Letošnje prvenstvo večjih kadrovskih sprememb v moštvih ne prinaša, karavana bo pogrešala le nesrečno preminulega Hondinega dirkača Marka Simoncellija. Iz razreda moto 2 se je v kraljevski razred preselil lanski svetovni prvak drugega kakovostnega razreda, Nemec Stefan Bradl, iz najnižjega razreda pa se je v drugega preselil še en aktualni svetovni prvak, Španec Nicolas Terol.
V osrednjem razredu moto GP so glavni akterji ostali zvesti svojim moštvom. Naslov prvaka brani Avstralec Casey Stoner na Hondi, v moštvu bo imel resnega tekmeca v Špancu Daniju Pedrosi, na Yamahi bo izzivalec še en Španec Jorge Lorenzo, manj možnosti pa poznavalci pripisujejo Italijanu Valentinu Rossiju in Američanu Nickyju Haydnu na Ducatiju.
Motorji v najvišjem razredu spet tisoč kubični
Po tehnični plati pa je prišlo v novi sezoni do nekaj kar pomembnih sprememb. Motorni agregati bodo v kraljevskem razredu letos imeli prostornino 1000 kubičnih centimetrov namesto 800, nazadnje je bila podobna prostornina v veljavi pred šestimi leti. V kraljevskem razredu bodo od letos v konkurenci tudi tako imenovana CRT-moštva, po slovensko bi lahko rekli moštva s prilagojenimi pravili, ki bodo lahko od uveljavljenih proizvajalcev tako rekoč za zanemarljivo ceno kupovala motorje in menjalnike in šasije ter jih sestavljala v svoje dirkaške pakete. Poleg tega bodo v pravilih ta moštva imela še nekaj drugih dodatnih ugodnosti, vse s ciljem, da se v prvenstvu pojavi čim več konkurenčnih akterjev.
Mihelič: Honda bo imela še večjo premoč
Strokovni komentator na Valu 202 Niko Mihelič v vlogo favorita postavlja Caseyja Stonerja: "V dirkanju kaj dosti sprememb ne bomo opazili. Rezultati na testiranjih kažejo, da je Honda še večja številka ena. Casey Stoner je fenomenalno razpoložen, zasebno je dobil hčerko. Kar se tiče drugih, je bistveno, da ni poškodb. Glavna tekmeca bosta Lorenzo in Pedrosa. Zanimivo bo videti, kaj bo z Ducatijem in Rossijem. Od preostalih bi omenil Bena Spiesa, ki je že kar nekaj časa v tem tekmovanju in bi moral pokazati prave rezultate. Sicer pa ni pričakovati, da bi se za naslov potegovalo večje število tekmovalcev."
Moštva CRT za kaljenje novih zvezdnikov
Zanimiva novost bodo, kot že omenjeno, moštva CRT oziroma Claiming Rule Teams, moštva s prilagojenimi pravili. Pravzaprav beseda claiming nakazuje, da lahko od tovarniških moštev za točno določeno ceno, ki je za ta šport zanemarljiva (denimo 20 tisoč evrov za motor in menjalnik) zahtevajo vitalne dele za svoj dirkaški paket in tako premagajo ogromno stroškovno oviro za vstop v prvenstvo. Konkurenca v svetovnem prvenstvu se bo povečala, vendar Mihelič napoveduje, da nova moštva ne bodo med glavnimi akterji.
"Za naslov svetovnega prvaka je to definitivno premalo, je pa to želja Dorne, da bi bilo na štartu večje število tekmovalcev. To bo predvsem možnost za novince, ki prihajajo iz nižjih razredov, kajti strokovnjaki natančno vedo, do katere mere so zasluge motorja in kje so meje in prednosti tekmovalca. V formuli ena je na ta način, denimo, odskočil Perez. Ta moštva bodo brez obremenitev, saj jim ne bo treba plačevati razvoja. Enostavno dobijo izdelke, ki pa seveda niso zadnji hit tehnike posameznega proizvajalca, tako da bo zmaga mogoča le v kakšnih kaotičnih dirkah v dežju, v normalnih razmerah pa to ne bo mogoče," napoveduje Mihelič.
Ducati z Rossijem Japoncem ni konkurenčen
Ikona svetovnega motociklizma 33-letni Valentino Rossi bo letos drugo sezono oddirkal v moštvu Ducatija. Sedemkratni svetovni prvak v najmočnejšem razredu je bil v lanski sezoni šele sedmi v prvenstvu, tudi letos pa, po testiranjih sodeč, nič ne kaže, da bi kombinacija italijanskega moštva in dirkača lahko postala zmagovita. Ali je torej Rossijeva zvezda že zatonu?
"Mislim, da je. Honda se je odločila, da ne bo več naslova svetovnega prvaka prepuščala slučaju. Vemo, da je to največja tovarna, ki ima največ zmožnosti finančnih in vseh drugih. Ducati je premajhen, premalo je denarja, da bi šli v tako široko raziskavo, Rossi pa je v bistvu že preko zenita svoje športne poti. Morebiti je storil napako, da je sploh odšel iz Honde. Z Yamaho je resda zmagal, vendar če bi ostal zvest Hondi, bi imel več naslovov svetovnega prvaka," meni Mihelič.
Dvotaktni motorji v ropotarnico zgodovine
Edini nespremenjeni razred v novi sezoni ostaja 600 kubični razred moto 2, 125-kubični najnižji razred pa se je spremenil v razred moto 3, ki ima po novem štiritaktne 250-kubične motorje. Dvotaktni motorji so torej dokončno odšli v ropotarnico zgodovine.
"Na eni strani se je to zgodilo zaradi ekologije, kajti dvotaktni motor je v svoji osnovi delovanja neprimeren. Za mazanje bata in ležajev motorne gredi in ojnice je potrebno mešanje olja v zmes goriva in zraka. Na drugi strani je samo izgorevanje precej onesnažujoče, tako da je ta poteza logična. Je pa seveda škoda, da ni več proizvajalcev. Agregat je samo eden, so pa sicer različne šasije. Po drugi strani je to dobro, ker imajo tekmovalci bolj izenačene pogoje in lahko lažje dokažejo svojo vrednost in se pozneje premaknejo v višje razrede," je še povedal Mihelič.
Štiri od 18 dirk v Španiji
Svetovno prvenstvo bo štelo 18 dirk, od katerih bo uvodna v večernih urah v Katarju, kjer se bo vnovič vse bleščalo od svetlobe žarometov. 12 od 18 dirk bo v Evropi, vodilna velesila pa tudi, po koledarju sodeč, ostaja Španija, ki bo vnovič gostila kar štiri dirke.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje