Foto: Dars
Foto: Dars

Prenovljeni zakon o cestah, ki ga je DZ sprejel prejšnji teden, Darsu daje možnost, da tudi za vozila, lažja od 3,5 tone, torej ne več le za tovorna vozila, kot je veljalo do zdaj, določi pravila, tehnične zahteve, postopke in najvišjo ceno za odvoz z avtocest in hitrih cest, kadar so pokvarjena ali poškodovana. Prav tako zakon Darsu za vsa vozila daje pristojnost izbora izvajalcev odvoza.

Pobudo za veto je vložila skupina osmih svetnikov s prvopodpisanim Igorjem Velovom. Ta je na seji državnega sveta izpostavil, da zakon prinaša vrsto dobrih rešitev, "ne morem pa sprejeti, da prinaša tudi tako slabo, kot je opredeljeno v 7. členu zakona".

"Lahko se strinjam in razumem, da zamujamo z implementacijo direktive, ne morem pa sprejeti, da smo državni svetniki talci tega," je dodal.

Sorodna novica Dars: Sprememba odvoza pokvarjenih vozil z avtocest namenjena predvsem vzdrževanju reda

Napovedane spremembe zakona

Infrastrukturni minister Jernej Vrtovec in predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak sta o zakonu spregovorila v nedeljo in se z nekaterimi opozorili strinjala ter napovedala takojšnjo spremembo zakona.

Velov verjame, da je mogoče najti ustrezne rešitve, a glede na to, da bodo čez 14 dni volitve, "ne vemo, kakšna bo takrat volja, ne vemo, kdo bo takrat vodil ministrstvo in kakšno bo razmerje moči v državnem zboru, je to račun brez krčmarja".

Novosti po njegovih besedah po nepotrebnem posegajo na področje, ki dobro deluje, posegajo v delo izvajalcev, ki imajo za omenjeno storitev izpolnjene pogoje. Posegajo tudi v ceno, saj bo ta po oceni Velova po tem, ko se bo nabor izvajalcev zožil ali pa bo izbran zgolj eden, poskočila.

Najbolj pa Velova skrbi prometna varnost. "Iz logističnih razlogov, ko bo izvajalcev manj ali pa celo samo eden, bodo vozila pozneje odstranjena z avtocest in hitrih cest," je poudaril.

Implementacija evropske direktive z dodatnimi spremembami

Generalna direktorica direktorata za kopenski promet na infrastrukturnem ministrstvu Monika Pintar Mesarič je povedala, da je bil glavni namen zakona prenos evropske direktive. "V primeru izglasovanega veta bo vložen dodaten napor ministrstva, da bi se zakon čim prej ustrezno popravil," je dodala.

"Monopol organizacije odvoza poškodovanih vozil z avtocest in hitrih cest prav gotovo ni bila zahteva uskladitve z zakonodajo EU-ja," pa je podaril svetnik Igor Antauer.

Obžaloval je sicer, da morajo svetniki izglasovati veto na celoten zakon, ne samo na sporen člen. "A očitno drugače ne gre," je ugotovil.

Tudi predsednik državnega sveta Alojz Kovšca se je pridružil Antauerjevemu opozorilu in dejal, da državni svet že več mandatov zapored poskuša sugerirati državnemu zboru, da razmisli o spremembi poslovnika DZ-ja da bi vete državnega sveta lahko obravnavali skozi četrto branje zakona. "S tem bi pospešili zakonodajni postopek in ga naredili bolj učinkovitega," je izpostavil.

OZS pozdravlja veto

Novost glede odvoza pokvarjenih vozil je razburila predvsem obrtnike in dosedanje izvajalce avtovlek. Uprli so se v Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS), kjer so rešitve danes (sreda) iskali s predstavniki Darsa. Veto so pozdravili. Sicer pa so se na sestanku dogovorili o oblikovanju posebne delovne skupine, ki bo definirala pogoje za izvajanje tovrstnih avtovlek, s čimer bodo zagotovljene večja varnost in pretočnost na slovenskem avtocestnem križu ter konkurenca med izvajalci.