750 milijonov evrov vredna naložba naj bi po Endesinih internih študijah za 4,7 Celzijeve stopinje ohladila le vodo v polmeru 200 metrov okoli terminala. Foto: RTV SLO
750 milijonov evrov vredna naložba naj bi po Endesinih internih študijah za 4,7 Celzijeve stopinje ohladila le vodo v polmeru 200 metrov okoli terminala. Foto: RTV SLO

Pobuda je po navajanju kabineta predsednika vlade tudi odgovor predsedniku Janezu Drnovšku, ki je v pismu pred dnevi pozval k dejavnejši vlogi vlade pri tem vprašanju. O ustanovitvi komisije naj bi vlada razpravljala že na četrtkovi seji.

Zunanji minister Rupel pa je ob robu današnjega diplomatskega posveta zaplet s terminali označil za napihnjeno italijansko predvolilno temo in dodal, da se je pogovora o tem treba lotiti natančno in da italijanska stran gradnjo šele preučuje.

MZZ: Slovenija bo možnost intervencije uporabila
Ministrstvo za zunanje zadeve je v sporočilu za javnost izrazilo skrb za morebitne nevarnosti za okolje, turizem, promet in zdravje. Prvotno naj bi za gradnjo terminalov izvedeli iz javnih občil, 17. februarja pa tudi iz poročil slovenskih diplomatov v sosednji državi. Pretekli ponedeljek je italijansko okolijsko ministrstvo slovenskemu poslalo netehnično sintezo okoljevarstvene študije o projektu plinskega morskega terminala, ki jo Ljubljana še preučuje. Prve preiskave kažejo, da ta ne vsebuje potrebne tehnične dokumentacije niti dokumentacije o morebitnem kopenskem projektu.

Na stopnji ocen učinkov na okolje, varnostnih tveganj in avtorizacije ima Slovenija možnost posredovanja, ki jo bo po besedah ministrstva izkoristila v polni meri, Italija pa je na vseh stopnjah postopka ocen in presoj obvezana obveščati slovensko javnost in stroko.

Endesa: Korist bodo imeli vsi
Konec aprila bo v Rimu organizirana javna razprava med vlagatelji in italijanskimi oblastmi o plinskem terminalu v Tržaškem zalivu.

Na okrogli mizi si španski vlagatelj Endesa poleg predstavnikov italijanske vlade in deželnih oblasti želi tudi udeležbo slovenske strani. Endesa zagotavlja, da naj bi terminal za utekočinjanje plina, za katerega druge lokacije nimajo, postavljen pa naj bi bil do leta 2010, ustrezal varnostnim, ekološkim in gospodarskim merilom v korist vseh vpletenih strani.