Rok Turk med vožnjo na simulatorju. Foto: Sandi Škvarč
Rok Turk med vožnjo na simulatorju. Foto: Sandi Škvarč

Na semaforju se prižge zelena, sledi oster pritisk na pedal za plin, motor zagrmi, pnevmatike zaječijo in poženejo bolid na brzinec. Hitrost narašča, cesta je vse ožja, vse ob njej je vse bolj zamegljeno. Energija se z natančnimi ukazi voznika pretvarja v boj s sekundami in kilometri, pa tudi s kakšno nepričakovano pastjo na progi ...

Klasični prizori in utrinki, ki nas popeljejo v svet avtomobilskega športa. Od blizu jih lahko vidimo, ko se nam uspe preriniti čisto blizu štartne rampe, sami dirkači so nam jih s kamero v avtomobilu še bolj približali. Z nekaj dodatne domišljije se lahko pred domačim zaslonom poistovetimo z njimi.

Foto: Uroš Modlic
Foto: Uroš Modlic

Igralne konzole daleč od realnega, a primeren približek
Trikratni državni prvak v reliju, Idrijčan Rok Turk, je naredil korak dlje in opis štarta na hitrostno preizkušnjo je pravzaprav nastala v njegovi domači garaži, v kateri si je uredil zmogljiv simulator. "V prvi vrsti zaradi občutka, da si za volanom. Med zimskimi pripravami smo sicer naredili vse tisto, kar tudi sicer, ko smo pregledali tako rekoč vse on-board posnetke, ki so bili na voljo na svetovnem spletu. Ker pa se je začetek sezone dodatno zavlekel, smo morali poseči tudi po igralnih konzolah. So sicer daleč od realnega, vseeno pa primeren približek," pravi Rok.

Simulator dirkalnika seveda ni zgolj običajna računalniška igrica, saj ponuja kar nekaj tehničnih rešitev, ki izzovejo širšo paleto občutkov. "Tudi nekaj adrenalina se sprosti, saj simulator s t. i. sistemom motion ponudi približek sil, ki jih čutimo ob zaviranju ali pospeševanju in tudi ob vožnji v ovinek ali po makadamski cesti. Je primeren za treniranje refleksov in tudi za samo vizualizacijo vožnje. Manjkata pa seveda vonj po bencinu in vzdušje na sami dirki."

Na voljo ima tudi nekaj domačih odsekov prog, na katere naj bi se sicer podal konec junija, ko je v Velenju predvidena prva letošnja dirka za državno prvenstvo. Preden se poda na prvi brzinec, bi se morda lahko preizkusil na kakšni dirki on-line, ki so vse bolj priljubljene. "Takšna tekmovanja me za zdaj ne pritegnejo. Morda sem tudi malce prezelen v primerjavi s tistimi, ki so vešči takšnih tekem, in se niti ne bi kvalificiral na dirko. Vseeno pa načrtujem, da bi se v prihodnje le malce bolj poglobil tudi v to zvrst in ne nazadnje poskusil dobiti kakšno novo idejo."

Vabljeni k poslušanju prispevka!

Letos četrti zaporedni naslov?
V pravem dirkalniku (dvakrat s Peugeotom, lani s Hyundaiem) je Turk s sovoznico Blanko Kacin že tri sezone najhitrejši. V novi se mu ponuja priložnost, da postane prvi Slovenec, ki je štirikrat zapored osvojil naslov državnega prvaka. Je to breme ali dodatna spodbuda? "Na to ne gledam s tega zornega kota, s tem se ne obremenjujem, to so podatki, o katerih se bomo pogovarjali nekoč v prihodnosti. Moja prva skrb je, da se v vseh pogledih najbolje pripravimo na novo sezono. Na zadovoljstvo vseh, ki sestavljamo ta šport – od zveze, preko pokroviteljev, organizatorjev in seveda gledalcev. Upam, da bomo že na prvi dirki dovolj sproščeni, da se bomo lahko predstavili v pričakovani luči, predvsem pa pred gledalci, ki predstavljajo dodaten čar in spodbudo. Vseeno pa – najprej začnimo dirkati, šele potem se bomo konkretneje pogovarjali tudi o ciljih."

Turk gre torej tudi s pomočjo sodobnih pripomočkov proti prvim kilometrom nove sezone, v katero vstopa z nespremenjeno ekipo. Kaj pa tekmeci za naslov prvaka? Kar nekaj jih je tudi z idrijskega konca, ki je že vrsto let pravi inkubator uspehov in tudi idej v reli športu. Si kaj gledajo pod prste, bo kdo na štart prve dirke pripeljal kakšno "zverino" pod pokrovom svojega dirkalnika?

"Veliko se skriva, potem pa prva dirka razgali številne zimske ideje in načrte. Smo v stiku, sledimo si po svetovnem spletu in za zdaj ni na vidiku kakšnih večjih sprememb. Vsakemu želim, da bi uspešno sestavil svoj projekt, da bo konkurenca dovolj pestra. Je sicer tudi nekaj govoric o tem, da utegne kdo predstaviti kaj posebnega, ampak ža na rampi prvega relija bo vse jasno."

Prva dirka letošnjega prvenstva bo konec junija v Velenju, avgusta bo na sporedu reli Vipavska dolina, posebej zgoščen program pa se obeta septembra in oktobra s kar štirimi dirkami, med njimi je tudi reli Nova Gorica, tradicionalni zaključek sezone pa bo spet v Idriji, ko bo spet grmelo v zibelki tega športa pri nas.

Rok Turk si je uredil simulator v domači garaži