Evropski svet za varnost v prometu je objavil novo poročilo Zmanjševanje števila smrtnih žrtev med otroki na evropskih cestah v obdobju 2011–2021.
Poleg Slovenije samo še na Norveškem, Švedskem, Slovaškem in v Estoniji število umrlih otrok v prometu vsako posamezno leto v zadnjih desetih letih (2011–2021) ni nikdar preseglo desetih žrtev. Države z dobrimi trendi na področju prometne varnosti otrok imajo tudi sicer dobro prometno varnost, s celostnimi in vključujočimi pristopi za vse deležnike, še navaja poročilo.
Povprečen upad števila smrtnih žrtev med otroki (0–14 let) v prometu je v obdobju 2011–2021 v Sloveniji krepko pod povprečjem EU-ja, kar nas uvršča v sam vrh najboljših držav, v družbo Avstrije, Belgije in Litve. V Sloveniji znaša upad dobrih 10 odstotkov, v povprečju EU 27 pa je upad 5-odstoten.
6000 mrtvih otrok
V zadnjih desetih letih je v prometnih nesrečah v Evropski uniji umrlo več kot 6000 otrok, starih do 14 let. Polovica umrlih otrok je bila potnikov v vozilu, tretjina je bila pešcev, 11 odstotkov je bilo kolesarjev. Med približno 40 priporočili nacionalnim vladam in EU-ju Evropski svet za varnost v prometu poziva k ukrepom za varne kolesarske poti in pešpoti do šol. Kot poudarja, bi morale biti omejitve hitrosti na cestah v okolici vrtcev in šol 30 kilometrov na uro.
Čeprav so podatki o pravilni uporabi otroških sedežev v avtomobilih omejeni, so študije pokazale, da je njihova nepravilna uporaba v EU-ju še vedno velik problem. Od 1. septembra 2024 bodo lahko na trgu EU-ju v prodaji samo otroški sedeži, ki ustrezajo novemu standardu UN R129. Ti sedeži so po zasnovi varnejši in jih je mogoče opremiti le s sistemom ISOFIX, kar zmanjša tveganje za nepravilno namestitev.
Vse več sodelujočih v Pasavčku
Agencija za varnost prometa na področju varnosti otrok že 18. leto izvaja projekt Pasavček, ki vsako leto podira rekorde v številu sodelujočih. Rezultati projekta se kažejo tako v znanju in informiranosti otrok ter staršev, prav tako pa so v času izvajanja projekta izredno povečali povprečno pripetost otrok med vožnjo, s 54 odstotkov v letu 2005 na več kot 94 odstotkov pri zadnjem opazovanju.
Še vedno pa je pripetost prenizka na kratkih razdaljah, znotraj naselij in pri nižjih hitrostih. Za otroke vseh starosti agencija izvaja izobraževanja, delavnice in praktična usposabljanja, z namenom, da bi bili kar najbolj pripravljeni za varno samostojno sodelovanje v prometu.
Evropski svet za varnost v prometu še opozarja, da 16 evropskih držav otrokom dovoljuje vožnjo z mopedom pri 14. ali 15. letu kljub v EU-ju priporočeni najnižji starosti 16 let. Po njihovem mnenju najnižje priporočene starosti za vožnjo v EU-ju ne bi smeli znižati za nobeno kategorijo vozil, so še dodali iz agencije za varnost prometa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje