Foto:
Foto:
Oglejte si trening A. Jereba v Logatcu

Že tretje leto zapored se bo po okolici grške prestolnice podil eden najboljših slovenskih reli voznikov Andrej Jereb s sovoznikom Miranom Kacinom. Za posadko bo to že tretji zaporedni nastop v Grčiji. Po argentinskem reliju pa se drugič letos podajata na dirko najvišje ravni.

Svobodne so le okončine
Še pred tem je Izoljan sponzorje in nekatere novinarje povabil v Logatec na tamkajšnji dirkaški poligon, kjer smo se lahko pobližje spoznali s pravim dirkalnikom in vožnjo v njem. Sedli smo lahko na sovoznikov sedež. Doživeti to je nekaj povsem drugega kot spremljati reli kot gledalec. Že usesti se v avto je težavno. Obdajajo te številni varnostni drogovi, sedež pa te objame z vseh strani. Če temu prištejemo še varnostni pas, si v avtu povsem negiben. Svobodne so le okončine.

Čudežna čelada
Tu torej ni prostora za razne vragolije, ki jih marsikateri vozniki počnejo na sedežih v običanjem dnevnem prometu. Nadeti si je treba še čelado, ki omogoča neverjetno dobro komunikacijo med voznikom in sovoznikom. Kljub neznanskemu hrupu je vsako besedo kolega slišati kot v zdravniški čakalnici.

Vse je torej jasno. „Si pripravljen?“ vpraša voznik. „Sem,“ odvrne sovoznik in že drvimo po poligonu. Najbolj nenavaden pri vožnji s temi dirkalniki je že omenjeni hrup v notranjosti avtomobila. Seveda, tu ni nikakršne zvočne izolacije, le gola pločevina, kjer se sliši odboj vsakega najmanjšega kamenčka. Šport torej, ki ni za tiste, občutljive na svoje jeklene konjičke.

Kot da bi razpadel avto
To sem opazil še posebej takrat, ko je dirkalnik iz asfaltne podlage pridrvel na makadamski del poligona. Trušč je tu res neverjeten in zdi se, kot da bo avto ravnokar razpadel. A temu seveda še zdaleč ni tako. Za okrepljene reli avtomobile tudi večje kemenje ne predstavlja ovire na poti, saj zdržijo marsikaj. Tudi vožnjo po grobem makadamu, kot je bil na poligonu v Logatcu. Spominjal je celo na neverjetno traso relija, ki bo ta konec tedna v okolici Aten.

V četrtek se oglasim iz Aten
Tako je Andrej Jereb, kljub temu da je vozil sponzorje in novinarje ter ni imel pomoči pravega sovoznika, opravil kar nekaj koristnih testnih kilometrov. Seveda ti pridejo še kako prav, saj se je treba „spoprijateljiti“ z dirkalnikom. Nova priložnost za to bo v četrtek, ko bo kakšnih 20 kilometrov od Aten na sporedu uradni test (t. i. shakedown). Takrat pa sem bom že oglasil iz Aten. S prvimi sedmimi hitrostnimi preizkušnjami se reli začne v petek.

Leon Andrejka

Oglejte si trening A. Jereba v Logatcu