Bernie Ecclestone je pred dnevi športno javnost razburil s predlogom, da bi o naslovu svetovnega prvaka odločalo število zmag in ne točke. Fia o predlogu tokrat v Parizu ni razpravljala, saj je najprej treba narediti številne tržne raziskave. Foto: EPA
Bernie Ecclestone je pred dnevi športno javnost razburil s predlogom, da bi o naslovu svetovnega prvaka odločalo število zmag in ne točke. Fia o predlogu tokrat v Parizu ni razpravljala, saj je najprej treba narediti številne tržne raziskave. Foto: EPA
Christian Albers
Podobnih nesreč, kot ji je lani v Magny Coursu doživel Christian Albers, od leta 2010 dalje več ne bo, saj se dotakanje goriva poslavlja od formule ena. Foto: EPA

Recesija je svoje posledice pustila tudi pri enem izmed najdražjih športov. Pri Hondi so se tako odločili, da prihodnjo sezono ne bodo več del elitne karavane. Ker se pri Fii bojijo, da bi do marca lahko propadlo še kakšno moštvo, so sprejeli veliko ukrepov, ki bodo začeli veljati v bližnji prihodnosti.

Sprememe, ki jih prinaša leto 2009
- Vsak tekmovalec bo moral z istim motorjem voziti na treh zaporednih dirkah (do zdaj le na dveh). Število vrtljajev bodo omejili na 18.000 vrtljajev na minuto (do zdaj 19.000).
- Moštva ne smejo več razvijati motorjev, tako bodo leta 2009 uporabljali enake kot letos. Izjema velja za Renault, ki je že prej dobil dovoljenje za nekaj manjših popravkov.
- Vsako moštvo bo lahko v vsej sezoni uporabilo največ 20 motorjev (osem za vsakega dirkača in štiri za testiranja), kar je v primerjavi z letošnjo sezono približno pol manj.
- Moštva, ki ne razvijajo svojih motorjev, bodo za odkup plačala približno polovico manj kot letos (okoli 7,5 milijona evrov).
- Testiranja bodo omejena le na petke v času dirk. Letos je bilo moštvo omejeno s 30.000 kilometri.
- Veliki vetrovniki bodo prepovedani (za vozila, ki dosegajo 60 odsotkov velikosti pravega vozila).
- Moštva bodo na dirke lahko odpeljala manj osebja kot do zdaj (pri tem je predvsem mišljena množica strokovnjakov, ki so se ukvarjala z vremenom, s pnevmatikami ...)

Kaj sledi v letu 2010?
- Cena motorjev bo še padla. Moštva, ki ne uporabljajo svojih motorjev, jih bodo lahko dobila za manj kot 5 milijonov evrov.
- Vsa moštva naj bi uporabljala enake menjalnike.
- Fia bo veliko natančneje predpisala sestavne elemente šasije.
- Radijski in telemetrični sistem bosta postala standardizirana.
- Slovo dotakanja goriva med dirko. Prepovedana bo uporaba grenilkov gum. Sledila naj bi tudi dodatna omejitev v dolžini dirke.

S. J.