Letos SV v sodelovanju z zaveznicami na domačih tleh čakajo štiri večje vaje, nekatere bodo štele tudi do 1.000 sodelujočih, a vse ne predvidevajo zapiranja zračnega prostora, je povedal načelnik štaba v Generalštabu SV-ja David Humar. Prav tako vse vaje po Humarjevih besedah ne bodo potekale na Počku, saj so ga želeli razbremeniti.
Vojska zračni prostor nad Počkom pri Postojni ob vajah občasno zapira, kar storijo zaradi varnosti, je pojasnil poveljnik 15. polka vojaškega letalstva Bojan Brecelj. To pa jezi okoliška letališča, ki opozarjajo, da s tem ovirajo njihovo delovanje.
Na novinarsko konferenco SV-ja so zato povabili tudi direktorja Aerodroma Portorož Roberta Krajnca in predsednika Aerokluba Postojna Mihaela Matevžiča. Krajnc jim je odgovoril, da ne bo sodeloval pri promocijskem dogodku SV-ja, Matevžič pa je prišel in opozoril, da napovedanih 250 ur zračne zapore predstavlja oviro za delovanje aerokluba.
Vse manj zapor zračnega prostora
V Slovenski vojski pa zatrjujejo, da zapiranje zračnega prostora, ki je po navadi omejeno le na območje, kjer vadijo kopenske sile, ne ovira delovanje Letališča Portorož. Dodajajo tudi, da zračnega prostora nikoli ne zapirajo ob koncih tedna in poletnih mesecih, ko je na postojnskem in portoroškem letališču največ prometa, prav tako pa zračni prostor ni zaprt ves dan, ampak le nekaj ur.
Vedno ga odprejo tudi za nujne primere, kot so medicinski prevozi, število ur, ko je zračni prostor zaprt, pa že več let upada - leta 2010 je bil zaprt 496 ur, predlani 279 ur, lani pa le še 116 ur.
R-6 polet do Portoroža podaljša za pet minut
Poveljnik Brecelj je pojasnil, da imajo zračni prostor nad Počkom oziroma Postojno razdeljen na več območij in da ga zapirajo glede na potrebe.
Prvo območje, imenovano R-4, zapirajo pri usposabljanju kopenskih sil, ko te streljajo z minometi ali artilerijo, zaprtje tega območja pa po Brecljevih besedah ne vpliva ne delovanje postojnskega letališča.
Območje R-5 (ko zaprejo območje R-5, je avtomatično zaprto tudi območje R-4) zapirajo ob preletu pilatusov, kar pa že omejuje delovanje portoroškega letališča.
Površina z zaprtim zračnim prostorom se še poveča, ko vanjo vključijo še območja R-6, a to se dogaja le ob mednarodnih vajah, v katerih uporabljajo večja letala. Z zaprtjem območja R-6 se zapira priporočljivo vizualno pot, je priznal Brecelj, a se kljub temu še vedno omogoča pretok sever-jug, je dodal. Zaprtje tega dela poti po njegovih besedah polet do Portoroža podaljša za povprečno pet minut. Območje R-6 bo letos skupno predvidoma zaprto 20 ur, večinoma pa je zaprto le območje R-4.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje