naslov ali opis mesta intervencije, telefonska številka, na kateri je klicatelj dosegljiv, ob klicu na 112 pa je treba navesti tudi, ali je oseba budna, ali se pogovarja oz. odziva na glas ali bolečino in ali normalno diha.
"Tudi na vsa druga vprašanja zdravstvenega dispečerja je treba odgovarjati s kratkimi in razločnimi odgovori. Po potrebi boste prejeli od zdravstvenega dispečerja ustrezna navodila in bo z vami ostal na liniji do prihoda prve reševalne ekipe na kraj intervencije," so v sporočilu za javnost poudarili v ZD-ju Velenje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje