Kako na slovenske nogometne stadione privabiti več gledalcev? Z več nogometa na televiziji in spremembo razmišljanja, smo slišali na okrogli mizi prejšnji teden. V zanimivi razpravi, ki jo je pripravilo društvo SportForum Slovenija in je trajala več kot dve uri, je s svojimi mnenji sodelovalo več mož, ki so različno vpeti v slovenski nogomet.
Ambrožič: Osnovni produkt je vstopnica
"V Avstriji so imeli pred 10 leti v povprečju po 1.800 gledalcev na tekmo, danes jih imajo 9.000. Uporabili so neke strokovne pristope. Ljudje, ki tržijo klube in jih upravljajo, so se zavedali, da je osnovni produkt vstopnica. Pri nas smo na to pozabili. Povsod je merilo to, koliko prodaš oziroma koliko gledalcev pritegneš na tekmo. Treba je imeti odnos do njih, tudi če pride le 300 gledalcev, ki plačajo po 3 ali 4 evre," je poudaril Tomaž Ambrožič, direktor agencije S.V. - RSA Slovenija, ki se med drugim ukvarja s trženjem TV-pravic. Osnovni cilj je, da bi se na tekmi slovenske lige v prihodnosti povprečno zbralo od dva do tri tisoč ljudi.
Ambrožič, ki je bil pred leti član uprave celjskega prvoligaša, je povedal, da je televizija pomemben dejavnik, ki ljudi pritegne na stadion, kar se je lepo pokazalo v Avstriji. Dodal je, da se je težko sprijazniti s tem, da si slovenski nogomet ne more prislužiti oddaje na javni televiziji, saj si tekme slovenske lige v povprečju ogleda približno 50.000 gledalcev, kar ni majhna številka za slovenske razmere: "Težava je pri tistih, ki športnemu programu odmerjajo prostor. Žalostno je, da zadnja dva programska direktorja nimata nobenega odnosa do športa."
Podobnega mnenja je bil Mitja Hlastec, direktor Združenja klubov I. SNL. Dejal je, da se je v zadnjih letih s pojavom novih televizij stanje izboljšalo in da so za naslednje tri sezone prejeli dve komercialni ponudbi za odkup TV-pravic. Še vedno pa počasi "capljamo" za Avstrijo, kjer s prodajo TV-pravic iztržijo 14 milijonov evrov na sezono. Pri nas je ta številka letos med 50.000 in 100.000 evrov.
Milovanovič: Tekma mora biti družabni dogodek
Dolgoletni novinar in komentator TV Slovenija Ivo Milovanovič je prepričan, da je razmišljanje, da bodo TV-pravice rešile nogomet, zabloda. Tudi po njegovem mnenju je ključno vrniti gledalce na stadione. "Nogometna tekma mora biti družabni dogodek oziroma praznik, vsi pa morajo spoznati, da vsak poraz ni tragedija oziroma katastrofa. Nekatere stvari ne gredo v pravo smer. Slabo je to, da imajo klubi navijaške skupine! Toliko, kot plača Maribor za izgrede Viol, bi bilo dovolj za nakup odličnega igralca. Bojim se med Viole, ker ne vem, kdaj jih bom dobil po glavi," je povedal Milovanovič in ob tem spomnil tudi na neokusna dejanja Green Dragonsov ob gostovanju pri Liverpoolu pred dobrimi petimi leti. Velika težava se mu zdi tudi neurejen status nogometašev: "Biti profesionalec za 300 evrov je žalostna zadeva!"
Pavlin: Drugi bodo morali nižati plače
Miran Pavlin, ki je z Olimpijo na pragu vrnitve v prvo ligo, je izdal, da so nogometaši v njihovem klubu plačani po pavšalu s 500 evri. "Smo eden najbolj zdravih klubov v Sloveniji. V prihodnosti ne bomo imeli težav, drugi pa bodo morali nižati plače, saj so nekatere res vrtoglave," meni Pavlin, za katerega je prva liga z 12 ali 14 klubi v prihodnjih letih povsem realna. "Olimpija bo igrala v Stožicah, to je fakt. Župan je to obljubil. Derbi med Mariborom in Olimpijo pa bo moral to v pravem pomenu besede postati tudi v Ljubljani, ne samo v Ljudskem vrtu. V Šiški, kjer gledalci med tekmo lahko opazujejo vlak, razmere pač niso primerne. Vidimo neko luč v tem novem stadionu. Nov stadion ti prinese nove dimenzije proračuna," je dodal Pavlin.
Še en nekdanji član zlate generacije Aleš Čeh, ki je dolgo igral v Avstriji, je poudaril, da so naši severni sosedi velik napredek naredili prav z gradnjo novih stadionov, zaradi katerih je tudi začelo prihajati več gledalcev, prav tako pa politiki in gospodarstveniki, ki v VIP-ložah sklepajo najrazličnejše dogovore.
Šubic: Nogometa ne znamo prodati
Direktor ND-ja Triglav 2000 iz Kranja Miran Šubic se je iz občinstva oglasil s tezo, da brez politike, gospodarstva in medijev ni nogometa. Opozoril je na "mačehovski oziroma celo ponižujoč odnos TV Slovenija do nogometa, ki ga ni prepoznala kot nacionalnega športa". Vprašal se je, katerega politika je nogometašem uspelo animirati z uvrstitvijo na evropsko in svetovno prvenstvo, in dejal, da tudi gospodarstvenikom nogometa v Sloveniji ne znamo prodati. Po njegovem mnenju v slovenskem nogometu ni razvojne vizije, tudi v olimpijskem komiteju je nogomet marginalen šport.
Milovanovič mu je odgovoril, da danes nihče ne bo nič poklonil, ampak je treba morebitnega vlagatelja animirati. Če ga znamo ali ne, pa je stvar naše sposobnosti: "Nihče od lastnikov ni tako neumen, da ne bo vložil v dobro zadevo! Drugače bo, če bomo o našem nogometu v časnikih brali samo slabe stvari. Če bi oglaševali, da prodajamo gnila jabolka in nezrele slive, kdo bi jih šel kupovat?" Podobno je razmišljal tudi Pavlin: "Naša liga je ekstremno dobra. Če bomo govorili, da ni vse skupaj nič, ne bo dal nihče denarja."
Ambrožič: Prepričali smo jih s številkami
Ambrožič je poudaril, da ima nogomet v Sloveniji toliko registriranih igralcev kot košarka, rokomet, odbojka in hokej skupaj: "Te številke so enake že deset let, a jim nihče ne verjame. Ko nam je leta 1999 še pred uspehi Maribora in reprezentance uspelo prepričati Si.Mobil, da je postal pokrovitelj slovenske lige, nam je predsednik uprave, ki ni bil nikoli v življenju na nogometni tekmi, po podpisu pogodbe dejal, da smo ga prepričali s številkami."
Ambrožič je že na uvodu okrogle mize pojasnil, da je urejenost slovenskih klubov zaradi licenciranja veliko boljša kot pred leti. Postregel je s podatkom, da proračun slovenskih prvoligašev skupaj znaša 20 milijonov evrov, kar je dvakrat več kot pred štirimi leti. A zaradi gospodarske krize bo verjetno treba narediti korak ali dva nazaj.
Jakopič: Najemnine za igrišča so ogromne
Vodja tehničnega sektorja pri Nogometni zvezi Slovenije Matjaž Jakopič meni, da je ena največjih težav klubov ta, da igrišča niso njihova last, temveč last lokalnih skupnosti. "Velik del proračuna klubov gre za najemnine. V Ljubljani so ogromne, to pa je velik problem tudi v drugih občinah. Država nam slabo pomaga," je povedal Jakopič. Tudi on je bil mnenja, da se v nekaterih prvoligaših preveč denarja namenja za plače nogometašev - več kot 70 odstotkov proračuna, ker imajo nekateri v svojih vrstah tudi po 29 igralcev.
Šubic je poudaril, da se pri nas ljudje preslabo identificirajo s klubi, kar je povsem neprimerljivo, denimo z 2. nemško ligo in nižjimi angleškimi ligami, kjer navijači polnijo stadione in zvesto podpirajo svoje ljubljence. Ob pomanjkanju starih derbijev (Olimpija - Maribor, Koper - Izola …) tega v Sloveniji ni več čutiti.
Pinter: Dan slovenskega nogometa bo pravi izziv
Stanislav Pinter, namestnik ambasadorja za fair play v športu pri olimpijskem komiteju Slovenije, ki je tudi sedel med občinstvom, je dejal, da bo svojevrsten izziv za vse dan slovenskega nogometa, ki ga bodo 31. maja ob finalu Pokala Hervis pripravili v Mariboru. "Napredovali bomo, če se bodo ljudje ob prihodu na stadione počutili dobrodošle, varne in zadovoljne ter začutili pripadnost in odgovornost. Tako bomo pridružili še koga," je njegov odgovor na vprašanje iz drugega odstavka tega članka.
Matej Rijavec
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje