Foto: BoBo/Bor Slana
Foto: BoBo/Bor Slana

Projekt ni nekaj novega in izvira iz leta 2017, ko je bilo izvedeno testno merjenje na štajerski avtocesti med predoroma Trojane in Podmilj. Izkušnje so bile zelo dobre. Gre sicer za skupen projekt družbe Dars in policije, katerega namen je povečati varnost na avtocestnem omrežju.

Sistem sektorskega merjenja hitrosti je podoben radarskemu, zajema pa več vozil hkrati in daljši odsek ceste, predvsem pa je eden najbolj učinkovitih sistemov za večjo varnost in pretočnost. To se je izkazalo že pri pilotnem projektu merjenja med predoroma Trojane in Podmilj, so povedali na Darsu. Direktor področja Upravljanje pri Darsu, Ulrich Zorin, pojasnjuje: "Ni bilo nobenih nesreč s hujšimi poškodbami ali smrtjo, zelo se je povečala pretočnost, saj so vozniki vozili s predpisano hitrostjo, kar pomeni, da je pozornost večja, varnostna razdalja je večja, ni zastojev, ni nenadnih zaviranj."

Tokrat so na Darsu skupaj s policijo določili devet avtocestnih odsekov po celi državi, ki predstavljajo največje tveganje. Na podlagi podatkov o številu prometnih nesreč in prekoračitev hitrosti so to Unec-Razdrto, Logatec-Vrhnika, Šmartno-Vodice, Grosuplje-Ivančna Gorica, trojanski predori, Arja vas-Celje, Slovenske Konjice-Slovenska Bistrica in Sv. Jurij ob Ščavnici-Vučja vas

Toda najprej je treba izbrati najboljšega ponudnika sistema in javni razpis bo objavljen v kratkem, na Darsu pričakujejo ponudbe vseh večjih proizvajalcev po svetu. "Ocenjena vrednost vseh teh devetih lokacij je 1,8 milijona evrov, s tem da bomo v prvem letu, v prvi fazi postavili tri sisteme: v trojanskih predorih v obe smeri in pa na dolenjski avtocesti," pojasnjuje Zorn. Sledili bodo tudi drugi odseki.

Bi lahko bil sistem preverjanja vinjet povezan s sekcijskim merjenjem? Ne. Vsak avtocestni sistem – denimo videonadzor, nadzor prometa, cestninjenje – je samostojen, ima svojo tehnologijo in je tako najbolj zanesljiv.