Lewis Hamilton je v hibridni dobi formule ena postal stroj za doseganje zmag. Od leta 2014 do danes jih je z Mercedesom nanizal kar 82, vmes še šestkrat postal svetovni prvak. Skratka, postal je eden najboljših dirkačev v zgodovini kraljice motošporta in dirkač, ki ga je bilo treba ugnati, če si želel stopiti na motošportni prestol. Leta 2016 je to uspelo Britančevemu moštvenemu kolegu Nicu Rosbergu, v nedeljo je Hamiltonu naslov prvaka preprečil še Max Verstappen z Red Bullom.
Kakšna sezona je za Nizozemcem, ki je doživel veliko vzponov in tudi kar nekaj padcev. Najbolj izstopa smola na dirkah za VN Azerbajdžana, VN Velike Britanije in VN Madžarske. V Bakuju mu je tik pred koncem, ko se mu je nasmihala gladka zmaga, razneslo gumo, v Silverstonu ga je s proge izrinil Hamilton in poskrbel za njegovo prvo točkovno ničlo v sezoni, v Budimpešti je vanj trčil neoprezen Hamiltonov moštveni kolega Valtteri Bottas in mu uničil dirko.
Toda 24-letnik je sezono nadaljeval izjemno, redko je storil napako, na zadnjih osmih dirkah sezone je bil trikrat prvi in petkrat drugi. V nedeljo je bil pod velikim pritiskom, a nikoli ni podvomil o svojih sposobnostih, na koncu je s poljubom sreče postal četrti najmlajši svetovni prvak v zgodovini formule ena. Mlajši so naslov osvojili le Sebastian Vettel (2010), Hamilton (2008) in Fernando Alonso (2005).
Za Red Bull bi dirkal do konca življenja
"Vso dirko sem se boril, na koncu pa se mi je priložnost za zmago ponudila v zadnjem krogu. Neverjetno je. Še vedno me dajejo krči," je takoj po dirki povedal novi svetovni prvak, ki je po dobrih petih letih pri Red Bullu le dočakal veliki trenutek. "Red Bull in Honda si ta naslov zaslužita. Neizmerno ju imam rad. Že vse od leta 2016 uživam v delu z njimi, letos pa še posebej," je nadaljeval. "Tu bi se rad zahvalil še Checu (Sergio Perez, moštveni kolega), ki je danes na progi pustil svoje srce, pomagal nam je, res je izjemen moštveni kolega." Perez je Hamiltona v prvem delu dirke sijajno zadrževal za seboj, z njim se je spustil v neizprosen boj in poskrbel, da je lahko Nizozemec v ozadju stopil zaostanek na vsega dobro sekundo. Vse to je bil sicer dobro premišljen načrt moštva, ki ima s taktičnimi zamislimi bogate izkušnje. "Ekipo imam zelo rad. Upam, da bomo lahko sodelovali še vsaj 10 ali 15 let. Ni razloga, da bi kar koli spreminjali. Za to moštvo želim dirkati do konca življenja ... če mi bodo pustili. Zelo sem vesel. Christian (Horner) in Helmut (Marko) sta mi zaupala dirkaški sedež Red Bulla leta 2016, naš glavni cilj je bil osvojitev naslova svetovnega prvaka – in to nam je danes tudi uspelo," je sklenil za F1tv.
Tudi oče se počuti kot prvak
Maxa je skozi sezono, še posebej pa v njenem zaključku, nenehno spremljal oče Jos Verstappen. Nekdanji dirkač formule ena do svojega sina nikoli ni bil prizanesljiv. Vsem so dobro znane zgodbe, ko je mladega Maxa po sporu zapustil na bencinski črpalki sredi ničesar. Tudi v rani mladosti, ko je novi svetovni prvak začel svoje motošportne korake v kartingu, je bil do njega zelo neizprosen. V formulo ena je Maxu uspelo sicer prodreti pri rosnih 17 letih in 163 dneh, že zelo hitro je postalo jasno, da bo precej uspešnejši od očeta, ki je na 106 dirkah zbral vsega 17 točk in se dvakrat uvrstil na oder za zmagovalce. S svojimi predstavami v toru rossu je navduševal ljubitelje formule ena, velik preboj pa mu je uspel leta 2016, ko je v ekipi Red Bulla zamenjal Daniila Kvjata. Že na svoji prvi dirki v novem moštvu je stopil na najvišjo stopničko, to mu je v nedeljo uspelo storiti še dvajsetič v karieri.
"Max je svetovni prvak. Smešno, a kot svetovni prvak se počutim tudi jaz," je novinarjem v Abu Dabiju dejal oče Verstappen, ki kljub silnemu uspehu svojega sina ni zmogel niti enega samcatega prešernega nasmeha.
Vedno sanjal, da bi bil dirkač
Verstappen je v Abu Dabiju odpeljal 141. dirko v karieri. Do danes je nanizal 20 zmag, 60-krat se je uvrstil na oder za zmagovalce. 13-krat je dobil kvalifikacije, odpeljal je tudi 16 najhitrejših krogov. "To je noro. Že od malih nog je bila moja želja, da bi postal dirkač formule ena. Sanjal sem o zmagah in stopničkah. A ko slišiš, da si postal svetovni prvak, je to nekaj neverjetnega. Danes sem vso dirko verjel, da bom dobil priložnost, na koncu se mi je ponudila v zadnjem krogu," velikemu uspehu še kar ne more verjeti Verstappen.
Vsi svetovni prvaki v zgodovini formule ena:
Sezona | Dirkaški prvak (moštvo) | Konstruktorski prvak |
1950 | Giuseppe 'Nino' Farina (Alfa Romeo) | / |
1951 | Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo) | / |
1952 | Alberto Ascari (Ferrari) | / |
1953 | Alberto Ascari (Ferrari) | / |
1954 | Juan Manuel Fangio (Maserati/Mercedes) | / |
1955 | Juan Manuel Fangio (Mercedes) | / |
1956 | Juan Manuel Fangio (Ferrari) | / |
1957 | Juan Manuel Fangio (Maserati) | / |
1958 | Mike Hawthorn (Ferrari) | Vanwall |
1959 | Jack Brabham (Cooper) | Cooper |
1960 | Jack Brabham (Cooper) | Cooper |
1961 | Phil Hill (Ferrari) | Ferrari |
1962 | Graham Hill (BRM) | BRM |
1963 | Jim Clark (Lotus) | Lotus |
1964 | John Surtees (Ferrari) | Ferrari |
1965 | Jim Clark (Lotus) | Lotus |
1966 | Jack Brabham (Brabham) | Brabham |
1967 | Denny Hulme (Brabham) | Brabham |
1968 | Graham Hill (Lotus) | Lotus |
1969 | Jackie Stewart (Matra) | Matra |
1970 | Jochen Rindt (Lotus) | Lotus |
1971 | Jackie Stewart (Tyrrell) | Tyrrell |
1972 | Emerson Fittipaldi (McLaren) | Lotus |
1973 | Jackie Stewart (Tyrrell) | Lotus |
1974 | Emerson Fittipaldi (McLaren) | McLaren |
1975 | Niki Lauda (Ferrari) | Ferrari |
1976 | James Hunt (McLaren) | Ferrari |
1977 | Niki Lauda (Ferrari) | Ferrari |
1978 | Mario Andretti (Lotus) | Lotus |
1979 | Jody Scheckter (Ferrari) | Ferrari |
1980 | Alan Jones (Williams) | Williams |
1981 | Nelson Piquet (Brabham) | Williams |
1982 | Keke Rosberg (Williams) | Ferrari |
1983 | Nelson Piquet (Brabham) | Ferrari |
1984 | Niki Lauda (McLaren) | McLaren |
1985 | Alain Prost (McLaren) | McLaren |
1986 | Alain Prost (McLaren) | Williams |
1987 | Nelson Piquet (Williams) | Williams |
1988 | Ayrton Senna (McLaren) | McLaren |
1989 | Alain Prost (McLaren) | McLaren |
1990 | Ayrton Senna (McLaren) | McLaren |
1991 | Ayrton Senna (McLaren) | McLaren |
1992 | Nigel Mansell (Williams) | Williams |
1993 | Alain Prost (Williams) | Williams |
1994 | Michael Schumacher (Benetton) | Williams |
1995 | Michael Schumacher (Benetton) | Benetton |
1996 | Damon Hill (Williams) | Williams |
1997 | Jacques Villeneuve (Williams) | Williams |
1998 | Mika Häkkinen (McLaren) | McLaren |
1999 | Mika Häkkinen (McLaren) | Ferrari |
2000 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2001 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2002 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2003 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2004 | Michael Schumacher (Ferrari) | Ferrari |
2005 | Fernando Alonso (Renault) | Renault |
2006 | Fernando Alonso (Renault) | Renault |
2007 | Kimi Räikkönen (Ferrari) | Ferrari |
2008 | Lewis Hamilton (McLaren) | Ferrari |
2009 | Jenson Button (Brawn) | Brawn |
2010 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2012 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) | Red Bull |
2014 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2015 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2016 | Nico Rosberg (Mercedes) | Mercedes |
2017 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2018 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2019 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2020 | Lewis Hamilton (Mercedes) | Mercedes |
2021 | Max Verstappen (Red Bull) | Mercedes |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje