Peter Čech je eden izmed zvezdnikov, ki jih bodo ljubitelji nogometa v soboto zvečer lahko občudovali v Ljudskem vrtu. Foto: EPA
Peter Čech je eden izmed zvezdnikov, ki jih bodo ljubitelji nogometa v soboto zvečer lahko občudovali v Ljudskem vrtu. Foto: EPA
Ljudski vrt
Mariborski stadion bo spet nabito poln. Foto: MMC RTV SLO
Milivoje Novakovič
Milivoje Novakovič bo eden glavnih slovenskih adutov na tekmi proti evropskim podprvakom iz leta 1996. Foto: MMC RTV SLO
Vstopnice za tekme slovenske reprezentance bodo tudi v prihodnje vsaj v prvih dneh prodajali izključno prek spleta. Foto: EPA
Vrsta za vstopnice
Podobni prizori, ko so ljudje v dolgi vrsti čakali na vstopnico, so bolj ali manj le še spomin. Foto: EPA
Prodaja vstopnic
Ste ostali brez vstopnice za sobotni spektakel? Z malo sreče se do nje bržkone še lahko dokopljete ... Foto: EPA
Darko Milanič
Slovenskega nogometa je vse več na televiziji in tudi na spletu. Foto: Marko Madžarac

Dragoceni lističi za kvalifikacijsko tekmo med Slovenijo in Češko, ki bo v soboto v Mariboru, so bili razgrabljeni v dveh dneh. NZS je prodajo začel v ponedeljek pred dvema tednoma ob 13.00, naval pa je bil tako velik, da je stran najprej delala zelo počasi, po 10 minutah pa je zaradi preobremenjenosti spletni strežnik povsem odpovedal.

Spletna stran zaživela dva dni pozneje
"Mogoče je takšen ogromen naval presenetil tudi nas. Po nekaterih meritvah je bilo na strani takrat 20.000 ljudi, "napako" pa smo odpravili v 15 do 20 minutah. Vedeli smo, da bo povpraševanje ogromno. Čim več ljudem smo želeli ponuditi najbolj enakopraven sistem prodaje vstopnic, pri tem pa smo se zgledovali po Mednarodni (Fifa) in Evropski nogometni zvezi (Uefa), kjer se je prodaja kart za večje tekme vsaj v prvi fazi preselila izključno na splet. Žal mi je za tiste, ki niso dobili vstopnic," nam je povedal tiskovni predstavnik Matjaž Krajnik, s katerim smo se pogovarjali o podrobnostih spletne prodaje in prenovljeni spletni strani NZS-ja.

"Lansiranje" le-te so na nogometni zvezi načrtovali za isti čas kot začetek prodaje vstopnic, vendar se jim je nekoliko zataknilo, zato je nova stran luč sveta ugledala šele dva dni pozneje. "Na strani je ogromno statistike. V ponedeljek smo opazili, da je nekaj narobe, zato smo raje počakali. Zavedali smo se, da bo zaradi prodaje vstopnic takrat na naši strani veliko obiskovalcev," je pojasnil Krajnik, ki ne izključuje niti tega, da jim je nekdo ponagajal in namerno "izvajal" tak pritisk na spletno stran, da se je ta "zrušila".

Provizija povzročila nekaj slabe volje
V prodaji je bilo približno 6.000 vstopnic. 2.000 jih je na voljo za organizirane navijače, 1.100 za gostujoče navijače, preostale pa so namenjene klubom, pokroviteljem, VIP-gostom ... Prek spleta je vsakdo lahko kupil največ 8 vstopnic, kar je običajna praksa podjetja Eventim, ki v imenu NZS-ja skrbi za prodajo vstopnic. Za nekaj razburjenja je poskrbelo to, da je bilo za vstopnice, kupljene prek spleta, treba nameniti nekaj več denarja, kot so kupci navajeni iz klasične prodaje. Ceni vstopnice je namreč treba prišteti provizijo, ki jo zaračunava Eventim.

Ob osebnem dvigu vstopnice na mestu prireditve ta znaša 0,9 evra, če se kupec odloči, da mu vstopnico dostavijo s hitro pošto, pa kar 13 evrov. Dostava s priporočeno pošto (2,5 evra) za to tekmo ni bila mogoča, pri Eventimu pa obljubljajo, da bo ob naslednji tekmi na voljo tudi ta možnost.

Na stadion čim prej!
Da pred tekmo ne bi prihajalo do prevelike gneče na prevzemnih mestih, je od prejšnjega ponedeljka vstopnice vsak dan že mogoče prevzeti na blagajni Eventima v Europarku v Mariboru, na dan tekme pa boste lastniki dragocenih koščkov papirja to lahko storili na glavni blagajni stadiona od 10. ure dalje. Kljub temu bo pred tekmo tam bržkone vseeno nastala precejšnja gneča, zato se proti Ljudskemu vrtu odpravite čim prej. Pri NZS-ju načrtujejo enak način prodaje vstopnic tudi za prihodnje reprezentančne tekme.

Ob velikem povpraševanju bodo na svoj račun nedvomno prišli tudi preprodajalci vstopnic in jih že ponujajo na nekaterih spletnih straneh. NZS ima pri preprečevanju oziroma omejevanju črnega trga bolj kot ne zavezane roke, s tem se bo ukvarjala kriminalistična policija. Preprečiti pa želijo dostop na stadion s ponarejenimi vstopnicami, zato bodo varnostniki bolje opremljeni: pristnost lističev bodo preverjali na dva načina.

Klube želijo spodbuditi, da tudi sami producirajo novice
Ideja o prenovi spletne strani Nogometne zveze Slovenije se je sicer pojavila novembra lani, resneje pa so se z njo začeli ukvarjati v začetku januarja. Stran NZS-ja deluje od leta 2000, prvo prenovo pa je doživela avgusta 2005. Za njen videz trenutno skrbijo štirje ljudje na nogometni zvezi in še trije do štirje zunanji sodelavci. Natančnih podatkov o obisku prenovljene strani še nimajo oziroma niso relevantni, saj se vsako zimo zaradi "mrtve" nogometne sezone na www.nzs.si pričakovano zadrži manj ljudi.

"V prihodnje nameravamo na stran vključiti še nekatere zadeve, ki bi zadržale obiskovalce. Pri tem ne mislim na forume ali kaj podobnega, temveč na nagradne igre, razne izbore, "flash" igre, kakšno dodatno vsebino in morda tudi spremljanje tekem v živo prek t. i. "live-match centra". To velja za reprezentančne tekme, ena od možnosti pa je tudi Uefina aplikacija s tujimi ligami. Za to se bomo morda odločili zaradi vzajemne koristi, da bo tudi slovenska iga boljše predstavljena na spletni strani Uefe. Poleg videoprispevkov, ki jih že imamo, želimo dati več poudarka tudi drugi ligi in mladinskemu nogometu. Klube spodbujamo k temu, da tudi sami "producirajo" novice. Nekateri so se že dobro odzvali in pošiljajo svoje prispevke, drugi še ne. Želimo si, da bi klubi tudi sami imeli možnost, da nekaj naložijo na našo stran," je razložil Krajnik.

Prva liga bo najbrž še naprej imela svojo stran
Prva slovenska nogometna liga ima svojo spletno stran, ki jo ureja Združenje klubov I. SNL (www.prva-liga.net), zato se postavlja vprašanje, ali so pri NZS-ju morda razmišljali tudi o "združenju" obeh strani pod "isto streho". "Pogovarjali smo se, kako naprej, vendar združenja strani verjetno ne bo, saj so tudi oni pred kratkim prenovili stran. Vendar pa ne izključujem sodelovanja, mogoče bomo kakšne vsebine delili med seboj. Morda bomo kakšno dobro stvar, ki jo imajo oni, integrirali v našo stran in obratno," je za konec še dodal Krajnik.

Matej Rijavec