Piero Longhi je dobil tudi zadnjo prizkušnjo slovenskega prvenstva, reli Idrija - Cerkno. Foto: Uroš Modlic
Piero Longhi je dobil tudi zadnjo prizkušnjo slovenskega prvenstva, reli Idrija - Cerkno. Foto: Uroš Modlic

To da je Italijan slovenski prvak v reliju, se nepoznavalcem avtomobilskega športa sliši nekoliko čudno, vendar je slovensko prvenstvo razpisano kot odprto prvenstvo, v katero se pač lahko prijavi vsakdo, ki izpolnjuje ustrezne predpise. V majhni in avtomobilistično skromni državi, kot je Slovenija, je odprto prvenstvo vsaj delna rešitev za precej skromno konkurenco. Sicer pa so tudi naši dirkači že osvajali odprta prvenstva v tujini – denimo Andrej Jereb v Srbiji in Tomaž Kaučič na Hrvaškem.

Dvakratni italijanski prvak Longhi sicer na začetku sezone niti malo ni razmišljal o slovenskem prvenstvu, vendar so po poškodbi lanskega državnega prvaka Aleksa Humarja v moštvu Target, v katerem so veliko vložili v letošnjo sezono, iskali zanesljivega dirkača, ki bi vskočil in osvojil prvenstvo. 45-letni italijanski veteran, ki v terj sezoni ni imel predvidenega kakšnega drugega resnega projekta, je ponudbo navdušeno sprejel. Zdaj bo kar zanimiv položaj prek zime v pripravi na naslednjo sezono. Oba – letošnji prvak Longhi in lanski prvak Humar, ki se je že vrnil po poškodbi ključnice, bi namreč rada nadaljevala dirkaški projekt s škodo fabio razreda super 2000, enim od samo dveh tovrstnih dirkalnikov, ki sta se letos potegovala za točke slovenskega prvenstva. Morda bo po usmeritvi Roka Turka v evropsko prvenstvo omenjena škoda naslednje leto celo edina tega razreda v slovenskem prvenstvu in bo kot taka dirkaču skoraj že vnaprej zagotavljala naslov prvaka.

Skoraj nemogoče pa je, da bi v istem moštvu pripravili dva enaka pregrešno draga dirkaška projekta, saj je pač naslov prvaka en sam. Tu bo zgodba še dokaj zanimiva, saj se je Longhi šele dobro navadil na dirkalnik in ga ne bi rad dal kar tako iz rok. Morda se prek zime vendarle pojavi še kakšen dirkalnik tega zdaj v nacionalnih prvenstvih prevladujočega razreda, saj se kar nekaj slovenskih dirkačev spogleduje s to idejo, ki pa je res zelo draga. Dirkanje v razredu S2000 je še enkrat dražje od dirkanja v mitsubishiju, pa že to si lahko privošči le peščica slovenskih dirkačev.

Igor Tominec, Val 202