Miran Stanovnik je že pravi veteran relija Dakar, tokrat pa želi na preizkušnji pustiti še večji pečat, dobiti kakšno etapo in končati med deseterico. Foto: Maindru
Miran Stanovnik je že pravi veteran relija Dakar, tokrat pa želi na preizkušnji pustiti še večji pečat, dobiti kakšno etapo in končati med deseterico. Foto: Maindru
Adam Malysz
Adam Malysz je legenda smučarskih skokov. Zmagal je na 39 tekmah svetovnega pokala. Foto: EPA
Stanovnik začenja svoj 15. Reli Dakar
Stanovnik si želi preboja med deseterico

Dirka, ki so jo s severne Afrike pregnali politični nemiri in slabe varnostne razmere, se je odlično udomačila v Južni Ameriki, kjer je avtomobiliste, motocikliste, tovornjakarje in v zadnjih letih še dirkače na štirikolesnikih prvič sprejela leta 2009. Tekmovanje se je dodobra uveljavilo in se še razširilo iz Argentine: najprej v Peru, kjer bodo na sporedu zadnje tri etape in cilj v Limi, v prihodnjih letih pa še v Ekvador in morda tudi Brazilijo.

Pred karavano več kot 8.000 km
Na Dakarju 2012 bo trasa nekoliko različna za udeležence na dveh ali štirih kolesih, vseeno pa bodo morali vsi prevoziti več kot 8.000 kilometrov. Motociklisti bodo imeli pred seboj 8.363 kilometrov, od tega bo 4.406 kilometrov hitrostnih preizkušenj, avtomobilisti pa 8.373 oziroma 4.191 kilometrov. Skupno je med avtomobilisti prijavljenih 173 dirkačev, motociklistov bo 188, štirikolesnikov 32, tovornjakov pa 76.

Peterhansel po deseto zmago
Za prestižno zmago na 33. reliju Dakar je kot vselej precej kandidatov. Po predvidevanjih strokovnjakov naj bi zmaga med avtomobilisti odšla k nemški ekipi X-raid team, ki bo na start postavila pet minijev in tri dirkalnike BMW X3. Za volanom enega izmed minijev bo tudi legendarni Francoz Stephane Peterhansel, ki bo naskakoval že deseto zmago na teh dirkah.

Tokrat brez Volkswagna
Po treh zaporednih zmagah na reliju letos ne bo Volkswagna, ki se pripravlja na vstop v svetovno prvenstvo v reliju čez leto dni. Lansko zmago bo sicer branil Nasser Al Attiyah, tokrat namesto s Volkswagnom s Hummerjem. Katarec bo zaradi Dakarja celo izpustil prvo dirko svetovnega prvenstva v reliju s Citroenom v Monte Carlu. V vlogi tistih, ki naj bi krojili vrh, bodo še Giniel De Villiers (Toyota), Robby Gordon (Hummer), Nani Roma (Mini) in še kdo. Med tistimi, ki so jih zamikale hitrosti in težave v pesku in na skalah, je tudi nekdanji smučarski skakalec Adam Malysz; poljski nacionalni junak - na teh dirkah nima nobene izkušnje - se bo na Dakar podal z Mitsubishijem.

Stanovnik želi med deseterico
Med motociklisti je skoraj nepogrešljiv del relija postal tudi Miran Stanovnik. V izvedbi leta 2011 je Stanovnik z 11. mestom dosegel svojo najboljšo uvrstitev na vseh Dakarjih. Za prihajajočo si želi, da bi se mu izpolnila tiha želja: rad bi se uvrstil med deseterico v skupnem seštevku. "Ta uvrstitev med deset je moja želja že deset let. Če bom 20., lahko rečem, da ne bom zadovoljen; 15. mesto bo tako tako, deseterica pa je tisto, kar si res želim," je dejal Stanovnik, drugi cilj pa bo zmaga na kateri izmed etap.

Vsi s 450-kubičnimi motorji
V konkurenci motociklistov bodo tekmovalci tokrat bolj izenačeni, saj bo nastop mogoč samo s 450-kubičnimi motorji. Stanovnik bo nastopil s preizkušenim dirkalnikom znamke KTM, ki ima za seboj že reli Dakar 2011. Svoj 36.000 evrov vreden motor je Stanovnik prevzel pred dnevi v Argentini in ga, tudi zaradi preverjanja zadnjih malenkosti, sam peljal 600 kilometrov iz Buenos Airesa do Mar del Plate, kjer bo start dirke.

Kar nekaj novosti
Na reliju Dakar 2012 se obeta nekaj novosti. Najpomembnejša je, da bodo dirkačem ob menjavah pogonskih agregatov določili časovni pribitek. Nekaj novosti je tudi v trasi, namesto v Buenos Airesu je start v Mar del Plati, cilj pa prvič do zdaj v Peruju, kjer bo reli gostoval zadnje tri dni. Favorita za zmago sta po Stanovnikovem mnenju le dva, Marc Coma in Cyril Despres.


Spored etap:
- 1. etapa (1. januar):
Mar Del Plata (Arg) - Santa Rosa de la Pampa (dolžina 796 km; 60 km hitrostne preizkušnje)

- 2. etapa (2. januar): Santa Rosa de la Pampa - San Rafael (dolžina 486 km; 295 km hitrostne preizkušnje)

- 3. etapa (3. januar):
San Rafael - San Juan (dolžina 293 km; 270 km hitrostne preizkušnje)

- 4. etapa (4. januar):

San Juan - Chilecito (dolžina 388 km; 326 km hitrostne preizkušnje)

- 5. etapa (5. januar):

Chilecito - Fiambala (dolžina 151 km, 265 km hitrostne preizkušnje)

- 6. etapa (6. januar):

Fiambala (Arg) - Copiapo (Čil) (dolžina 394 km; 247 km hitrostne preizkušnje)

- 7. etapa (7. januar):
Copiapo - Copiapo (dolžina 154 km; 444 km hitrostne preizkušnje)

- prost dan (8. januar)

- 8. etapa (9. januar):
Copiapo - Antofagasta (dolžina 209 km; 477 km hitrostne preizkušnje)

- 9. etapa (10. januar):
Antofagasta - Iquique (dolžina 9 km; 557 km hitrostne preizkušnje)

- 10. etapa (11. januar):

Iquique - Arica (dolžina 317 km; 377 km hitrostne preizkušnje)

- 11. etapa (12. januar):

Ariqua (Čil) - Arequipa (Per) (dolžina 171 km, 538 km hitrostne preizkušnje)

- 12. etapa (13. januar):

Arequipa - Nasca (dolžina 259 km, 246 km hitrostne preizkušnje)

- 13. etapa (14. januar):
Nasca - Pisco (dolžina 76 km; 276 km hitrostne preizkušnje)

- 14. etapa: (15.januar):

Pisco - Lima (dolžina 254 km; 29 km hitrostne preizkušnje)

Stanovnik začenja svoj 15. Reli Dakar
Stanovnik si želi preboja med deseterico