Višje premije bodo veljale za okoli 90 odstotkov zavarovancev. Foto: RTV Slo
Višje premije bodo veljale za okoli 90 odstotkov zavarovancev. Foto: RTV Slo
Andrej Bručan
Minister za zdravje Andrej Bručan je dopustil dvig v višini, ki zasleduje inflacijo. Foto: RTV Slo

Višje premije bodo veljale za okoli 90 odstotkov zavarovancev Vzajemne, ki imajo sklenjeno dopolnilno zavarovanje brez rezervacij - to je za 900.000 ljudi, ki so zavarovanje sklenili pred letom 2000.

Za okoli 100 tisoč ljudi, ki imajo sklenjena dvanajstletna in vseživljenjska zavarovanja, premije ostajajo nespremenjene, saj so jih zvišali že marca letos.

V Adriaticu z 260.000 zavarovanci škodno dogajanje še analizirajo, v Zdravstveni zavarovalnici Triglav pa se za 6.000 zavarovancev s 1. julijem ne bo nič spremenilo.

Za sledenje višanju škod bi se morale premije zvišati za vsaj 9 odstotkov Povišanje premij za 5,8 odstotka je v okviru, ki ga je minister za zdravje Andrej Bručan omenil kot sprejemljivega, saj je dopustil dvig v višini, ki zasleduje inflacijo. Če bi želeli doseči, da bi bilo gibanje premij približno enako gibanju škod, pa bi morala Vzajemna po besedah direktorja službe za razvoj in aktuarstvo pri Vzajemni Roberta Sraka premije dvigniti za vsaj deset odstotkov.

Sicer je za Vzajemno v predlogu novele o izravnalnih shemah sporno predvideno vračanje matematičnih rezervacij, prehod iz starih na nove pogodbe po uveljavitvi novele in plačevanje stroškov izvajalcem za izstavljanje računov. Pripombe na novelo bodo poslali jutri, ko se izteče tudi rok, ki ga je za javno razpravo odmeril minister Bručan.

Potrošniki proti monopolu Vzajemne
Dvig premij Vzajemne je po mnenju zveze potrošnikov dokaz, da samo vzpostavitev izravnalnih shem ni zadosten ukrep za urejanje razmer.

Po mnenju predsednice Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) Brede Kutin bi moral urad za varstvo konkurence vzeti pod drobnogled ravnanje in položaj Vzajemne na trgu in predlagati podobne ukrepe varstva konkurence, kot je bila praksa v tujini na področju telekomunikacij. V zvezi potrošnikov so še prepričani, da je treba premisliti o vlogi in obliki obveznega zdravstvena zavarovanja in prostovoljnih zdravstvenih zavarovanj.