Minister za infrastrukturo Samo Omerzel je povedal, da se je dejavno vključil v reševanje problematike Teša 6 in storil vse, kar je v njegovi moči, da se le pride do končne vrednosti. Foto: BoBo
Minister za infrastrukturo Samo Omerzel je povedal, da se je dejavno vključil v reševanje problematike Teša 6 in storil vse, kar je v njegovi moči, da se le pride do končne vrednosti. Foto: BoBo
Matej Tonin
Vodja poslancev NSi-ja Matej Tonin je razložil, da je minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel eden nesrečnih ministrov, ki svoje poslanstvo razume nekoliko narobe. Foto: BoBo
Andrej Vizjak
"Minister tudi priznava večino ravnanj, hkrati pa tudi zavaja in laže," je opozoril poslanec SDS-a Andrej Vizjak. Foto: BoBo

Interpelacijo zoper ministra za infrastrukturo in prostor Sama Omerzela sta vložila SDS in NSi, ki mu očitata kršitev zakona o integriteti, ker ni prijavil svoje družbe Lastinski inženiring protikorupcijski komisiji (KPK).

Del opozicije Omerzelu očita tudi zavajanje javnosti v zvezi s sklepanjem novih poslov z Družbo za avtoceste RS (Dars) prek Lastinski inženiringa kot tudi, da pri projektu gradnje šestega bloka Termoelektrarne Šoštanj (Teš 6) omogoča nadaljnje dražitve investicije.

Zgolj nerodnosti in spodrsljaji
Omerzel glede očitka, da v 30 dneh ni posebej sporočil ministrstvu, da je lastnik omenjene družbe, pravi, da gre po njegovem mnenju zgolj za prekršek procesne narave.

Ob tem poudarja, da ministrstvo nima nikakršne vloge pri poslovnem sodelovanju med Darsom in drugimi poslovnimi subjekti, pri katerih Dars naroča storitve v zvezi z avtocestami.

Poudaril je, da je obrazec za KPK o premoženjskem stanju v celoti izpolnil in navedel tudi družbo, ki jo ima v lasti, ter dodal, da ga KPK ni z ničimer dodatno opozoril, da bi o tem moral obveščati še koga posebej, prav tako ga na to niso opozorili na ministrstvu.

Kot minister, ki pokriva zelo pomembna področja, je vso energijo, znanje in moč usmeril v vsebinsko vodenje resorja in "roko na srce, kdaj iz objektivnih razlogov spregledal kakšen manj pomemben birokratski spodrsljaj in nerodnost", je navedel in dodal, da mu tega "ob tako zahtevnih vsebinskih nalogah" resorja ni mogoče očitati.

Storil je vse, kar je v njegovi moči
V zvezi s projektom Teš 6 je Omerzel poudaril, da se je dejavno vključil v reševanje problematike in storil vse, kar je v njegovi moči, da se le pride do končne vrednosti.

Ker pa se pri projektu kažejo anomalije in neskladnosti med izjavami in dejanji vodstev HSE-ja in Teša, so z vladnimi sklepi zahtevali novo, šesto novelacijo investicijskega programa na podlagi dejanskih vhodnih podatkov. Ko bo slika jasna, pa bo mogoče presoditi, kakšne so možnosti za rešitev nastalih težav.

Odločno pa tudi zavrača, da bi kot minister pri sprejemanju odločitev omogočal posel kateremu koli lobiju ali privilegiral katerega koli domačega ali tujega ponudnika na trgu.

Tonin: Omerzel ne razume svojega poslanstva
Vodja poslanske skupine NSi-ja Matej Tonin je razložil, da je minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel eden nesrečnih ministrov, ki svoje poslanstvo razume nekoliko narobe.

V politiki se mora minister izrazito truditi za napredek skupnosti, za skupno dobro, ne toliko za ohranjanje svojega položaja ter ekonomskega in družbenopolitičnega vpliva, meni Tonin, ki je še poudaril, da je Omerzel na zaslišanju zavajal poslance, ko je zatrdil, da ne bo posloval z državo.

Omerzel tako ni pravočasno navedel subjektov, za katere velja omejitev poslovanja, in pozneje odgovoril, da tega ni storil zaradi obilice dela.

"To težko razumemo, sploh če se zaveda, da so zaradi tega neslavno končali tudi številni pomembni politiki in predsedniki strank," je dejal Tonin.

Glede sklepanja poslov med podjetjema Lastninski, katerega lastnik je minister Omerzel, in Darsom, gre za birokratki odgovor. Omerzel je odgovoril, da ne gre za posel z ministrstvom, temveč z Darsom. "Ta odgovor je smešen," je rekel Tonin.

V NSi-ju tudi pogrešajo vlogo in dejavnosti ministra glede projekta Teš 6, zato pričakujejo, da bo interpelacijo izkoristil za to, da pove, kaj bi pomenila zaustavitev projekta ter kakšne bodo izgube pri stroških obratovanja.

"Če bodo izračuni pokazali, da bodo izgube, ki jih bo ustvarjal Teš, mnogo večje, kot je strošek zaprtja projekta, je odgovor na dlani, kaj bi minister moral storiti," je še menil Tonin.

Omerzel zavaja in laže
O odgovoru ministra za infrastrukturo in prostor Sama Omerzela na interpelacijo je spregovoril poslanec SDS-a Andrej Vizjak.

"Odgovor je zelo značilen za delovanje ministra, je aroganten, nevsebinski in pritrjuje večini očitanih dejanj," je v uvodu dejal Vizjak in dodal, da "minister ne razume, da kot javni funkcionar ne more hkrati sklepati poslov v podjetju, katerega 100-odstotni lastnik je, torej ne more biti hkrati na funkciji in sklepati poslov z državo," je menil Vizjak.

"Minister tudi priznava večino ravnanj, hkrati pa tudi zavaja in laže. V samem odgovoru priznava, da je naredil napake, prekrške in priznava, da je odgovoren za svoja dejanja, po drugi strani se celo sklicuje na to, da nepoznavanje prava škodi, in se posipa s pepelom, ko pravi, da je več kot pol leta po tem, ko je nastopil funkcijo, lastno ministrstvo obvestil, da mora njegovo podjetje iti na tako imenovano črno listo podjetij," je še dodal Vizjak, ki je prav tako ocenil, da "gospod Omerzel ne razume svojega temeljnega poslanstva".

"Minister ne razume, da ne more biti hkrati podjetnik in funkcionar, in že to je samo po sebi dovoljšen razlog za njegov odhod," je bil jasen Vizjak.

Interpelacija morda že konec januarja
Poslanci bodo interpelacijo lahko obravnavali že na seji, ki se bo začela 27. januarja. DZ mora namreč o interpelaciji razpravljati in odločati najpozneje na prvi naslednji seji po prejemu odgovora ministra, če so ga poslanci dobili najmanj 15 dni pred sejo oz. na prvi naslednji seji po preteku roka za odgovor, če ta v tem roku ni bil dan.

Poslanska skupina SDS-a pa je tudi že vložila zahtevo za sklic izredne seje Državnega zbora, na kateri bi obravnavali neobvladovanja investicije v Teš 6.