Po sobotni zmagi na sprinterski dirki je Bagnaia še upal na tretji zaporedni naslov, čeprav je v skupnem seštevku svetovnega prvenstva zaostajal za 19 točk. Nedeljsko dirko je začel iz najboljšega položaja in vodil vso dirko.
Martin je zdržal psihološki pritisk in ni nič tvegal. Osvojil je tretje mesto, kar je bilo seveda več kot dovolj za skupno zmago sezone. Drugi je bil v sončni Barceloni (vskočila je namesto Valencie, ki so jo prizadele katastrofalne poplave) Marc Marquez.
Martin bo v sezoni 2025 tako številko 1 na motociklu odnesel v ekipo Aprilie, kamor se seli iz Ducatijeve poltovarniške zasedbe. V tovarniškem moštvu Ducatija bo zdaj že nekdanjemu prvaku Bagnaii družbo delal še španski zvezdnik Marc Marquez, ki je odpeljal zadnjo dirko za ekipo Ducati Gresini.
Letošnji finale je bil nekakšna ponovitev lanskega, le da sta imela dirkača zamenjani vlogi. Lani, takrat še v Valencii, je namreč Bagnaia pred startom zadnje dirke imel 14 točk naskoka, Martin ga je moral loviti, a je naredil napako in končal v pesku. Tako je Italijan predčasno potrdil drugi naslov prvaka po letu 2022.
Zdaj je imel precej boljše karte v rokah Španec. Teoretično bi lahko slavil že v soboto po sprintu. A ker se je zavedal, da zmage ne potrebuje nujno, ni preveč tvegal, ampak je odgovornost prepustil Bagnaii.
Prednost se je tako malenkostno stopila, vendar na nedeljski dirki ni bilo nobene nevarnosti, da bi prišlo do preobrata. Martin ni prav nič tvegal, po startu, ko je bil drugi za velikim tekmecem, je v drugem krogu brez pravega boja prepustil drugo mesto Marcu Marquezu.
Tudi tretje je bilo namreč več kot dovolj, ogrožal ga ni nihče, z nekaj simboličnimi napadi je sicer poskušal domačin Aleix Espargaro - Katalonec se je na tej dirki poslovil od karavane, saj odhaja v dirkaški pokoj, a je Martin zadržal tretje mesto.
Ko je prečkal ciljno črto, se je lahko začelo veliko slavje. Španci so bili na takšen scenarij pripravljeni, saj so mu ob robu steze pripravili sceno iz filma Terminator (Martinov vzdevek je Martinator). Ko je razkril vsebino skrivnostnega zaboja, ni bilo dvoma - zlata čelada za najboljšega na svetu.
"Težko najdem prave besede, sploh ne vem, kaj naj rečem. Bilo je zelo čustveno, tole je za vse moje navijače, za mojo družino, tudi za Španijo in Valencio. V zadnjem krogu sem jokal, tako čustveno je bilo vse skupaj. Pot do sem je bila izjemno težka," je po dirki za prireditelje tekmovanja novi svetovni prvak stežka našel besede, s katerimi bi opisal svoja čustva.
Stari prvak Bagnaia se je diplomatsko izognil analizi dirke in sezone: "Ne bom nič govoril o dirki in sezoni, da ne bom nekomu kvaril slavja. Zaslužil si je, jaz pa lahko rečem le hvala moji ekipi za vse, kar smo naredili."
VN BARCELONE
SVETOVNI PRVAKI - razred 500 ccm/motoGP
2024 Jorge Martin (Špa/Ducati)
2023 Francesco Bagnaia (Ita/Ducati)
2022 Francesco Bagnaia (Ita/Ducati)
2021 Fabio Quartararo (Fra/Yamaha)
2020 Joan Mir (Špa/Suzuki)
2019 Marc Marquez (Špa/Honda)
2018 Marc Marquez (Špa/Honda)
2017 Marc Marquez (Špa/Honda)
2016 Marc Marquez (Špa/Honda)
2015 Jorge Lorenzo (Špa/Yamaha)
2014 Marc Marquez (Špa/Honda)
2013 Marc Marquez (Špa/Honda)
2012 Jorge Lorenzo (Špa/Yamaha)
2011 Casey Stoner (Avs/Honda)
2010 Jorge Lorenzo (Špa/Yamaha)
2009 Valentino Rossi (Ita/Yamaha)
2008 Valentino Rossi (Ita/Yamaha)
2007 Casey Stoner (Avs/Ducati)
2006 Nicky Hayden (ZDA/Honda)
2005 Valentino Rossi (Ita/Yamaha)
2004 Valentino Rossi (Ita/Yamaha)
2003 Valentino Rossi (Ita/Honda)
2002 Valentino Rossi (Ita/Honda)
2001 Valentino Rossi (Ita/Honda)
2000 Kenny Roberts (ZDA/Suzuki)
1999 Alex Criville (Špa/Honda)
1998 Mick Doohan (Avs/Honda)
1997 Mick Doohan (Avs/Honda)
1996 Mick Doohan (Avs/Honda)
1995 Mick Doohan (Avs/Honda)
1994 Mick Doohan (Avs/Honda)
1993 Kevin Schwantz (ZDA/Suzuki)
1992 Wayne Rainey (ZDA/Yamaha)
1991 Wayne Rainey (ZDA/Yamaha)
1990 Wayne Rainey (ZDA/Yamaha)
1989 Eddie Lawson (ZDA/Honda)
1988 Eddie Lawson (ZDA/Yamaha)
1987 Wayne Gardner (Avs/Honda)
1986 Eddie Lawson (ZDA/Yamaha)
1985 Freddie Spencer (ZDA/Honda)
1984 Eddie Lawson (ZDA/Yamaha)
1983 Freddie Spencer (ZDA/Honda)
1982 Franco Uncini (Ita/Suzuki)
1981 Marco Lucchinelli (Ita/Suzuki)
1980 Kenny Roberts st. (ZDA/Yamaha)
1979 Kenny Roberts st. (ZDA/Yamaha)
1978 Kenny Roberts st. (ZDA/Yamaha)
1977 Barry Sheene (VBr/Suzuki)
1976 Barry Sheene (VBr/Suzuki)
1975 Giacomo Agostini (Ita/Yamaha)
1974 Phil Read (VBr/MV Agusta)
1973 Phil Read (VBr/MV Agusta)
1972 Giacomo Agostini (Ita/MV Agusta)
1971 Giacomo Agostini (Ita/MV Agusta)
1970 Giacomo Agostini (Ita/MV Agusta)
1969 Giacomo Agostini (Ita/MV Agusta)
1968 Giacomo Agostini (Ita/MV Agusta)
1967 Giacomo Agostini (Ita/MV Agusta)
1966 Giacomo Agostini (Ita/MV Agusta)
1965 Mike Hailwood (VBr/MV Agusta)
1964 Mike Hailwood (VBr/MV Agusta)
1963 Mike Hailwood (VBr/MV Agusta)
1962 Mike Hailwood (VBr/MV Agusta)
1961 Gary Hocking (Rod/MV Agusta)
1960 John Surtees (VBr/MV Agusta)
1959 John Surtees (VBr/MV Agusta)
1958 John Surtees (VBr/MV Agusta)
1957 Libero Liberati (Ita/Gilera)
1956 John Surtees (VBr/MV Agusta)
1955 Geoff Duke (VBr/Gilera)
1954 Geoff Duke (VBr/Gilera)
1953 Geoff Duke (VBr/Gilera)
1952 Umberto Masetti (Ita/Gilera)
1951 Geoff Duke (VBr/Norton)
1950 Umberto Masetti (Ita/Gilera)
1949 Leslie Graham (VBr/AJS)
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje