Litij-ionske baterije se nahajajo v mobilnih telefonih, prenosnih in tabličnih računalnikih, igračah, orodju, električnih skirojih, kolesih, pa tudi v električnih in hibridnih vozilih. Zaradi vedno bolj razširjene uporabe sta zato zavedanje in pravilno ravnanje nujna.
Te baterije namreč nenadoma zagorijo, med spanjem pa tega še opazili ne bomo, opozarjajo v Združenju slovenskih poklicnih gasilcev. Na Ravnah na Koroškem so s praktičnim prikazom gašenja litij-ionskih baterij opozorili na izjemen pomen preventive.
Kako hitro bo zagorela litij-ionska baterija, je odvisno od njene napolnjenosti, se izkaže tudi na prikazu na Ravnah na Koroškem.
Takšno baterijo gasijo z vodo. "Najboljše je, da pri požaru litij-ionskih baterij izklopimo napravo iz električne energije, potem pa napravo ohlajamo. To je edino uspešno gasilno sredstvo, ohlajanje in gašenje z vodo. Največ požarov nastane med polnjenjem, zato priporočamo, da telefona ne polnimo v spalnici, temveč ga damo polniti v dnevnem času. Enako je z računalniki, električnimi skiroji, ki se po navadi polnijo v hiši, ob tam pa lahko izbruhne požar," je povedal predsednik Združenja poklicnih gasilcev Slovenije Miran Korošak.
Potem so tu še električna vozila, ki bi jih morali gasiti v velikih kontejnerjih z vodo. Korošak:
"S tem se kar pogosto srečujemo tudi v Sloveniji. Nazadnje sta bila požara avtobusa v Ljubljani, res pa je, da gasilci nimamo opreme, teh kontenjnerskih vozil, v katerih bi lahko gasili, kot to zahtevajo proizvajalci, da vozilo postavimo v zabojnik in ga zalijemo z vodo," je še pojasnil Korošak.
Kot je pojasnil Ažbe Tomaž iz Gasilske brigade Ljubljana, pa tveganje za požar pri električnem avtomobilu ni večje kot pri klasičnem avtomobilu.
"Najpogostejši vzroki za nastanek požara litij-ionskih baterij so nepravilno polnjenje, mehanske poškodbe, neustrezno shranjevanje, nekakovostni materiali, tehnične okvare ... Potrebna je previdnost pri njihovi uporabi, polnjenju in shranjevanju. Naprav z litij-ionskimi baterijami ali litij-ionskih baterij ne smemo poškodovati, jih odpirati, stiskati, po njih udarjati ali jih izpostavljati padcem, pomembno je, da so baterije in polnilni kabel, polnilnik in stiki nepoškodovani, po možnosti pa uporabljamo le tisto opremo, ki jo priloži proizvajalec. Odsvetovano je polnjenje brez nadzora, priporočeno pa shranjevanje pri sobni temperaturi," je pojasnil Ažbe.
Požar na litij-ionskih baterijah je težko pogasiti. Pride lahko tudi do eksplozij posameznih baterijskih celic, pomembno pa je hlajenje. Če zagori vozilo na električni pogon, je pomembno, da ga ugasnemo, odstranimo elektronski ključ, se umaknemo na varno razdaljo, pokličemo na številko 112 in poudarimo, da gori vozilo na električni pogon, povemo tudi tip vozila in počakamo do prihoda gasilcev ter upoštevamo njihova navodila. Najpogostejši vzroki požarov pri električnih in hibridnih vozilih so prometne nesreče, napake v proizvodnji, pa tudi parkiranje v garažnih prostorih, ki so pretesni, vplivajo na hitrejši razvoj požara. Gasilni aparati so primerni za gašenje začetnih požarov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje