Vlada je sprejela predlog ministra za promet Radovana Žerjava in tako odločila, da prvega julija uvede vinjete za osebne avtomobile, je povedal tiskovni predstavnik vlade, Valentin Hajdinjak.
Za tovornjake ostaja cestninjenje po starem sistemu, namenjene pa jim bodo cestninske steze na desni strani cestišča, torej tiste, ki so zdaj namenjene ABC-cestninjenju, ali kombinirane steze. Sistem bo ostal za tovornjake nespremenjen do uvedbe satelitskega cestninjenja do predvidoma leta 2010.
Letna vinjeta velja za eno koledarsko leto
Minister za promet je pojasnil, da bodo letne vinjete za osebna vozila veljale za obdobje koledarskega leta, polletne vinjete pa šest mesecev od dneva nakupa. Vinjete bodo obvezne za vse avtoceste in hitre ceste. Poleg vinjet za osebna vozila bo uvedena tudi dodatna letna vinjeta za motorna kolesa, ki bo znašala 27,5 evra, je potrdil Radovan Žerjav.
Avtocestne steze na cestninskih postajah se bodo sprostile, ob uvedbi sistema, bo na dosedanjih cestninskih postajah še vedno potrebno nekoliko zmanjšati hitrost, pojasnjuje Žerjav in dodaja, da se bodo ABC-steze sprostile in namenile uporabi tovornim vozilom.
Koliko vinjet mora prodati Dars?
Prihodki od cestnin (2005)..........135 mio. evrov
Prihodki od cestnin (2006).........152 mio. evrov
0,5 mio. letnih vinjet...................27,5 mio. evrov
3,5 mio. polletnih vinjet..............122,5 mio. evrov Skupaj...................................150 mio. evrov
Na vprašanje, koliko bodo znašale kazni za kršitelje, ki se bodo vozili brez vinjet, je minister odgovoril, da se zavzema za to, da bi bile kazni primerne - ne previsoke in ne prenizke. Opozoril je, da bodo ponarejanje vinjet poizkusili preprečiti z določenimi zaščitami in ustreznim nadzorom.
Sistem bo po zgledu Avstrije
Da bo sistem uvedbe vinjet podoben avstrijskemu, je minister Žerjav potrdil večkrat ob odgovarjanju na vprašanja, ko je dejal da bodo kontrolo vršile ustrezne cestne in avtocestne službe, podobno kot v Avstriji, v začetku pa tudi policija. Vinjete bodo dostopne na bencinskih črpalkah, na izpostavah Avto-moto zveze Slovenije ter tudi v tujini, je povedal minister.
Odpuščanja delavcev zaradi uvedbe vinjet se na Darsu ne pričakuje, je dejal Žerjav in ob tem dodal, da po novem ne bodo več potrebovali študentov, ki pobirajuo cestnino na cestninskih postajah.
Pri Cetisu smo želeli preveriti, ali bodo oni tisti, ki izdelovali vinjete, saj so izdelovali tudi že nalepke za prometna dovoljenja, vendar so nam povedali, da tega še ne vedo, saj je odvisno od pogojev javnega razpisa.
SD: Odločitev prenagljena
Na uvedbo vinjet so se že odzvali Socialni demokrati, ki imajo v zvezi s tem nekaj pomislekov. Želimo si, da bi bila vožnja po naših cestah cenejša, so zapisali v izjavi za javnost, toda odločitev za vinjete bi lahko ohromila izgradnjo avtocestnega križa, problemov povečanega prometa pa ne bo odpravila. Poleg tega ni jasno, kako veliki stroški so povezani z uvedbo vinjet, še dodajajo v SD-ju, niti, kakšna usoda čaka delavce na cestninskih postajah.
LDS: finančni položaj Darsa ogrožen
Predpostavke ob uvedbi vinjet, ki jih je navedel minister, kažejo, da bi moralo letno vinjeto kupiti kar dve tretjini vseh vozil v Sloveniji, pravijo v LDS-u. Te predpostavke so popolnoma nerealne in neosnovane. Študija UMARJA je pokazala, da bi letno vinjeto v najboljšem primeru kupilo 500.000 vozil. In četudi bi cena znašala okoli 150 evrov, ta cena ne pokrije sedanjega programa, kar resno ogroža finančni položaj DARSA, so skeptični v LDS-u.
R. B.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje