Člani komisije bodo med drugim pregledali analizo torne sposobnosti in hrapavosti vozišč v trojanskem predoru. Foto: MMC RTV SLO
Člani komisije bodo med drugim pregledali analizo torne sposobnosti in hrapavosti vozišč v trojanskem predoru. Foto: MMC RTV SLO
Predor Šentvid
Ukvarjali se bodo tudi s šentviškim predorom. Foto: MMC RTV SLO
Avtocesta
Člani komisije bodo pregledali načrtnost postopkov gradnje slovenskih avtocest. Foto: Dars

Tako so člani parlamentarne komisije, ki jo vodi Rado Likar (SDS) na ministrstvo za okolje in prostor, ministrstvo za promet ter na državno revizijsko komisijo, računsko sodišče in Dars naslovili številne dokumente v zvezi z gradnjo avtocest od leta 1996 dalje.

Od ministrstva za okolje in prostor (MOP) bomo na predlog Antona Anderliča (LDS) pridobili strokovne podlage za pripravo ustreznih prostorskih aktov pri umeščanju avtocestnih tras v prostor ter seznam odsekov iz nacionalnega programa izgradnje avtocest, ki še niso umeščeni v prostor oz. za katere ne obstaja ustrezni prostorski načrt, ter o razlogih za takšno stanje, je po zaprti seji povedal predsednik komisije Likar.

Pregledali bodo revizijska poročila o načrtnosti postopkov
Od državne revizijske komisije pa bodo prav tako na Anderličev predlog pridobili odločbe v zvezi s konkretnimi avtocestnimi projekti, od Računskega sodišča pa vsa revizijska poročila, ki se nanašajo na uresničevanje resolucije nacionalnega programa o izgradnji avtocest oz. na nosilce njihovih nalog.

Poleg tega pa bodo na predlog člana komisije Vilija Trofenika (Zares) od Računskega sodišča pridobili še revizijska poročila o zakonitosti in namenskosti postopkov ter ravnanja odgovornih organov pri načrtovanju in izgradnji avtocest in objektov javne infrastrukture, financiranih iz javnih sredstev.

Pod drobnogled gradnja zadnjih 14 let
Po besedah Likarja bodo v zvezi s tem od ministrstva za promet pridobili še vse predpise o tehničnih normativih in pogojih za projektiranje in gradnjo avtocestnih predorov ter njihovo spreminjanje od leta 1996 naprej ter analizo torne sposobnosti in hrapavosti vozišč v predoru Trojane.

Koliko denarja je bilo porabljenega in kdo so odgovorni?
Poleg tega pa bodo od Darsa pridobili organigram nosilcev nalog pri uresničevanju resolucije nacionalnega programa izgradnje avtocest in letne denarne tokove za financiranje izgradnje avtocest od leta 1996 naprej ter sporazume, pogodbe in druge dogovore, sklenjene med občinami in Darsom v zvezi z umeščanjem avtocestnih tras v prostor, dokumente, iz katerih so razvidni poteki izbirnih postopkov izvajalcev projektantskih in gradbenih del v postopkih javnega naročanja za vsak konkretni projekt na področju izgradnje avtocest, je naštel Likar.

Predor Šentvid pod drobnogled
Na seznamu za zahtevana grediva so tudi tista za projekt predora Šentvid, in sicer študije izvedljivosti in tveganje izvedbe za izgradnjo kaverne, pokriti okop in galerije ter projekt za predor Šentvid s polnim priključkom na Celovško cesto, pa tudi seznam pravnomočnih ponudnikov izvajanja gradbenih investicij na področju izgradnje avtocest in gospodarske infrastrukture, ki so že sprejeli sklep o izbiri v postopku javnega naročanja, gradbeno pogodbo že podpisali in jo poslali v podpis naročniku, s katerim pa pogodba nikoli ni bila zares sklenjena.