Jubilejni vzdržljivostni reli Dakar se prvič ne bo končal na afriški celini, temveč bo zaradi politične nestabilnosti v celoti potekal v Južni Ameriki. Foto: EPA
Jubilejni vzdržljivostni reli Dakar se prvič ne bo končal na afriški celini, temveč bo zaradi politične nestabilnosti v celoti potekal v Južni Ameriki. Foto: EPA
Miran Stanovnik
Miran Stanovnik je Dakar 2007 končal na odličnem skupnem 13. mestu., v razredu maraton pa je bil drugi. Foto: EPA
Trasa Dakarja 2009
Karavano med 15 dnevnim dirkanjem čakajo velike temperaturne in vremenske spremembe, največji izziv pa predstavlja dvakratno prečkanje Andov in peščene sipine Atacame, najbolj sušne pokrajine na svetu. Foto: EPA
Zbrani avtomobili
Tekmovalna vozila so v pristanišče ob Srebrni reki prispela že pred dvema tednoma. Foto: EPA

82 tovornjakov, 188 avtomobilskih posadk in 230 motociklistov, med njimi bo s KTM-om tekmoval slovenski "puščavski lisjak", čaka 9.574 km, od tega bo 5.591 km hitrostnih preizkušenj, razdeljenih na 14 etap. Karavana, v kateri bo skupaj s spremljevalci in mediji okoli 820 vozil, se bo iz Buenos Airesa podala proti jugu čez pampo v Patagonijo, po obratu proti zahodu in severu bo pri Mendozi prečkala Ande. Po dnevu odmora v Čilu se bodo tekmovalci podali v puščavo Atacama, kjer jih čakajo prve in edine peščene sipine, do zdaj zaščitni znak relija Dakar. Po vnovičnem prečkanju Andov bo cilj 18. januarja v argentinski prestolnici.

V ospredju duh Dakarja
"V Afriki se razmere dramatično spreminjajo na slabše. Vsako leto je imel Dakar na voljo manj prostora. V Alžiriji nismo bili že od leta 1993, V Nigru ne moremo več dirkati. Gremo torej novim izzivom naproti. Dirkači bodo spoznavali povsem nov teritorij. Pokrajina je drugačna, a duh Dakarja ostaja nespremenjen. V ospredju bosta tekmovalnost in avantura," je v uspeh letošnjega relija prepričan direktor tekmovanja Etienne Levigne, ki ne obžaluje odločitve o slovesu od Afrike.

Po večletnih težavah z varnostjo in občasnimi odpovedmi etap so sodu izbili dno lanski dogodki, ko so le dan pred začetkom odpovedali celotno dirko. Francoski prireditelji so nato že februarja sklenili, da se "Dakar" preseli čez Atlantik, kjer naj bi raznolikost Argentine in Čila dodala legendarnemu reliju nov čar in izzive.

V svojem razredu na sam vrh
"Navdušen bi bil nad končno uvrstitvijo med najboljših 15, če bi šlo višje, še toliko bolje, medtem ko v kategoriji maraton merim na kolajno. Pri teh letih mislim, da bi bil res že čas za kakšno zlato," je visoke cilje v posebnem seštevku netovarniškega razreda maraton razkril Miran Stanovnik, ki je tudi pohvalil vzdušje pred začetkom v Argentini, kjer zaradi velike priljubljenosti avtomoto športa pričakujejo velikanske množice gledalcev ob celotni trasi relija.

Favoriti stari znanci Dakarja
Pri motociklistih bosta ritem predvidoma narekovala Marc Coma, zmagovalec leta 2006, in Cyril Despres (2005 in 2007), medtem ko se bodo pri avtomobilistih za primat udarili vozniki Mitsubishija in Volkswagna. Za Japonce bodo vozili Stephane Peterhansel (rekorder z 9 zmagami in branilec naslova), Luc Alphand in Hiroši Masuoka, za Nemce pa Carlos Sainz, Giniele De Villiersa in Mark Miller.

 
Dakar Argentina Čile 2009, spored etap:
                                   km  
3. 1.: Buenos Aires - Santa Rosa   733 
4. 1.: Santa Rosa - Puerto Madryn  837 
5. 1.: Puerto Madryn - Jacobacci   694 
6. 1.: Jacobacci - Neuquen         488 
7. 1.: Neuquen - San Rafael        763 
8. 1.: San Rafael - Mendoza        625 
9. 1.: Mendoza - Valparaiso (ČIL)  816 
                                       
10. 1.: prost dan                      
                                       
11. 1.: Valparaiso - La Serena     652 
12. 1.: La Serena - Copiapo        537 
13. 1.: Copiapo - Copiapo          686 
14. 1.: Copiapo - Fiambala (ARG)   680 
15. 1.: Fiambala - La Rioja        518 
16. 1.: La Rioja - Cordoba         753 
17. 1.: Cordoba - Buenos Aires     792 

T. G.