Kabina sprejme do 33 potnikov, vožnja traja eno minuto, v eni uri pa se na Grad lahko pripelje do 500 oseb. Do 10. januarja se bo z novo pridobitvijo med 10. in 21. uro mogoče peljati zastonj, nato pa bo povratna vožnja stala 2 oziroma 1,5 evra (upokojenci, študentje, dijaki). Cena enosmerne vozovnice bo 1,5 evra. Spodnja postaja vzpenjače je na Krekovem trgu, zgornja pa pod obhodno razgledno potjo, ki vodi obiskovalce okoli gradu.
Naložba je ocenjena na skoraj dve milijardi tolarjev, čeprav bi morala biti po prvotnih načrtih cenejša za pol milijarde tolarjev. Direktor Festivala Ljubljana Darko Brlek pričakuje, da se bo povrnila v 40 letih. Za toliko časa ima namreč Festival Ljubljana sklenjeno koncesijo za vzpenjačo.
Potreba po novem parkirišču
V okolici spodnje postaje vzpenjače ni velikega parkirnega prostora, zato namerava Festival Ljubljana ponudbo vožnje z vzpenjačo dopolniti še z nekaterimi drugimi naložbami. Tako računajo na novo parkirno hišo pod tržnico, katere gradnjo ima v načrtih Mestna občina Ljubljana (MOL), možnost pa vidijo tudi v sodelovanju z lastniki parkirne hiše Kapitelj, ki je zdaj slabo izkoriščena. Trenutno pa lahko avtobusi parkirajo na Streliški, kjer je MOL uredil šest avtobusnih parkirišč, je pojasnil Brlek.
Cesta na Ljubljanski grad bo po odprtju vzpenjače zaprta za ves promet z zapornico. Prehod bo dovoljen le za turistični vlakec, dostavo in oskrbovanje gradu, določeno število vozil bo ob predhodni prijavi dovoljeno tudi za poroke in za protokolarne zadeve.
Nič ni teklo kot po maslu
Vzpenjača bi morala prvič zapeljati po tirih že pred skoraj dvema letoma. Zamude so nastale zaradi uvedbe postopka izbire izvajalca gradbenih del s pogajanji, drugačnega terena, kot so sprva predvidevali, in slabega vremena spomladi. Pri njeni gradnji je med drugim sodeloval tudi helikopter.
Ideja o povezavi med mestom in grajskim gričem sega v leto 1897, ko so se je na pobudo župana Ivana Hribarja začela pogajanja o nakupu Ljubljanskega gradu. Kje natanko naj bi bila povezava po takratnih načrtih, ni znano, vendar naj bi se dvigalo videlo že z glavne železniške postaje. Zamisli so ostale na papirju. Po temeljitih raziskavah pa se je za najboljšo rešitev izkazala panoramska tirna vzpenjača.
Njena današnja lokacijaje zunaj območja srednjeveškega mesta, v ožje mestno jedro pa ne posega. Hkrati so ob tirni trasi predstavljene ostaline srednjeveškega mestnega obzidja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje