
Za 23-letnega Finca je zadostovalo drugo mesto na srednjeevropskem reliju, ki se je danes končal v Passauu. Zmagal je Belgijec Thierry Neuville (Hyundai).
Rovanperä je novo lovoriko tako rekoč potrdil že v soboto, ko je odstopil njegov edini tekmec, moštveni sotekmovalec v ekipi Toyota, Valižan Elfyn Evans.
Rovanperä je imel že pred relijem, ki so ga konec tedna gostile tri države (Češka, Avstrija, Nemčija), na široko odprta vrata do drugega naslova prvaka z 31 točkami naskoka. Ker Evans dirke ni končal, je Finec že eno dirko pred koncem sezone, ki se bo končala na Japonskem sredi novembra, postal prvak.
Tretji je bil na srednjeevropskem reliju Estonec Ott Tänak (Ford). Za Neuvillom je zaostal skoraj dve minuti, medtem ko je Belgijec starega in novega prvaka premagal za 57 sekund.
"Počutim se sijajno. Za mano je odlično leto, letos je bilo še težje zmagati kot lani, konkurenca je bila boljša. Zahvala gre predvsem mojemu sovozniku Janneju, to je najboljši sovoznik na svetu. Nedvomno bomo naslov dobro proslavili," je v prvem odzivu dejal dvakratni prvak.
Razplet sezone je odvzel precej pozornosti današnjemu zmagovalcu, ki pa je z zanesljivo vožnjo v soboto in danes povsem zasluženo zmagal, s čimer se je v seštevku močno približal Evansu na drugem mestu; ta ima zdaj 191 točk, Neuville pa 184.
"Naredili smo dobro delo čez celoten konec tedna. Imeli smo stalnost, ki je na koncu obrodila sadove, vse skupaj pa je predvsem zasluga celotne ekipe, na kar smo zelo ponosni," pa je po zmagi dejal Neuville.
Pravzaprav je bilo le vprašanje časa, kdaj bo mladi finski dirkaški zvezdnik lanski prvenec dopolnil z dvojčkom naslovov. Že pred relijem, ki je letos doživel premiero in dobil veliko dobrih ocen za zahtevnost in izvedbo, pa je bilo jasno, da bo prvak nekdo iz ekipe Toyota.
Le Rovanperä in Evans sta dve postaji pred koncem sezone še imela možnosti za skupno slavje. Finec precej realistične, Valižan bolj teoretične. Rovanperä je imel 217 točk, njegov tekmec 186. Za ubranitev naslova bi zadoščalo že, če bi končal pred Valižanom.
Sezona je bila dokončno odločena v soboto dopoldne. Valižan je namreč takrat naredil napako, zdrsnil s ceste in se zaletel v skedenj, tako da dirke ni mogel nadaljevati.
Obstajala je le še ena teoretična možnost: da bi Evans nadaljeval v nedeljskem delu relija, ko je bil na vrsti še "power stage", hitrostna preizkušnja z dodatnimi točkami, zmagovalec jih dobi pet. Evans bi tako moral upati na odstop Finca in na točke na tej preizkušnji, da bi skupno razliko v SP-ju zmanjšal pod 30 točk.
Svoj del je Evans sicer opravil, danes je vozil zelo dobro in tudi dobil "power stage" ter s tem pet točk. A Rovanperä ni pretiraval, zmago na dirki je prepustil Neuvillu, sam pa je poskrbel le, da je zanesljivo prišel do cilja.
Rovanperä se je lani v zgodovino relija vpisal kot najmlajši prvak, zdaj pa je v družbi dvojnih prvakov, kjer so še Carlos Sainz, Walter Röhrl in Miki Biasion.
Svojega mladega zvezdnika pa je pohvalil tudi vodja ekipe Toyota Jari-Matti Latvala, nekoč tudi sam izvrsten dirkač. Izpostavil je predvsem mladost Rovanperäja, saj sta nekdanja serija prvaka Sebastien Ogier in Sebeastien Loeb naslove zbirala pri starosti 30 in več let. "Nihče ni pričakoval, da bo tako mlad dirkač osvajal naslove. Za njim je izjemna sezona in prepričan sem, da ta lovorika ni zadnja," je dejal Latvala.
