"Za nespremenjeno ceno upravičencem ponujamo bistveno večje ugodnosti. Obenem zelo poenostavljamo celoten sistem vozovnic, enostavnejši bo tudi postopek za nakup. Upravičenci do subvencioniranih vozovnic bodo od 1. septembra imeli na voljo mesečno ali letno vozovnico Slovenija. Tako kot do zdaj jim bo omogočila potovanja od doma do šole, poleg tega pa bodo v prostem času lahko brez omejitev potovali na vseh relacijah medkrajevnega javnega prevoza potnikov v Sloveniji," je pojasnil minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec.
Glavni namen novega sistema subvencioniranih vozovnic je, da bodo lahko dijaki, študentje in odrasli, ki se izobražujejo, z isto vozovnico potovali v primerih, ko ima izobraževalni zavod programe na različnih lokacijah, na prakso, ki je pogosto v drugem kraju, kot je šola, kot tudi na vse interesne dejavnosti v prostem času.
Cena subvencioniranih vozovnic bo ostala enaka, in sicer 25 evrov za mesečno vozovnico in 200 evrov za letno vozovnico. Registrirani športniki pa bodo imeli na voljo še cenejše vozovnice, saj bodo njihove mesečne vozovnice stale le 20 evrov, letne pa 160 evrov. Veljavnost letnih vozovnic bo 12 mesecev, ne le za šolsko leto, kot je veljalo doslej.
Subvencionirane vozovnice bodo v prodaji od srede, vlogo pa je mogoče oddati tudi na portalu eUprava z uporabo svoje e-identitete (digitalno potrdilo ali smsPASS). Kot je pojasnil minister za javno upravo Boštjan Koritnik, prosilec v nekaj minutah prejme odgovor in ob pridobitvi pozitivne odločitve o upravičenosti do subvencionirane vozovnice dobi aktivno povezavo, ki ga ob kliku preusmeri na spletno mesto, kjer lahko izbere želenega prevoznika in v njegovi spletni prodajni aplikaciji kupi vozovnico.
Ob prvem prevozu pa se ob stiku kartice IJPP (integrirani javni potniški promet) z validatorjem na kartico naloži kupljena vozovnica.
Kot navaja ministrstvo za javno upravo med ponudnike subvencioniranih prevozov spadajo Arriva, Ljubljanski potniški promet, Nomago in Slovenske železnice.
Spodbujanje javnega potniškega prometa
Ministrstvo za infrastrukturo je napovedalo tudi uvedbo nekaterih drugih ukrepov za spodbujanje uporabe javnega prevoza potnikov in omilitev posledic epidemije covida-19. "Cilj je spodbujanje uporabe javnega prevoza in omogočiti zlasti družinam oziroma skupinam z otroki, da lahko potujejo na izlete ali počitnice ugodneje kot z osebnim avtomobilom," je povedal Vrtovec.
Tako bodo uvedene t. i. družinske vozovnice in vozovnice potovanja v prostih dneh. Družinski vozovnici bosta namenjeni za pet ali deset oseb, vsaj en otrok pa mora biti star do 14 let. Stali bosta 15 in 30 evrov za neomejeno število potovanj po Sloveniji. Vozovnici veljata do pet dni in se lahko uporabljata ob sobotah, nedeljah in praznikih.
"Uvedene pa bodo tudi vikendvozovnice s 75-odstotnim popustom za enkratne vožnje na določeni relaciji, dnevne vozovnice in vozovnice Slovenija, ki omogočajo neomejeno število medkrajevnih potovanj," je minister opisal novosti.
Ministrstvo za infrastrukturo pa je tudi že objavilo razpis za podelitev koncesij za izvajanje gospodarske javne službe javni potniški promet, ki bo za 20 odstotkov povečal obseg javnega potniškega prometa v Sloveniji.
Spreminjanje prevoznih navad
"V preteklosti smo glede posodobitve javnega potniškega prometa naredili ogromno napak, zlasti če gledamo druge države, oz. smo bili prepočasni. Podnebne spremembe in zaveze, ki jih dajemo, nas silijo v to, da naredimo preboj, da posodobimo vozne parke javnega potniškega prometa, da bo ta privlačen. Prihajajo novi vlaki, še nove bomo naročili. Le na ta način, če bo javni promet privlačen in cenovno ugoden, ga bomo uporabljali," je dodal Vrtovec in dodal, da je njegova vizija, da javni potniški promet čez deset, petnajst let za ranljive skupine postane brezplačen.
Ob tem je opomnil, da bo treba spremeniti prevozne navade, saj se v EU-ju že načrtuje uvedba emisijskih kuponov tudi za avtomobile, kar bi podražilo prevoze z avtomobili. Glede drugih ukrepov, denimo uvedbe različnih omejitev vožnje v mestnih središčih, kot jih poznajo v nekaterih evropskih držav, pa Vrtovec pravi, da razmišljajo tudi o tem. "Vendar dokler nimamo hrbtenice javnega potniškega prometa, potem je težko kaznovati ljudi, za nekaj, kar je bilo slabo ali pa ni bilo narejeno v preteklosti."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje