Omrežje Fieldoo, ki se mu pridružuje vedno več nogometašev, je   plod slovenskega znanja in razvoja. Foto: Fieldoo
Omrežje Fieldoo, ki se mu pridružuje vedno več nogometašev, je plod slovenskega znanja in razvoja. Foto: Fieldoo
Z leve: Klemen Hosta, Jure Doler, Andraž Škorič, Gregor Ambrožič in Dejan Grabić
Fieldoo ima že 20 tisoč uporabnikov iz nekaj več kot 160 držav. Foto: Fieldoo
Katerega od omenjenih igralcev si bodo to poletje zaželeli trenerji v klubih? Foto: Fieldoo
Jasmin Kurtić
Tudi slovenski reprezentant Jasmin Kurtić ima svoj profil na spletni strani Fieldoo.com. Foto: BoBo

Fieldoo je zaživel pred enim letom, namenjen pa je povezovanju nogometašev z agenti, skavti, trenerji, klubi. Fieldoo skratka igralcem omogoči, da se predstavijo na trgu in naredijo korak naprej v karieri. Med uporabniki sta od slovenskih reprezentantov tudi Jasmin Kurtić in Marko Šuler. Pogovarjali smo s soustanoviteljem portala Fieldoo Juretom Dolerjem.


Kako je nastala spletna stran Fieldoo? Je to plod slovenskega znanja?
Fieldoo.com je nastal zato, ker ga je trg dejansko potreboval. Opazili smo, da med igralci/nogometaši in agenti obstaja 'komunikacijski šum', da nimajo skupnega stimulativnega in učinkovitega okolja. Seveda, primarno gre za nogometaše, ki niso vseskozi v soju žarometov, za tiste, ki potrebujejo nekoliko več promocije in orodje, ki jim omogoča učinkovito mreženje s ključnimi deležniki – agenti (skavti) oz. tistimi, ki so za njih pomembni v karieri. Tu seveda ne gre le za nadobudne nogometaše, temveč tudi za izkušenejše posameznike, razpon je precej velik. Sicer pa je Fieldoo v celoti plod slovenskega znanja in razvoja.

Katere storitve ponuja Fieldoo?
Igralcem omogoča povezovanje z agenti/skavti in tudi drugimi nogometaši. Poleg mreženja z agenti (skavti) in tudi drugimi nogometaši, Fieldoo igralcem omogoča tudi celostno predstavitev, saj imajo na enem samem linku/povezavi (Fieldoo.com/ImePriimek) športen oz. karierni CV. To pomeni, da lahko ta link pošljejo komur koli - recimo agentu -, kar je precej bolj priročno kot včasih, ko so igralci pošiljali kopico povezav, priponki, različnih oblik dokumentov ... Poleg tega si lahko nogometaši nenehno osvežujejo svoje tekme – prihajajoče in pretekle –, zelo zanimiva pa je rubrika Market, kjer agenti objavljajo različne ponudbe - od preizkušenj, kampov, do konkretnih ponudb za transfer. Zadnja novost je t. i. 'Hire An Agent', kjer nogometaši lahko neposredno prek Fieldoo.com najamejo agenta in si povečajo možnost pri iskanju novega kluba. Na drugi strani agentom ponuja svojo poslovno oz. spletno stran, učinkovit način za iskanje igralcev točno določenega tipa, prav tako pa tudi mreženje s preostalimi agenti in posledično možnost širjenja poslovnih dejavnosti v širše okolje.

Nogometna tržnica je vedno zelo živahna, obrne se ogromno denarja. Ali si lahko igralec zelo poveča možnost, da dobi primeren klub, če ima na vaši spletni strani objavljen CV?
Lani je bilo po podatkih Fife opravljenih več kot 11.500 mednarodnih nogometnih prestopov v katerih sta se obrnili približno dve milijardi evrov, tako da zares govorimo o izjemnem trgu. Glede na to, da ima Fieldoo vse večji obisk, ima vse več uporabnikov in da so bili profili igralcev prikazani skoraj 500-tisočkrat, lahko rečemo, da so možnosti vsekakor večje, kot če igralec profila ne bi imel.

Med uporabniki sta tudi Jasmin Kurtić in Marko Šuler, od tujih igralcev pa Miralem Pijanić. So še kakšni znani igralci?
Čeprav omenjeni nogometaši prvenstveno niso naši osrednji uporabniki, je zanimivo, da ima vse več nogometnih 'prvokategornikov' ali celo zvezdnikov svoj profil na Fieldoo.com. Celo nizozemski reprezentant Demy de Zeeuw je na Twitterju pisal o Fieldoo in ga primerjal z Linkedinom, le da je seveda, namenjen nogometu. Poleg omenjenih nogometašev velja omeniti še enega slovenskega reprezentanta, Džengisa Čavuševiča, ki se po poškodbi ravno vrača. Tu so še izraelski zvezdnik Maor Buzaglo, občasni kolumbijski reprezentant Jairo Suarez, reprezentant BiH Muamer Svraka, nekaj makedonskih reprezentantov … Spisek je dejansko vse večji, veseli pa predvsem pestrost, saj nogometaši dejansko prihajajo z vseh celin.

Koliko registriranih uporabnikov imate trenutno in v koliko državah? Iz katerih držav je največ uporabnikov?
Okoli 20.000 uporabnikov iz nekaj več kot 160 držav. V tem trenutku največ iz Evrope. Je pa potrebno poudariti, da številka dejansko močno narašča z dneva v dan.

Imate morda podatke, koliko igralcev je prav zato, ker so imeli svoj profil na Fieldoo, že našlo nov klub?
Glede na to, da je Fieldoo pravzaprav okolje, platforma, ki povezuje igralce in agente, vseh transakcij seveda ne moremo spremljati. Smo pa bili obveščeni o kar nekaj uspešnih transferjih, ki so zelo mednarodno obarvani.

Ali imajo svoje profile na Fieldoo le igralci, ki iščejo nov klub, ali tudi takšni, ki želijo preostale le obveščati o svojih igrah in imeti urejen življenjepis oziroma karierne dosežke?
Oboji, saj so interesi in aktivnosti igralcev različne; nekaterim je ključno mreženje in iskanje novega kluba, drugim je dovolj to, da imajo redno osvežen svoj profil, in ga lahko delijo tudi na družbenih omrežjih.

Spletno stran seveda uporabljajo tudi trenerji in agenti, ki iščejo nove igralce. Najbrž je to šele prvi korak. Ali obstajajo kakšne pasti takšnega 'zmenka na slepo'?
Trenerjev na platformi za zdaj še ni, a je povsem mogoče, da se v prihodnje priključijo. Načrtov je seveda precej, cilj pa je, da vsem udeležencem olajšamo proces in poenostavljamo mreženje, komuniciranje in konec koncev tudi posel in pospešujemo nogometne transferje/prestope. Sicer pa je utopično pričakovati, da se vse dogaja le 'online', saj je nogomet 'offline' dejavnost. Iluzorno bi bilo pričakovati, da se bo vse preselilo na splet, je pa zagotovo lahko učinkovit začetni korak, ki sproži in pospeši 'offline' dejavnosti. Sicer pa imajo nogometaši – in agenti – precej podrobno predstavitev – video, slike, zgodovino …, tako da za zmenek na slepo vendarle ne gre. Je pa običajno, da nove storitve vselej zahtevajo svoj čas, in podobno velja tudi za Fieldoo.

Vašemu start upu napovedujejo svetlo prihodnost. Kako je trenutno s prihodki? Kaj je glavni vir financiranja?
Hvala za spodbudne besede, a za zdaj smo še vedno v začetni fazi, pa čeprav na dan zrastemo, če nekoliko karikiram, za 10 nogometnih ekip. Sicer pa, glavni vir financiranja temelji na mesečni oz letni naročnini (subscription) agentov – nekaj jih za storitev že plačuje, čeprav jih je sedaj v začetni fazi še precej na brezplačnem preizkusu. Drugi vir je 'Hire An Agent', kjer za opravljene transakcije določen odstotek priprada tudi nam. Sicer pa bomo sčasoma še videli, če se odpre še kakšen kanal.

So še kakšne podobne (konkurenčne) spletne strani?
Pravijo, da če na določenem področju ni konkurence, trg enostavno ne obstaja, tako da smo zadovoljnji, da na našem področju nekaj konkurence je, a daleč od tega, da bi bila zastrašujoča. Konkurenca je vsekakor zdrava, saj te konec koncev žene tudi k večjemu napredku.

Boste podobno stran uredili tudi za košarkarje, rokometaše ...?
Nogomet je 'kulturna univerzalija' in nenehno rastoč trg, a nikoli ne reci nikoli, tako da bomo videli, kaj bo v prihodnje, smo pa trenutno 100-odstotno osredotočeni na nogomet.