Izidi srednjeevropskega relija za SP: 1. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Bel/Hyundai) 2:52:39,9 2. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Fin/Toyota) + 56,7 3. Ott Tänak/Martin Järveoja (Est/M-Sport Ford) 1:52,8 4. Sebastien Ogier/Vincent Landais (Fra/Toyota) 2:08,6 5. Takamoto Tatsuta/Aaron Johnston (Jap/Irs/Toyota) 2:48,3
SP skupno (12): 1. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Fin/Toyota) 235 --------------------------------------------------------- 2. Elfyn Evans/Scott Martin (VBr/Toyota) 191 3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Bel/Hyundai) 184 4. Ott Tänak/Martin Järveoja (Est/M-Sport/Ford) 162 5. Sebastien Ogier/Vincent Landais (Fra/Toyota) 114
Svetovni prvaki: leto voznik/moštvo prvak med konstruktorji 2023 Kalle Rovanperä (Fin/Toyota) Toyota 2022 Kalle Rovanperä (Fin/Toyota) Toyota 2021 Sebastien Ogier (Fra/Toyota) Toyota 2020 Sebastien Ogier (Fra/Toyota) Hyundai 2019 Ott Tänak (Est/Toyota) Hyundai 2018 Sebastien Ogier (Fra/Ford) Toyota 2017 Sebastien Ogier (Fra/Ford) Ford 2016 Sebastien Ogier (Fra/Volkswagen) Volkswagen 2015 Sebastien Ogier (Fra/Volkswagen) Volkswagen 2014 Sebastien Ogier (Fra/Volkswagen) Volkswagen 2013 Sebastien Ogier (Fra/Volkswagen) Volkswagen 2012 Sebastien Loeb (Fra/Citroen) Citroen 2011 Sebastien Loeb (Fra/Citroen) Citroen 2010 Sebastien Loeb (Fra/Citroen) Citroen 2009 Sebastien Loeb (Fra/Citroen) Citroen 2008 Sebastien Loeb (Fra/Citroen) Citroen 2007 Sebastien Loeb (Fra/Citroen) Ford 2006 Sebastien Loeb (Fra/Citroen) Ford 2005 Sebastien Loeb (Fra/Citroen) Citroen 2004 Sebastien Loeb (Fra/Citroen) Citroen 2003 Petter Solberg (Nor/Subaru) Citroen 2002 Marcus Grönholm (Fin/Peugeot) Peugeot 2001 Richard Burns (VBr/Subaru) Peugeot 2000 Marcus Grönholm (Fin/Peugeot) Peugeot 1999 Tommi Mäkinen (Fin/Mitsubishi) Toyota 1998 Tommi Mäkinen (Fin/Mitsubishi) Mitsubishi 1997 Tommi Mäkinen (Fin/Mitsubishi) Subaru 1996 Tommi Mäkinen (Fin/Mitsubishi) Subaru 1995 Colin McRae (VBr/Subaru) Subaru 1994 Didier Auriol (Fra/Toyota) Toyota 1993 Juha Kankkunen (Fin/Toyota) Toyota 1992 Carlos Sainz (Špa/Toyota) Lancia 1991 Juha Kankkunen (Fin/Lancia) Lancia 1990 Carlos Sainz (Špa/Toyota) Lancia 1989 Miki Biasion (Ita/Lancia) Lancia 1988 Miki Biasion (Ita/Lancia) Lancia 1987 Juha Kankkunen (Fin/Lancia) Lancia 1986 Juha Kankkunen (Fin/Peugeot) Peugeot 1985 Timo Salonen (Fin/Peugeot) Peugeot 1984 Stig Blomqvist (Šve/Audi) Audi 1983 Hannu Mikkola (Fin/Audi) Lancia 1982 Walter Röhrl (Nem/Opel) Audi 1981 Ari Vatanen (Fin/Ford) Talbot 1980 Walter Röhrl (Nem/Fiat) Fiat 1979 Björn Waldegard (Šve/Ford/Mercedes) Ford
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje