Pogled na tribune ob finalu Zlatega pokala - večina gledalcev je bila Mehičanov oziroma njihovih potmocev. Foto: EPA
Pogled na tribune ob finalu Zlatega pokala - večina gledalcev je bila Mehičanov oziroma njihovih potmocev. Foto: EPA
Mehika
Mehika je v finalu Zlatega pokala premagala ZDA s 4:2. Foto: Reuters

Mehika je prejšnji konec tedna v Pasadeni v finalu Zlatega pokala premagala ZDA s 4:2 in spet postala najboljša ekipa nogometne konfederacije CONCACAF.

Na tribune zvabili dvakrat več gledalcev
V ZDA je ogromno Mehičanov oziroma njihovih potomcev, ki so nori na nogomet. Nogometna reprezentanca Mehike je na tekmovanju igrala v šestih različnih krajih in v povprečju privabila kar 71.500 navijačev, v finalu kar 93.000. Prav na vseh tekmah je bila mehiška enajsterica deležna sila glasne podpore, ki je za ameriške standarde (navijači s "pokovko in hot dogi") sila presenetljiva. Povprečno število gledalcev na vseh preostalih 19 tekmah pa je bilo 36.600.

Hernandez: "Kot da bi igrali doma"
"Občutek je bil res neverjeten, kot bi igrali doma. V ZDA živi res ogromno Mehičanov, ki so nas strastno podprli, to smo občutili tudi nogometaši na igrišču. Res se jim lahko samo zahvalim," je bil presrečen mehiški napadalec Javier Hernandez, ki je bil izbran za najboljšega igralca na turnirju.

Gledanost na ravni finala Lige NHL
A ne samo goreči navijači na tribunah, za Mehiko je pesti stiskala tudi množica Mehičanov, ki živijo v ZDA. Finale si je na špansko govoreči televizijski postaji Univision ogledalo 8 milijonov ljudi, kar se lahko primerja z nekateri odmevnimi prenosi športnih dogodkov, ki so bili predvajani na "angleško govorečih kanalih". Sedmo tekmo finala letošnje Lige NHL med Vancouvrom in Bostonom si je v ZDA ogledalo 8,5 milijona ljudi, zadnji dan OP-ja ZDA v golfu pa 9 milijonov (prenos obeh dogodkov na NBC-ju).

Ameriški sponzorji podpirajo Mehičane
Kjer je ogromna množica ljudi, je tudi vonj po denarju. Številna velika podjetja so takoj "zavohala" ogromen potencial priljubljenosti mehiške nogometne reprezentanca v ZDA. Mehiško izbrano vrsto tako sponzorira tudi precej povsem ameriških podjetij (kot denimo Coca Cola).

Most do novih "uporabnikov"
"Nogomet je v ZDA sila priljubljen in ta priljubljenost samo še raste. To je razlog, da smo se tudi mi s svojim kapitalom vključili v to igro. Mehiška reprezentanca je idealna ekipa, saj nam pomaga komunicirati s tako velikim številom navijačev, ki govorijo le špansko," denimo pripoveduje predstavnica zavarovalniškega podjetja All State.

Obojestranska korist
Velikega potenciala se zavedajo tudi v sami mehiški reprezentanci, saj ta večino prijateljskih tekem (kot gostitelj) odigra prav v ZDA. A koristi od tega imajo tudi Američani, ki poberejo del dobička in ga vlagajo v državno nogometno ligo.