Takšni naj bi bili sprednja in zadnja stran vinjete za osebna vozila v letu 2008. Foto: www.dars.si
Takšni naj bi bili sprednja in zadnja stran vinjete za osebna vozila v letu 2008. Foto: www.dars.si
Vinjeta 2009
Vinjete naj bi začele veljati 1. julija, njihova podoba v letu 2009 pa bo oranžne barve. Foto: www.dars.si

Novelo zakona o javnih cestah, ki vpeljuje vinjete, bodo poslanci sprejemali šele na aprilski seji, a Dars je že objavil naročilo za 6,840.000 vinjet za leti 2008 in 2009. Vinjete za osebna vozila in motorna kolesa bodo zelene oziroma oranžne barve, ponudnik pa jih mora tiskati, skladiščiti, dobaviti in neprodane tudi uničiti.

Pri poizkusu odstranjevanja in premeščanja se mora vinjeta raztrgati, na njej pa se mora pojaviti tudi napis "neveljavno". Odporne morajo biti na svetlobo, saj barve ne smejo bledeti, na temperaturo, vodo, čistila, gorivo in slani prš.

V razpisu so zapisali, da bo izbrana ponudba, v kateri bo ponujena najnižja cena, ob upoštevanju tehničnih specifikacij in drugih zahtev iz razpisne dokumentacije. V primeru enakih ponudbenih cen, bo naročnik izbral ponudbo, ki je bila oddana prej. Če so ponudbe oddane istočasno, pa bo naročnik izvedel javni žreb.

LDS za tedenske vinjete na obali
V koprskem, izolskem in piranskem LDS-u pa so na vlado in poslance naslovili pobudo, da naj za obalno hitro cesto Koper-Škofije ter bodočo hitro cesto Koper-Izola-Lucija uvedejo tedenske vinjete. Po njihovem mnenju je za obalne občine značilna velika dnevna migracija s podeželja in primestnih naselij, saj so v mestih tudi državna uprava, socialne službe in zdravstveni domovi.

Prepričani so, da bi uvedba vinjet marsikaterega obiskovalca omenjenih institucij potisnila na vzporedne ceste, ki so prometno in varnostno manj ugodne. Povedali so še, da bi se z uvedbo tedenskih vinjet izognili tudi očitkom, da želimo Slovenci preložiti breme financiranja gradnje avtocest na turiste.

A. S.