Gregor Novak, vršilec dolžnosti generalnega sekretarja na MNZ-ju, je v izjavi za javnost povedal, da je notranja revizija razkrila vrsto nepravilnosti sporazuma med MNZ-jem, policijo, ministrstvom za infrastrukturo in Darsom. Revizor je predvsem postavil pod vprašaj dopustnost sporazuma med policijo in Darsom.
Kot je pojasnil Novak, je Dars med drugim financiral z donacijo, pogodba je zdaj pod presojo, kako so sploh potekale donacije oz. ali so lahko sploh donacije. Policija pa je financirala določene najemne storitve Darsa, ki so bile nerealizirane.
Na podlagi ugotovitev notranje revizije je MNZ sporazum odstopil v presojo KPK-ju, državnemu odvetništvu in uradu za nadzor proračuna.
Njihova mnenja so bila podobna kot revizija, opozorila pa so, da so v nekaterih delih sumi kaznivih dejanj, je med drugim povedal Novak. MNZ je po njegovih besedah zato ustavil financiranje, policija pa je pristopila k drugačni ureditvi avtocestne policije z namenom, da bi se odpravil dvom o zakonitosti delovanja policije v razmerju do Darsa.
KPK bo, kot je še pojasnil Novak, sum kaznivega dejanja podal na specializirano državno tožilstvo. MNZ s tem, za kakšno vrsto kaznivih dejanj naj bi šlo, ni bil seznanjen. Vendar je Novak dodal, da naj bi šlo za oškodovanje javnih sredstev.
Problematična pavšalna nakazila
Kot je poročal Dnevnik, naj bi bila problematična nekatera pavšalna nakazila, za katera naj ne bi bilo povsem jasno, za kaj so namenjena, ter donatorske pogodbe, ki po svoji vsebini niso bile donacije. Očitki naj bi bili uperjeni predvsem v direktorja uprave avtocestne policije Andreja Juriča in še dva zaposlena v policiji.
Z ustanovitvijo avtocestne policije je bilo sistematiziranih precej novih, visoko rangiranih delovnih mest policijskih vodij, prav tako je bilo sistematiziranih in popolnjenih več dodatnih režijskih delovnih mest, je za 24ur.com dejal v. d. generalnega direktorja policije Boštjan Lindav. Na drugi strani pa policistov, ki delajo na terenu, ni nič več, kot jih je bilo prej, saj so bili zgolj premeščeni iz enot, kjer so delali prej, je dodal.
Prejšnja garnitura je ustanovila samo še eno upravo na državni ravni več z direktorskim mestom, je bila soglasna notranja ministrica Tatjana Bobnar, ki meni, da je šlo za dodatno kopičenje delovnih mest v upravi, zato podpira odločitev Lindava o ustanovitvi posebne delovne skupine, ki bo proučila mogoče organizacijske rešitve za zagotovitev učinkovitega nadzora cestnega prometa na avtocestah in hitrih cestah ter za njihovo ustrezno sistemsko in organizacijsko umestitev v sistem policije.
Dars sofinancira policijo, ker to prinaša finančne učinke
Dars je v odgovoru za STA pojasnil, da s samo vsebino revizije niso seznanjeni, zato je ne morejo komentirati. V skladu z omenjenim sporazumom sofinancirajo opremo, ki jo avtocestna policija potrebuje za nadzor prometa na avtocesti. V sklopu tega so našteli vozila, opremo za nadzor hitrosti in opremo za nadzor preobremenjenih vozil. Policiji za najemnino zagotavljajo še souporabo prostorov na območju nekdanjih cestninskih postaj oz. avtocestnih vzdrževalnih baz.
Sofinanciranje avtocestne policije namreč Darsu na dolgi rok prinaša večje finančne učinke od njihovega vložka. Na ljubljanskem avtocestnem obroču in na vseh štirih vpadnih krakih, ki skupaj tvorijo najbolj prometno obremenjen del avtocestnega omrežja, se je v letu delovanja avtocestne policije zgodilo skoraj za tretjino manj prometnih nesreč kot v primerljivem predkoronskem obdobju. To posledično pomeni manj zastojev, pojasnjujejo v Darsu.
To pomembno pripomore k večji varnosti in pretočnosti prometa. V tem času se je pomembno zmanjšalo tudi število pretežkih tovornih vozil, ki uničujejo vozišče, kar pomeni manjše stroške vzdrževanja, manj del in zaradi tega tudi večjo pretočnost prometa. Dars, kot so navedli, avtocestno policijo sofinancira zato, ker to zanj pomeni manj stroškov z vzdrževanjem vozišč.
V Darsu odločitev o začasni ukinitvi treh od štirih enot avtocestne policije obžalujejo. V najkrajšem času pričakujejo sestanek z ministrstvoma za notranje zadeve in infrastrukturo ter s policijo.
Ukinitev nekaterih enot
Celjska, mariborska in koprska specializirana enota avtocestne policije so bile s 1. avgustom začasno ukinjene, njihovi pripadniki pa priključeni lokalnim postajam prometne policije, ki bodo znova zadolžene tako za nadzor lokalnih in regionalnih kakor tudi hitrih cest in avtocest. Delovanje sicer nadaljuje ljubljanska enota avtocestne policije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje