Reli Dakar ostaja tudi v letu 2020, a ponuja dirkačem in tehniki nove izzive s popolnoma novim prizoriščem. Od izvirne dirke v Afriki v zadnjih 20 letih prejšnjega stoletja je ostalo le še ime.
Politična negotovost in nevarnost napadov na udeležence sta tekmovanje najprej pregnali na drugo stran sveta, v Južno Ameriko, tudi tam pa se je zgodba lani po desetletju končala.
Vse več športnih dogodkov v Savdski Arabiji
Izvedba relija 2020 pa kljub temu ni bila vprašljiva; vse skupaj so preselili v Savdsko Arabijo, velikansko državo, ki je za takšne dirke zaradi ogromnih peščenih površin več kot primerna. Savdska Arabija želi tudi na račun športnih prireditev (gostila je italijanski nogometni superpokal, gostila bo tudi španskega) pokazati, da se je pripravljena odpreti, reli Dakar pa bo tudi priložnost za promocijo in izboljšanje javnega mnenja o državi, ki je v zadnjem času v ospredju predvsem zaradi politike.
Nova trasa je popolna neznanka
A dirkači imajo drugačne skrbi. Če so v prejšnjih letih vsaj delno vedeli, kaj jih čaka, če so se lahko pripravili na pasti južnoameriških brezpotij, je nova trasa popolna neznanka. Tako tudi o favoritih še ni mogoče govoriti, nihče ne bo mogel zgolj na podlagi izkušenj računati na prednost pred tekmeci.
7.856 km dolga preizkušnja
Letošnja izvedba relija bo že 42., začelo se je leta 1979, dirka se je po 29 letih preselila v Južno Ameriko, zadnjih 11 je bila v Južni Ameriki. Skupno bo prvi reli v Savdski Arabiji dolg 7.856 kilometrov, od tega bo 5.097 km hitrostnih preizkušenj. Razdeljen bo na 12 etap, start bo v Džedi 5. januarja, cilj v Al Kidiji 17. januarja. Vmes bo samo en prost dan.
Fernando Alonso: Največji izziv v karieri
Na štartu med avtomobilisti seveda ne bo manjkal katarski veteran Naser Al-Atijah, pa 13-kratni zmagovalec Francoz Stephane Peterhansel. Španca Nani Roma in Carlos Sainz vedno spadata med favorite, poseben čar bo tudi nastop nekdanjega dirkača formule ena Fernanda Alonsa; ta se po končani karieri v elitnem razredu motošporta loteva najrazličnejših izzivov, želi pa postati prvi svetovni prvak formule ena, ki bi dobil še Dakar. "To bo največji izziv moje kariere. Predstavljajte si, da Loeb, ki je nastopal v reliju, na Dakarju ni zmagal, sam pa prihajam z asfalta," je pred začetkom relija dejal Alonso, njegov sovoznik bo izkušeni udeleženec tega relija Marc Coma.
Pestra zasedba med motociklisti
Med motociklisti bo prav tako gneča v boju za vrh, na štartu so vsi zmagovalci zadnjih let: Avstralec Toby Price (2019, 2016), Avstrijec Matthias Walkner (2018), Britanec Sam Sunderland (2017), izzvali pa jih bodo še številni drugi izkušeni dirkači: Španec Joan Barreda, Američan Ricky Brabec, Francz Adrien Van Beveren, Portugalec Paulo Goncalves ...
Tudi Marčič med udeleženci
Na reliju pa bo tudi tokrat Slovenec. Simon Marčič z vztrajnostjo počasi dosega nekdanjega slovenskega puščavskega lisjaka Mirana Stanovnika. Za Mariborčana bo letošnji nastop že šesti. Najpomembnejša novost zanj je nov motor: zdaj ima repliko tovarniškega dirkalnika, najboljše, kar je mogoče dobiti na prostem trgu. Marčič je lanski reli končal po padcu in z okvaro starega motorja, kar se mu je zgodilo drugič v treh letih. Zdaj je prepričan, da bo popolnoma drugače. "Tokrat si želim v svojem razredu priti na stopničke, tudi uvrstitev med prvih pet pa ne bi bila slab rezultat. Konkurenca bo velika, veliko je hitrih dirkačev, ampak imam dober material in sem dobro pripravljen," je na predstavitvi letošnjega izziva dejal Marčič. Nastopal bo v razredu brez asistence oziroma pomoči mehanikov, kjer bo tokrat močna konkurenca z 42 dirkači.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje