Za novelo je glasovalo 46 od 61 navzočih poslank in poslancev, poleg koalicijskih poslancev so jo podprli tudi po trije poslanci DeSUS-a in SNS-a ter poslanca narodnosti. Proti je glasoval en poslanec. "Občutne nižje kazni za prehitro vožnjo so sprejete in končno so te primerljive s kaznimi v sosednjih državah. Okrepiti pa je treba nadzor in voznike pravilno obveščati o posledicah prehitre vožnje," je po sprejemu zakona prek Twitterja sporočil minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec.
Poleg višjih kazni za uporabo telefona med vožnjo in nižjih za prehitro vožnjo novela prinaša tudi novo pravilo, ki določa, da je vozniku ob rdeči luči na semaforju, ki mu je dodan poseben prometni znak, dovoljena vožnja desno, vendar le, če je smer prosta.
Z novelo se določajo tudi pogoji za udeležbo lahkih motornih vozil v cestnem prometu, kamor sodijo invalidski vozički ter skiroji in rolke na električni pogon. Vozniki teh vozil bodo morali voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, pa bodo lahko vozili ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je največja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 kilometrov na uro. Voznik in potnik na kolesu in lahkem motornem vozilu, razen voznik invalidskega vozička na motorni pogon, morajo imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado.
Strožje se ureja tudi obravnava voznikov, ki ne upoštevajo pomena posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, nameščenih na vozilih s prednostjo za spremstvo in v spremstvu, ter tistih, ki se priključijo vozilu s prednostjo. Novela pa določa tudi primerno bočno razdaljo 1,5 metra pri prehitevanju kolesarjev, voznikov lahkih motornih vozil in voznikov mopedov, katerih konstrukcijska določena hitrost ne presega 25 kilometrov na uro. Razširjajo se nekatera pooblastila občinskih redarjev in cestninskih nadzornikov.
Novela temelji na treh načelih cestnoprometne zakonodaje
Po besedah državnega sekretarja z ministrstva za infrastrukturo Aleša Miheliča novela temelji na treh glavnih načelih cestnoprometne zakonodaje, in sicer na načelu defenzivnega ravnanja, načelu zaupanja in načelu varstva šibkejših udeležencev cestnega prometa.
V predstavitvi stališč poslanskih skupin so v strankah LMŠ in SAB pojasnili, da zakona ne morejo podpreti, ker niža kazni za prehitro vožnjo. Obžalovali so, da so v koaliciji to določilo po tistem, ko je bilo na matičnem odboru črtano, na plenarni seji znova dodali v novelo. V SD-ju pa so imeli nekaj zadržkov do posameznih rešitev, predvsem širjenja pooblastil občinskim redarjem in cestnim nadzornikom, zato so napovedali, da se bodo vzdržali.
Po mnenju koalicije so predlagane rešitve ustrezne. So pa denimo v SDS-u ocenili, da bo treba še precej okrepiti vzgojo in preventivno dejavnost v prometu s poudarkom predvsem na mladih voznikih in tudi na večkratnih kršilcih. V stranki NSi pa so izpostavili, da bo treba pospešiti gradnjo in ureditev predvsem kolesarskih in pešpoti ter odpravljati arhitekturne in komunikacijske ovire na javnih mestih.moja
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje