Podaljšanje delovnega časa za stranke omogoča odobren povečan obseg ur poslovanja s strankami, ki ga je podpisal minister za javno upravo Boštjan Koritnik. Uradne ure bodo podaljšale upravne enote v mestnih občinah in posamezne primestne upravne enote, ki trenutno ob sredah za stranke ne poslujejo do 18. ure.
Od 9. junija naprej bodo za stranke ob sredah do 18. ure tako dodatno poslovale upravne enote Brežice, Lenart, Murska Sobota, Novo mesto, Pesnica, Slovenj Gradec, Slovenska Bistrica in Vrhnika. 16. junija se jim bodo pridružile še upravne enote Grosuplje, Kranj, Ptuj in Ribnica. Že zdaj ob sredah do 18. ure poslujejo upravne enote Celje, Domžale, Izola, Koper, Litija, Maribor, Piran, Ruše, Trebnje, Velenje in Ljubljana (ta posluje do 19. ure).
Preusmerjanje strank in podatki o čakalnih vrstah
V kratkem namerava ministrstvo za javno upravo vzpostaviti enotni klicni center, ki bo omogočal preusmeritev strank na drugo upravno enoto glede na podatke o čakalnih vrstah. "To pomeni, da bodo operaterji klicnega centra stranke, ki bi želele urediti določeno upravno zadevo, za katero ne velja krajevna pristojnost, obvestili o tem, na kateri upravni enoti je čakalna doba za ureditev upravne zadeve krajša," pravijo na ministrstvu.
Državljani bodo imeli na voljo tudi nabor upravnih enot s podatki o čakalnih vrstah, da podlagi katerih bodo lahko izbrali tako upravno enoto kot termin, ki bo zanj najbolj sprejemljiv. Ministrstvo dodatno predvideva kadrovsko krepitev najbolj obremenjenih upravnih enot, njihove zaposlene pa razbremeniti administrativnih nalog.
Veliko povpraševanje po digitalnih potrdilih
Na upravne enote se obračajo tudi številni državljani, ki želijo zaradi pogojev PCT pri prehajanju meje pridobiti digitalno potrdilo. Kdor želi pridobiti digitalno potrdilo, se mora za obisk večine upravnih enot po državi najprej naročiti. To lahko stori po telefonu, elektronski ali navadni pošti.
A številni posamezniki opozarjajo, da se jim na upravnih enotah nihče ne javi, precej neodzivni so tudi odgovori po elektronski pošti. Kot je v oddaji Koda poročala novinarka Ana Vojnović Zorman, je gledalka, ki je 28. maja na upravno enoto Ljubljana poslala prošnjo za termin za pridobitev digitalnega potrdila, šele po treh dneh prejela avtomatsko povratnico o prejemu njenega e-sporočila. Datum za obisk upravne enote je prejela naknadno, sprejeli jo bodo 14. junija.
Na upravni enoti Domžale se je povpraševanje po kvalificiranih digitalnih potrdilih SIGEN-CA in tudi po mobilni identiteti smsPASS v primerjavi z aprilom maja povečalo za 213 odstotkov. "Razmere še obvladujemo, na elektronska sporočila odgovorimo najpozneje naslednji dan, na termin pa se čaka osem delovnih dni," je za oddajo Koda pojasnil Marko Grujičić, načelnik upravne enote Domžale.
Številni se na upravno enoto odpravijo brez naročila
Na upravni enoti Ljubljana, ki je največja v državi, se je po besedah Ernesta Mencigarja obseg dela v zadnjem času zelo povečal. "Če smo prej izdali približno 2500 potrdil mesečno, smo v zadnjem mesecu izdali 6000 potrdil. Samo v prvih petih delovnih dneh junija smo že izdali 2500 potrdil," je pojasnil. Upravna enota Ljubljana sicer deluje vse delovne dni, na lokaciji Tobačna stranke sprejema vsak dan od 8. do 18. ure, ob sredah do 19. ure, ob petkih pa do 14. ure. Velik naval na tej lokaciji je tudi posledica tega, da je edina, ki je odprta tudi v popoldanskem času, je pojasnil Mencigar.
Nekateri ljudje se zaradi dolgih čakalnih vrst na upravno enoto odpravijo brez vnaprejšnjega naročila in se postavijo v vrsto. Po oceni varnostnika, ki je pred stavbo upravne enote Bežigrad v Ljubljani preverjal, ali so obiskovalci naročeni, brez dogovorjenega termina pride tretjina strank. A ti lahko na vrsto pridejo le, če kdo od naročenih ob dogovorjeni uri ne pride na upravno enoto, sicer jih na enoti napotijo k okencu za naročanje.
Širitev prijavnih mest za pridobitev elektronske identitete
Zaradi povečanega povpraševanja prebivalcev po pridobitvi elektronske identitete (kvalificiranega digitalnega potrdila ali mobilne identitete smsPASS) je ministrstvo vladi predlagalo, da se v prijavne službe Državnega centra za storitve zaupanja SI-TRUST vključijo tudi drugi organi javne uprave. Tako so od prejšnjega tedna na voljo nove lokacije oz. prijavna mesta, kjer je mogoče oddati vlogo za pridobitev mobilne identitete smsPASS, ki omogoča prijavo na portal zVEM in posledično možnost dostopa do potrdil PCT (prebolevnost, cepljenje, testiranje) v povezavi s covidom-19.
Po novem lahko posamezniki oddajo vlogo za smsPASS na nekaterih cepilnih mestih, centrih za socialno delo, finančnih uradih, upravnih enotah, v kratkem tudi na ministrstvu za pravosodje. S pomočjo elektronske identitete lahko uredijo tudi številne druge e-storitve od doma, so zapisali na ministrstvu. Zaradi velikega povečanja števila strank je sicer na upravnih enotah še vedno potrebna predhodna napoved oz. naročanje strank.
V Sloveniji je kvalificirano digitalno potrdilo poleg državnega, ki je brezplačno, sicer mogoče pridobiti še pri treh komercialnih ponudnikih: Pošta®CA, Halcom in AC NLB. Cene se gibljejo od 10 do 15 evrov, pri čemer je AC NLB dostopen le komitentom banke. Tako Halcom kot Pošta Slovenije potrdilo izdata najpozneje v treh dneh. Trajanje veljavnosti je načeloma pet let, pri Halcomu pa tri leta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje