Prevoz silosov iz Ljubljane v Koper. Foto: Žiga Živulović jr./BoBo
Prevoz silosov iz Ljubljane v Koper. Foto: Žiga Živulović jr./BoBo

Izrednih prevozov t. i. projektnih tovorov je na naših cestah več kot preostalega tovornega prometa. Tudi ko bo zgrajen nov drugi tir in bo železniška mreža posodobljena, bo večina izrednih prevozov še vedno potovala predvsem po cestah.

Odrabljeni pivovarski silosi so bili izredni tovor predvsem zaradi obsega. Na organizacijo poti so se v podjetju Comark pripravljali več mesecev, pravi direktor Branko Butala. Opravili so virtualne in fizične simulacije prevoza. Zaradi višine tovora je bilo treba prilagajati javno razsvetljavo in semaforje, izogniti se je bilo treba nadvozom in predorom.

Foto: Žiga Živulović jr./BoBo
Foto: Žiga Živulović jr./BoBo

"Razsvetljavo lahko odstraniš, semaforje lahko premakneš, ne moreš pa premakniti nadvoza in predora, kar pomeni, da ga moraš zaobiti. Na eni točki je bilo le dva centimetra višinske razlike med tovorom in nadvozom, na drugih točkah pa je bilo treba zapreti avtocesto, da smo šli s stare ceste po avtocesti, ker nismo mogli pod nadvozom," je povedal Butala.

Prevoze in zapore so opravili v nočnem času. Težko je pričakovati, da bo rešitev železnica, ko bo posodobljena in ko bo zgrajen tudi drugi tir.

"Izredni tovor je moteč tudi iz tehničnega vidika. Določen del proge blizu Divače je grajen še po standardih Avstro-Ogrske, ker so v predor spravili dva tira, ta dva tira pa ne ustrezata potrebam izrednega prevoza," dodaja Butala.

Vozniki na izredne tovore praviloma gledajo kot na motnjo, saj povzročajo zastoje. A kot poudarja Butala, je njihovo ključno vodilo, da prevoz opravijo varno.

Silose iz Pivovarne Union so v Koper ta mesec prepeljali v treh konvojih, zadnji je bil, kot omenjeno, na cesti ta teden.

Foto: Žiga Živulović jr./BoBo
Foto: Žiga Živulović jr./BoBo