Združenje evropskih avtomobilskih klubov od Slovenije zahteva tudi uvedbo krajših, 10-dnevnih ali mesečnih vinjet, v nasprotnem primeru napoveduje skupinsko tožbo, saj menijo, da je napovedani slovenski način cestninjenja neskladen z evropsko zakonodajo.
Severni sosedje, ki se jim predvidene cene polletnih in letnih vinjet zdijo previsoke, opozarjajo, da je bila tudi Avstrija zaradi pritiska Bruslja prisiljena uvesti tudi 10-dnevne nalepke.
Avtocestne vinjete bo za to in prihodnje leto tiskal konzorcij Riko-Optaglio, in to za 995.040 evrov. DARS je odločal med štirimi ponudniki, slovensko-češki konzorcij pa je za izvedbo zahteval najmanj denarja. Švicarska družba Epitex je zahtevala 1,07 milijona evrov, Cetis 2,38 milijona in Kig 2,55 milijona evrov. Neizbrani ponudniki imajo za vložitev zahteve za revizijo na voljo čas do 29. maja.
Kaj se zgodi, če vas ujamejo brez vinjete?
Cestninski nadzornik bo v primeru kršitve kršitelju izdal plačilni nalog v znesku 600 evrov (možnost plačila polovičnega zneska v predpisanem roku). Kot je še zapisano v vladnem gradivu, bo nadzornik vozilo izločil iz prometa, izločiti pa ga bo moral na kraju, kjer mu je omogočen nakup vinjete. Če bo voznik odklonil nakup vinjete, mu bo lahko nadzornik na vozilo namestil tehnično napravo, ki bo preprečevala nadaljnjo vožnjo. Tehnična naprava se bo odstranila po plačilu cestnine ali nakupu vinjete, vendar najpozneje v 30 dneh od dneva namestitve. Stroške namestitve tehnične naprave bo plačal voznik.
"Vinjetnim policistom" 20 vozil
Dars je pred dnevi objavil javno naročilo za izbor ponudnika 20 vozil za mobilne enote, ki bodo izvajale nadzor nad uporabo vinjet. Izbrani dobavitelj bo moral 90 "avtocestnim policistom", kakršne pozna že Avstrija, zagotoviti uvajanje pri uporabi kombijev in opreme, ki poleg splošne seznanitve z vozili zajema tudi šolo varne vožnje. Vozila, srebrno sive barve z oznakami Darsa in z dodatno svetlobno signalizacijo, bodo na ceste zapeljala najpozneje 180 dni po podpisu pogodbe z izbranim ponudnikom. Ponudbe morajo biti poslane do 9. junija.
V Sloveniji je trenutno okoli 660 kilometrov avtocest in hitrih cest. Teoretično bo tako lahko vsak kombi pokrival 33 kilometrov asfalta.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje